Skip to main content

Ik loop met gaming tegen de limieten van de VDSL-verbinding. Daarom wil ik op korte termijn een provider die mij glasvezel kan verstrekken. Ik hoop dat KPN dat kan anders zal ik moeten overstappen naar een provider die wel de hoge snelheden kan leveren (liever niet)…

Hoe weet ik hoe lang het duurt voordat dit wordt gerealiseerd?  6373TT

Hallo @Wardaddy,
Als er in jouw meterkast een oranje kabel loopt met een kastje van Reggefiber of KPNNetwerk dan kan het. KPN zit niet op andere aanbieders van glasvezel. Wat zegt de KPN snelheids Check? Dat kan je alleen zelf checken met je postcode en huisnummer.  


Check https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl Daar staan geplande upgrades de komende 3 maanden voor uw adres. Maar als u er nog niets over gehoord hebt, dan weet niemand dat. Kan zomaar nog 10 jaar duren.


Ik denk dat er geen glasvezel aanwezig is, omdat er VDSL op dat adres is. Op KPN Netwerk.nl kun je kijken of er nog glasvezel komt of niet.


Op die postcode is 100Mbit VDSL beschikbaar, dat is genoeg voor elke game en streaming erbij.


Check https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl Daar staan geplande upgrades de komende 3 maanden voor uw adres. Maar als u er nog niets over gehoord hebt, dan weet niemand dat. Kan zomaar nog 10 jaar duren.


Helaas  deze link levert niets op… server is niet gevonden na redirection… Heb je nog een andere link

Channel Redirection

Public access to this channel has been deprecated. You are being redirected to https://l3-cm-pega.web.kpnnl.local/prweb in 10 seconds.

This redirection might be blocked by KPN firewalls. In that case please retry from internal KPN VPN.


Goedenavond @Wardaddy, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik zie dat er al aardig wat reacties zijn gekomen op jouw bericht. Via Fourstack kan je zien wat op jouw adres mogelijk is. Indien dat geen glasvezel is, wordt het lastig via KPN. Dan kan je de link van Dennis gebruiken om het een en ander na te kijken! En indien een andere provider wel glasvezel levert, dan is het misschien een optie om daar toch eens naar te kijken. We zien je liever niet gaan natuurlijk, maar mocht er iets beters op jouw adres mogelijk zijn dan is dat natuurlijk wel fijner!

De link zou moeten werken, maar ik krijg ook een foutmelding momenteel.. Wil je het eens in een andere browser testen? Voer anders je postcode en huisnummer in op onze website, dan zie je ook de best beschikbare optie. 

Heb je hier nog andere vragen over? Dan hoor ik het graag!

*Bericht aangepast, thanks @Dennis Schreve 


Kunnen we het niet forceren, 300 meter verder ligt er wel glasvezel…! Mijn dochter woont 300m hemelbreed in hetzelfde dorp en daar is het wel. Dus mag het toch niet lang meer duren.


Goedenavond @Wardaddy, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik zie dat er al aardig wat reacties zijn gekomen op jouw bericht. Via Fourstack kan je zien wat op jouw adres mogelijk is.

@Susan_ Fourstack is niet meer beschikbaar. 


Welk spel heeft zo enorm veel snelheid nodig  ? ? ?

Is er misschien iets anders aan de hand ?


Kunnen we het niet forceren, 300 meter verder ligt er wel glasvezel…! Mijn dochter woont 300m hemelbreed in hetzelfde dorp en daar is het wel. Dus mag het toch niet lang meer duren.

Nee, dat kun je niet forceren.

Maar indien er 100 Mbps op jouw adres mogelijk is, dan heb je meer dan voldoende om te gamen en streamen. Ik ben ook benieuwd waar je exact tegenaan loopt eerlijk gezegd.


Reageer