Skip to main content

Op dit moment (20-10-2020  09:00) worden er voorbereidingen getroffen om glasvezel in mijn straat aan te leggen.  Hiervan is werkelijk NERGENS iets over te lezen, ook helemaal niet op MijnKPN.

De vraag blijft dus:  Wordt het mogelijk om een GLASVEZEL aansluiting te realiseren in Ophemert waar NU de voorbereidingen voor een glasvezelkabel worden getroffen in mijn straat?

Hi @rob4061, welkom en dank je wel voor jouw bericht. KPN bestaat uit 2 verschillende bedrijven, namelijk een internetprovider (dat zijn wij) en een netwerkbeheerder (KPN NetwerkNL). Zij houden zich onder andere bezig met de aanleg van glasvezel. Overigens zijn er wel meer glasvezelleveranciers, het kan zijn dat er een andere leverancier bezig is met het aanleggen van glasvezel. Als je op de link klikt, dan kun je jouw postcode en huisnummer invullen, zodat je kunt zien of zij het zijn. Als daar uitkomt dat jouw adres niet op de planning staat, is het vermoedelijk een netwerk van een andere aanbieder. Als je nog vragen hebt over jouw KPN diensten, stel ze dan gerust op ons forum. Hier kunnen we je wel verder bij helpen. :relaxed:


Bedankt voor de heldere uitleg en de link naar KPN NetwerkNL.


L.S.

Wanneer kan ik als Rhenenaar gebruik maken van de diensten van de KPN via een glasvezelnet?


L.S.

Wanneer kan ik als Rhenenaar gebruik maken van de diensten van de KPN via een glasvezelnet?

Hallo @herman01 , dat kun je via onderstaande link zien:

https://www.kpnnetwerk.nl/

Hier kun je je zelfs abonneren op een gratis nieuwsbrief, dan ben je als 1e op de hoogte.

 


Door een gesprek op 11-11-2020 met de helpdesk van KPN ben ik te weten gekomen, dat omdat ik via koper al 200 Mbts downloadsnelheid heb, er geen aansluiting wordt geregeld vanuit mijn meterkast (in de hal voor mijn appartement) naar mijn Experiabox in mijn huiskamer.

Als ik het goed heb begrepen wordt het doortrekken van de glasvezelkabel pas gedaan, als ik één van de duurdere glasvezelabonnementen ga aanschaffen. Is dit inderdaad juist en zo ja, waarom wordt dat niet duidelijk vermeld in al de berichten die ik van de KPN heb gelezen over het glasvezelnetwerk? En waarom zijn de verschillende glasvezelabonnementen met hun prijzen niet makkelijk te vinden in Mijn KPN?


Reageer