Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel aangesloten maar nog geen abonnement mogelijk bij KPN

• September 27, 2025
  • 38 reacties
  • 417 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 4, 2025

Beste ​@Kefster je krijgt geen ander modem/router, daar de V10 geschikt is voor glasvezel en heeft wel degelijk een WAN-poort, dat is de rode poort naast de gele poorten, zie ook onderstaande link:

Kefster
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 4, 2025

Beste ​@Kefster je krijgt geen ander modem/router, daar de V10 geschikt is voor glasvezel en heeft wel degelijk een WAN-poort, dat is de rode poort naast de gele poorten, zie ook onderstaande link:

Ja je heb gelijk, Keek net met ongeloof achterop de router en zag de rode port zitten 😅
Dacht dat ik ook een andere router zou krijgen, zwarte versie dacht ik.
Maar dan heb ik dat bij deze ingeslikt 😂

Maar nou het verhaal van de extra PON nog 🤣
Want dan zou ik em kunnen aansluiten en heb ik nu niets nodig van KPN 🙄

• October 4, 2025

Nu ik dit topic nog een keer doorlees:

@Marlon92 Ja, de straat is hier meerdere keren open geweest dus wist zelf ondertussen ook niet meer welke er nu aangelegd zou worden...

Ze hebben dus niet tegelijk aangelegen, maar kort na elkaar. Begrijp ik nu?

• October 4, 2025

Dit is toen verschoven naar vandaag om dus nu te vermelden dat dit een maandag word,
op de dag dat mijn verbinding omgezet word… 😡

De verbinding word pas overgezet als jij het glasvezelkastje aansluit. Als je dat 2 dagen later doet blijft koper gewoon werken. Dus er is niets aan de hand.

Kefster
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 4, 2025

Nu ik dit topic nog een keer doorlees:

@Marlon92 Ja, de straat is hier meerdere keren open geweest dus wist zelf ondertussen ook niet meer welke er nu aangelegd zou worden...

Ze hebben dus niet tegelijk aangelegen, maar kort na elkaar. Begrijp ik nu?

Dat klopt, in de tussentijd is warmtenet ook hier de grond ingegaan, dus is even en chaos geweest hier voor de deur.
Maar denk dat KPN als laatste was die de grond hier in ging, dat zou miss ook wel kunnen verklaren dat odf al iets aan kon bieden als ik dat zo bedenk, omdat zij al klaar waren met alles.

Dit is toen verschoven naar vandaag om dus nu te vermelden dat dit een maandag word,
op de dag dat mijn verbinding omgezet word… 😡

De verbinding word pas overgezet als jij het glasvezelkastje aansluit. Als je dat 2 dagen later doet blijft koper gewoon werken. Dus er is niets aan de hand.

Ja, dat is nu et leuke ervan, want de aannemer die het heeft doorgemeten heeft al een ONT achtergelaten en deze heb ik inmiddels ook al aangesloten op me router.
(de verbinding werkt uiteraard nog niet, maja, you never know. Hij weet al wel dat et een 1gb verbinding is)
Dus naar mijn idee hoeft KPN geen ONT's meer te sturen. (of de aannemer is de ONT vergeten weer mee te nemen 😅 )
We gaant wel zien maandag 😋​

• October 4, 2025

Euhm... 4 gbit is bij jou niet beschikbaar? 🤔

Is het zo'n zwart kastje? Zit er een sticker op met een streepjescode? Of geen sticker bij jou?

Kefster
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 4, 2025

Euhm... 4 gbit is bij jou niet beschikbaar? 🤔

Is het zo'n zwart kastje? Zit er een sticker op met een streepjescode? Of geen sticker bij jou?

Jaaa, 4gb is wel beschikbaar, maar vond ik onnodig 😅

Admin: gegevens in afbeelding verwijderd i.v.m. privacy

• October 4, 2025

Ok. Als je een nieuw kastje krijgt toegestuurd, dan zal dit huidige kastje niet meer werken. Want die kastjes werken met een uniek serienummer. Dat staat op die sticker. Met dat unieke serie nummer melden ze zich aan op het netwerk. Zeg ik het zo goed ​@Ik_Combineer ?

Heb je hem in de woonkamer hangen? s' Nachts is dan de hele woonkamer groen verlicht 😁

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 4, 2025

Zeker, er kan maar 1 ONT per adres geregistreerd zijn. Het moment dat wij een nieuwe ONT registreren op een adres waar er al 1 staat valt de verbinding binnen een minuut of twee weg als we de ONT niet direct omwisselen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Poeh ​@Kefster, heb je toevallig onlangs een paraplu in huis geopend of een spiegel gebroken? 😅 Ik hoop dat alles vandaag goed loopt, fijn dat er eindelijk wat schot in de zaak zit!

Kefster
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 7, 2025

@Thomas van KPN Nouuuuu, ik weet et niet 😅
Maar vandaag eindelijk het pakketje binnengekregen 💪🏻
(het pakketpunt was gisteren dicht 😑)
Maaarrrrr alles geinstalleerd en het WERKT! 🎉

Uiteraard gelijk een speedtestje gedaan 😅
Maar kan dit kloppen of moet de verbinding zich nog zetten?

Maar goed, in ieder geval blij dat de verbinding live is 🎉🎊

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 7, 2025

Die upload is perfect, download kan wat tandjes hoger maar dit ligt ook helemaal aan de server waarmee hij test. Met de ookla app kan je de servers selecteren en KPN Barendrecht of KPN Amsterdam zijn in mijn ogen altijd het stabielst.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah top! Fijn dat het werkt!😊