Skip to main content

Ik ben 12-9 een brief ontvangen van Delta Fiber dat we voor 28-9 een abonnement af moeten sluiten zodat de aanleg door gaat. De aanbieders die in de brief genoemd worden zijn voor ons redelijk onbekend en KPN ontbreekt daarin. We hebben al jaren naar alle tevredenheid Kpn voor tv, internet en mobiele telefonie en willen graag blijven maar ook genieten van de glasvezelmogelijkheden. Hoe komt het dat KPN (nog) niets aanbied ? 
 

Omdat KPN al jarenlang niet tot overeenstemming kan komen met Delta en Caiw (beiden eigendom van EQT) over de voorwaarden voor het gebruik van die glasvezelnetwerken. Simpel gezegd vraagt EQT meer dan KPN wil bieden.


Hallo @Fam Kuijstermans-Van Opdorp. Wat leuk om te horen dat jullie naar alle tevredenheid al jaren klant zijn van KPN. Helaas komt er dan nu mogelijk een einde aan de relatie omdat KPN geen diensten en abonnementen gaat aanbieden via het glasvezelnetwerk van DeltaFiber. @Ward_ geeft hierboven al de reden aan waardoor dit komt. KPN investeert daarnaast erg veel in het eigen glasvezelnetwerk en als dan de kosten tegenvallen voor ons om via een ander netwerk te leveren, doen we dat helaas niet.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag! 


Delta is al jaren in de Consumentenbond de beste aanbieder van internet en tv in Zeeland, geen provider haalt zulke hoge scores. Wat kan er gebeuren als u een jaar glasvezel probeert. Zeg uw abonnement bij kpn op, stap over en probeer. Indien niet tevreden stapt u na jaar teug over naar het vertrouwde kpn met een leuke welkomst aanbieding. Hier in Sprundel is kpn vandaag zelf aan de deur geweest, ik heb ook een code gekregen dat ze wel degelijk over de delta glas lijn gaan, in het buitengebied starten ze vanaf 1 oktober op glas, dus kpn doet wel degelijk mee. Maar kon levert liever over de oude PTT koperdraad die ze gratis van de staat hebben gekregen. Als heel Nederland over gast op glas en 5G en wij blijven hier achter gaat dat zeker gevolgen hebben op de lange termijn voor de leefbaarheid van onze dorpskernen. Tot slot moet je er rekening mee houden dat kpn 8 jaar geleden hier al heeft geprobeerd en is mislukt, als delta nu weer faalt zal het nog vele jaren duren voordat er een ander komt. Glas is de toekomst dat heb ik niet bedacht maar alles en steeds meer zal over het internet gaan en daar zijn onze oude koperdraden niet voor geschikt.


Delta is al jaren in de Consumentenbond de beste aanbieder van internet en tv in Zeeland, geen provider haalt zulke hoge scores. Wat kan er gebeuren als u een jaar glasvezel probeert. Zeg uw abonnement bij kpn op, stap over en probeer. Indien niet tevreden stapt u na jaar teug over naar het vertrouwde kpn met een leuke welkomst aanbieding. Hier in Sprundel is kpn vandaag zelf aan de deur geweest, ik heb ook een code gekregen dat ze wel degelijk over de delta glas lijn gaan, in het buitengebied starten ze vanaf 1 oktober op glas, dus kpn doet wel degelijk mee. Maar kon levert liever over de oude PTT koperdraad die ze gratis van de staat hebben gekregen. Als heel Nederland over gast op glas en 5G en wij blijven hier achter gaat dat zeker gevolgen hebben op de lange termijn voor de leefbaarheid van onze dorpskernen. Tot slot moet je er rekening mee houden dat kpn 8 jaar geleden hier al heeft geprobeerd en is mislukt, als delta nu weer faalt zal het nog vele jaren duren voordat er een ander komt. Glas is de toekomst dat heb ik niet bedacht maar alles en steeds meer zal over het internet gaan en daar zijn onze oude koperdraden niet voor geschikt.


Uh, delta staat niet als beste?

consumentenbond (voor alles in 1) geeft aan dat Delta op 6de plaats staat, KPN/Telfort/Xs4all staan met glas allemaal beter, zelfs KPN koper staat hoger momenteel.

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste

 

1 gulden is/was trouwens niet gratis :P



even een screenshot maar goed als een duur huwelijk met een oude provider in de weg staat. Waarom rolt glasvezel dan uit in heel Nederland maar behalve in onze dorpen? En zoals ik al aangaf je kan na een jaar terug overstappen, dan heb het zelf kunnen proberen en ondervinden maar heb je wel je woning en dorp vernieuwing gegeven misschien wil een jong of nieuw gezin wel een moderne internet verbinding en kan dat bij de verkoop van uw mening net de doorslag geven.

alle gsm providers gaan over op 5G en hier zitten we nog vast aan de ouwe en vertrouwde koperdraad.

 Kijk misschien opleven naar de radar of kassa uitzending van kpn glasvezel handdoekje leggen, nou geloof me dan is kpn verre van klantvriendelijk en zijn ze uit op macht. Maar aangezien kpn hier acht jaar geleden het niet is gelukt zullen ze zelf geen glas meer uitrollen. Zoals ik al aangaf kpn zal zeker over de delta glasvezel komen alleen later, in het buitengebied zitten ze er in 1 oktober op. 
 

neem dan als proef een internet only abonnement en probeer het.

 


We hebben nu de keuze om over te stappen en voor glasvezel te gaan of bij KPN te blijven zoals het nu is.

Dan vind ik het wel verwonderlijk dat ik voor een abonnement (internet, tv 4 ontvangers) met glasvezel op gemiddeld €72 pm uit kom bij de aanbieders nu via delta fiber. Sinds ik ben overgestapt van compleet/ alles in 1 naar hussel  100Mbit/d omdat dit ons is aangeboden en beter/voordeliger zou zijn, zijn we wel duurder uit nu de kortingen er na een paar maanden vanaf zijn betalen we €80,49 pm. 
 

als glasvezel ook al goedkoper is maakt dat een overstap wel aantrekkelijker... 

ook al zijn we zo tevreden over de KPN service. 


Gewoon doen. Ook ik stond, nu inmiddels bijna twee jaar geleden, voor dezelfde keuze en heb voor glasvezel gekozen via een andere provider. Heb er nooit spijt van gehad. Ook anderen kunnen prima internet en TV diensten leveren.

 


Helaas …..ik heb ook totaal pakket van KPN en wordt geconfronteerd met glasvezel van Delta Fiber.

Zeer tevreden hierover. Blijkbaar voor KPN geen probleem dat op deze manier tevreden klanten verdwijnen.

 


Het is een beetje kort door de bocht om alleen kpn de schuld te geven. Er is nog een partij namelijk Delta.


Eigenlijk heb je gelijk Joep.

Mijn reactie kwam voort uit frustratie 

Â