Skip to main content

Goedendag,

Ik kreeg een brief dat er glasvezel aangelegd gaat worden in de wijk en dat ik ‘ja’ (waarom dat tussen aanhalingstekens staat is mij niet helemaal duidelijk) kan zeggen tegen glasvezel. Ik moet een QR code scannen etc.

 

Maar ik zit hier helemaal niet op te wachten. Kan ik die brief ook gewoon negeren? Mijn internet doet het verder goed en het lijkt mij een hoop gedoe als ik zo de berichten lees over storingen en monteurs die niet langskomen etc.

Hallo @Martin_1 , KPN is bezig om landelijk glasvezel uit te rollen om mettertijd de koper-aansluitingen op te kunnen heffen.

Als je nu nee zegt tegen een glas-aansluiting in je meterkast en men is klaar in jouw straat/wijk/plaats en je besluit later alsnog glasvezel te willen, moet je de portemonnee flink trekken terwijl het nu gratis is.

 


Over een paar jaar word het kopernetwerk waar u nu gebruik van maakt opgeheven en dat zit u dus zonder internet. Als je dan alsnog glasvezel wilt mag je betalen voor de aansluiting. 

Wat u hier op het forum leest zijn wel alleen de gevallen waarbij iets fout gaat hé. Bij 100den andere mensen gaat het gewoon goed, daar lees je niets over. Bedenk je dat wel. 


Hier op dit forum zie je voornamelijk de dingen die niet goed gaan inderdaad.

Wbt glasvezel aanleg, mijn idee, mee doen en gewoon rustig afwachten op wat komen gaat.

Als je nu een goed werkende andere, koper verbinding hebt dan heb je niets te winnen, maar voor in de toekomst toch wel handig als die vezel binnen (of in de stoep) ligt.

Hier een geval uit mijn omgeving :

https://forum.kpn.com/internet-9/glasvezel-aangelegd-koper-blijven-gebruiken-492740

 


Dank jullie voor de reactie. Hier kan ik wel wat mee. Ik heb ook niet zo’n behoefte om over een jaar of wat een hoop geld uit te geven voor zoiets.


Dank jullie voor de reactie. Hier kan ik wel wat mee. Ik heb ook niet zo’n behoefte om over een jaar of wat een hoop geld uit te geven voor zoiets.

 

Dus wel gewoon laten aanleggen maar niet gaan gebruiken, dan heb je ook geen last van die klachten die je hier her en der leest.