Skip to main content
Vraag

Glasvezel aangesloten: wat gebeurt er met mijn bestaande KPN-abonnement?

• August 19, 2026
  • 2 reacties
  • 47 keer bekeken

Cvandervern
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Hallo

Vandaag hebben ze glasvezel bij ons aangesloten.. Nu hebben we al een kpn abonnement van internet en tv. Hoe werkt dit nu met glasvezel? Gaat dit automatisch over of moeten we hier iets voor afsluiten?

2 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 19, 2026

Hoi,

Welkom bij de community. Ligt er even aan waarom glas is aangesloten. Als dit komt je een wijziging in je abonnement hebt besteld dan gaat dit vanzelf in dat geval heb je ook een mail gehad over de pakketwijziging.

Ook kan het zijn dat glasvezel is aanlegt als onderdeel van aansluiten van de “wijk” in dat geval gaat dit niet via een order en moet je nog bestellen met de helpdesk en vragen om een pakketwijziging naar glas. Je kun je abonnement wijzigen, maar je kunt ook het abonnement behouden zoals deze is van dan migreren naar glas.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • August 23, 2026

Hi ​@Cvandervern, een goede vraag en goed dat je het hier plaatst. 

Sacratus legt het al goed uit. Ik verwacht dat je op dit moment een DSL(koper) verbinding bij ons hebt, een andere kabel dan glasvezel. In dat geval moet de overgang naar glasvezel nog in gang worden gezet. Het makkelijkste is om telefonisch contact met ons op te nemen. 

Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij.

Met jouw toestemming kan ik ook meekijken op basis van je ingevulde gegevens in je profiel. Ik kan het niet voor je in gang zetten, maar ik kan in ieder geval aangeven wat er moet gebeuren. 

Ik hoor graag van je.