Skip to main content
Vraag

Glasvezel aanleg gaat fout

• March 28, 2026
  • 1 reactie
  • 37 keer bekeken

Hoi !

Ja, het gaat een beetje rommelig bij ons in de straat met het aansluiten van de huizen. Juli 2024 werden kabels tegen de gevel gelegd. Deze zouden aangesloten woorden in Juli 2025 uiteindelijk is dit verlengd naar 2026 December. Toen uiteindelijk weer verplaatst door de sneeuw, Nou uiteindelijk paar weken later dacht ik ja eindelijk ! ik zag de heren ook werken met de hoogwerkers uiteindelijk een week later krijg ik iemand van KPN. '’ Ja verkeerde kabels waren aangelegd'’ Hier kwam de medewerker naar binnen en maakte volgens mij een foto van waar de NTU kastje moet zitten. Ik heb gevraagd wanneer gaan jullie dan weer mij een brief sturen voor een afspraak. Meneer gaf aan '’ Na 2 weken'’ Al een maand verder en ik zie dat andere flats worden aangesloten behalve onze kant. Er staan glasvezelkabels nog gewoon op verkeersborden heel slordig.

Hoe kan ik antwoord krijgen wanneer we eindelijk worden aangesloten want ons  internet is ook echt niet normaal traag!!!

Ik dank u als u mij  antwoord, Ook werkt de glasvezel postcodecheck niet hij geeft aan nog niet aangesloten ...

1 reactie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 29, 2026

Hallo ​@Wesley Doe ,

De aanleg van de glasvezel gebeurt door door KPN ingehuurde bedrijven. De klantenservice van KPN heeft geen zicht op de planning. 

Dat er bij jou in de buurt gewerkt wordt aan de aanleg is een goed teken. Op een dag wordt er aangebeld en staan ze ineens bij jou voor de deur. Het kan even duren maar uiteindelijk kom je aan de beurt. Bij ons in de buurt kregen de mensen die niet thuis waren een briefje in de bus met daarop een datum van de tweede ronde. 

Lees meer over het proces: 

Â