Skip to main content
Antwoord

Glasvezel aanleggen geeft problemen ondanks dat ik al toestemming heb gegeven

• March 31, 2025
  • 5 reacties
  • 67 keer bekeken

Goed verhaal. Beetje jammer dat er blijkbaar niet bij de regels voor de D2D mensen staat dat ze geïnformeerd moeten zijn. 

Aannemer was al moeilijk aan het doen omdat ik in het buitenland zat toen ze de hele straat in één dag binnen hadden willen aansluiten. Maar omdat er nog mensen in mijn dorp bezig waren mocht ik dan nog wel een afspraak maken een week ofzo later. 

Nou, die afspraak is de aannemer nooit komen opdagen. Zelfde dag nog om een nieuwe afspraak gevraagd, niets. Week later weer KPN Netwerk gemailed, die weer de aannemer hebben bericht. Weer niets. Aannemer wilde gewoon de makkelijke klantjes pakken en de rest links laten liggen.

Vandaag nog een uur aan de telefoon gehangen met eerst de kpn netwerk afdeling en daarna kpn provider. Uiteindelijk kwam het op het volgende neer: 

Naar aanleiding  van ons gesprek op 31-3 stuur ik u deze mail. 
Helaas heb ik u hierin moeten informeren dat het helaas niet mogelijk is om u nog binnen het project aan te sluiten. [..]
U heeft een aantal keer toestemming gegeven voor de aansluiting in huis binnen het project. Helaas heeft de aannemer geregistreerd dat u geen toestemming heeft gegeven. Waardoor dit precies komt, kunnen wij bij KPN Netwerk niet inzien. 
Onze excuses voor het ongemak.

Staat er vanavond een vetje voor de deur. Dat dit m'n laatste kans is om gratis aangesloten te worden en dat ik dat echt moet doen want anders… En KPN is zo geweldig… En het is zo goed en zo goedkoop. 

Goed verhaal. Heel nuttig. 

Admin: Reactie afgesplitst van D2D topic naar eigen topic, aangezien dit aanleg van glasvezel betreft

Beste antwoord door Ik_Combineer

Ik snap dat het geen zin heeft om naar KPNNetwerk terug te gaan, maar het feit is (zoals in de mail te lezen is) dat kpnnetwerk klaar is met de uitrol in uw gebied, en een na-aansluiting enkel gedaan wordt op aanvraag van een provider die wilt leveren op glasvezel.

Fijn dat KPNNetwerk zijn fout erkend, maar KPN de provider (waar dit forum van is) kan je niet helpen, enkel bij aanvraag van een abonnement bij KPN, of een andere provider welke over ons glasvezel levert zal KPNNetwerk aan zet komen. Dat is helaas hoe het gaat. 

En nou nog een KPN medewerker met hetzelfde verhaal. Mail die hierboven staat is letterlijk van KPN Netwerk, dus me daar weer naar terug sturen gaat weinig zin hebben. 

Ik reageer hier volkomen op persoonlijke titel en niet namens KPN, enkel heb ik een hoop ervaring omdat ik dagelijks met KPN bezig ben. Op dit forum reageren ook moderatoren en die reageren namens KPN. Over het algemeen binnen een dag of drie.

Niet om het een of ander, maar waarom mag ik niet verwachten van iemand in knalgroene KPN kleding die mij in de avond van de bank komt halen dat ze ook maar enigsinds geïnformeerd zijn? Of op z'n minst bij enige informatie kunnen als ik een vraag heb? Dat is gewoon een kwestie van respect hebben voor mijn tijd. 

Om dezelfde reden als dat wanneer er wordt gecollecteerd voor doel X ze niet precies weten wat voor acties ze allemaal doen. Ze krijgen een paar speerpunten, adressen en volgende week staan ze weer voor een andere organisatie te collecteren. Hun werk is mensen aan de deur overhalen om een abonnement te nemen. Persoonlijk ben ik van mening dat geen enkel bedrijf dit zou moeten doen want ik vindt het bijzonder irritant maar het zal voor KPN vast en zeker genoeg opleveren om er mee door te gaan.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 31, 2025

@admin Dit hoort gewoon in het D2D topic gezien het een reactie is op de complete nutteloosheid van de medewerkers die aan de deur komen. Alles wat ze hebben is een tablet met huisnummers. Hebben geen idee van de status, geen idee van de voorgeschiedenis. Enkel een verkooppraatje. 

Ik heb hem letterlijk verteld dat ie kon vertrekken want ik had niets aan 'm. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 31, 2025

Niet voor het een of ander maar je verwacht toch niet dat die verkopers voordat ze bij iemand aanbellen allerlei onderzoeken gaan doen en dan dat er niemand open doet? Nee die jongens (en meiden) hebben adressen door waar nog geen gebruik wordt gemaakt van glasvezel en die kunnen dan een abonnement aanvragen en dat proberen ze te verkopen. 

In het geval er een abonnement wordt aangevraagd stuurt de provider een bericht naar KPNNetwerk en dan wordt er een na-aabsluiting geregeld. Zelf een na-aansluiting regelen via kpnnetwerk zonder abonnement lukt niet meer als het aansluitproject in uw buurt is afgelopen. Heel vervelend dat dat zo is gelopen maar daar kan provider KPN niks aan doen en zult u voor bij KPN Netwerk moeten zijn helaas.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 31, 2025

Niet om het een of ander, maar waarom mag ik niet verwachten van iemand in knalgroene KPN kleding die mij in de avond van de bank komt halen dat ze ook maar enigsinds geïnformeerd zijn? Of op z'n minst bij enige informatie kunnen als ik een vraag heb? Dat is gewoon een kwestie van respect hebben voor mijn tijd. 

Maar goed, ik zie dat ik hier bij een compleet ‘computer says no’ bedrijf ben aangekomen. Vanmiddag letterlijk te horen gekregen dat ze zien dat ik toestemming heb gegeven én al weken steeds vraag om contact met de aannemer, Gaf zelfs nog toe dat ze dit verhaal vaker hoorde. Maar, computer says no. 

En nou nog een KPN medewerker met hetzelfde verhaal. Mail die hierboven staat is letterlijk van KPN Netwerk, dus me daar weer naar terug sturen gaat weinig zin hebben. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • March 31, 2025

Ik snap dat het geen zin heeft om naar KPNNetwerk terug te gaan, maar het feit is (zoals in de mail te lezen is) dat kpnnetwerk klaar is met de uitrol in uw gebied, en een na-aansluiting enkel gedaan wordt op aanvraag van een provider die wilt leveren op glasvezel.

Fijn dat KPNNetwerk zijn fout erkend, maar KPN de provider (waar dit forum van is) kan je niet helpen, enkel bij aanvraag van een abonnement bij KPN, of een andere provider welke over ons glasvezel levert zal KPNNetwerk aan zet komen. Dat is helaas hoe het gaat. 

Ik reageer hier volkomen op persoonlijke titel en niet namens KPN, enkel heb ik een hoop ervaring omdat ik dagelijks met KPN bezig ben. Op dit forum reageren ook moderatoren en die reageren namens KPN. Over het algemeen binnen een dag of drie.

Om dezelfde reden als dat wanneer er wordt gecollecteerd voor doel X ze niet precies weten wat voor acties ze allemaal doen. Ze krijgen een paar speerpunten, adressen en volgende week staan ze weer voor een andere organisatie te collecteren. Hun werk is mensen aan de deur overhalen om een abonnement te nemen. Persoonlijk ben ik van mening dat geen enkel bedrijf dit zou moeten doen want ik vindt het bijzonder irritant maar het zal voor KPN vast en zeker genoeg opleveren om er mee door te gaan.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 3, 2025

Goedemorgen ​@Nijnie_pluis , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community.

Enorm zuur hoe dit allemaal is verlopen en ik kan van jouw kant de onvrede ook heel goed begrijpen. Zo had ik er zelf hoogstwaarschijnlijk ook in gestaan. Ik kan verder eigenlijk weinig toevoegen aan bovenstaande post van ​@Ik_Combineer. Neemt niet weg dat we dit soort feedback uiterst serieus nemen (al begrijp ik ook heel goed dat jij daar letterlijk helemaal niks voor koopt). Ik vind het oprecht spijtig hoe dit allemaal is verlopen :(