Skip to main content

Binnenkort wordt er in de straat glasvezel aangesloten. Een aantal maanden geleden is er een man geweest die kwam kijken voor de aansluiting en hij keek alleen naar de meterkast, en dat mijn vloer bij de voordeur er uit moet zodat zij zo bij het kruipluik kunnen.

 

Zij kunnen dit natuurlijk ook gewoon via de woonkamer aansluiten, waar nu ook mijn hoofdaansluiting zit. De vloer in de hal er gedeeltelijk uithalen is een dure grap en hier ga ik niet mee akkoord. 

 

Mijn vraag is voor de mensen die hier ervaring mee hebben: voordat het wordt aangesloten, wordt er dan nog gevraagd waar deze moet komen of gaan zij blindelings af van wat de controleur heeft genoteerd? 

 

Als het laminaat er uit moet, prima, maar dan mogen zij alles terugleggen zonder schade. 

Hi @Roxoah! Allereerst welkom op het KPN Forum en bedankt voor jouw bericht! Super dat er Glasvezel bij jou wordt aangelegd! Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar ik weet dat KPN NetwerkNL (verantwoordelijk voor de aanleg en het beheer van het netwerk voor internet, televisie en telefonie), hier het volgende over verteld: 

Heb ik invloed op waar het glasvezelaansluitpunt komt?
Ja, maar alleen als het voor ons mogelijk is. In principe installeren we het glasvezelaansluitpunt in je meterkast of op de plek waar ook andere kabels je woning binnenkomen. Je bepaalt samen met onze glasvezelvoorbereider de plek van het glasvezelaansluitpunt. Wil je ‘m niet in de meterkast hebben, maar liever op een andere plaats? Dan kun je dat aangeven. De glasvezelvoorbereider gaat dan samen met je kijken of het aansluitpunt op de door jou gewenste plek geïnstalleerd kan worden. Veelgestelde vragen "Ik krijg Glasvezel"

Wellicht melden hier zich nog klanten die hier ervaring mee hebben en anders kun je altijd nog contact opnemen met KPN Netwerk NL: onderaan de pagina kun je verschillende contact mogelijkheden vinden.


Waarom zou uw laminaat er uit moeten? 

Wellicht kunnen ze binnen vandaan zo schuin naar buiten boren. Dat is beter in de meterkast te doen. Misschien liggen er in de woonkamer plavuizen ofzo die kunnen scheuren. Of vloerverwarming. In de meterkast heb je dat niet.