Skip to main content

@Nadia

je bedoelt zeker een derde ontvanger, die ik via een LAN-kabel aansluit. Zou het dan zijn, dat na aanleg van de glasvezel de bandbreedte wel voldoende is? (zie je antwoord een tijdje geleden, vanaf dit antwoord 24 dagen geleden)

 

Admin: nieuwe topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

@Frank J. N.

met glasvezel is er genoeg bandbreedte voor een derde ontvanger. Over de aanleg van glasvezel: is er door KPN -of een andere partij die dit verzorgt, ook aangegeven of en wanneer er aansluitingen in de woningen worden gerealiseerd?

Admin: post verplaatst 


Yes sir! Met glasvezel heb je meer dan genoeg bandbreedte voor 3 tv-ontvangers 😉

Admin: post verplaatst 


@Frank J. N.

met glasvezel is er genoeg bandbreedte voor een derde ontvanger. Over de aanleg van glasvezel: is er door KPN -of een andere partij die dit verzorgt, ook aangegeven of en wanneer er aansluitingen in de woningen worden gerealiseerd?


@P. GrigioWie het aanlegt, dat weet ik niet (zeker), we krijgen af en toe bericht van KPN. En wanneer, ook dat weet ik niet, zie op diverse plaatsen in Brielle nog steeds oranje draadjes uit de grond komen, waar al langer geleden de kabels de grond in zijn gegaan. Afwachten dan maar.

Admin: post verplaatst 


Upgrades van het KPN netwerk zijn te zien op deze en deze site. Zo'n upgrade kan nog wel eens lang op zich laten wachten, daarom zou ik voor nu een oplossing zoeken via bedraad- of wifi netwerk.

Admin: post verplaatst 


Op KPN NetwerkNL zie je door middel van de postcodecheck of we (nu of op korte termijn) voornemend zijn om jouw buurt aan te pakken. Ik zag op jouw adres: 'Om te bekijken of u aangesloten kunt worden, moeten we een onderzoek starten.' Dus, het is inderdaad nog even afwachten.

Schrijf je in op de Nieuwsbrief van KPN NetwerkNL, dan informeren we je pro-actief over de laatste ontwikkelingen van glasvezel 🙂

Admin: post verplaatst 


 

 


Een andere optie, waar we het eerder over hebben gehad, is een extra iTV-ontvanger. Omdat je al twee andere ontvangers met een DVS hebt aangesloten raad ik je aan om de derde met kabel aan het modem te koppelen. Dat is misschien even werk, maar dan heb je wel het meest stabiele signaal. En dat is wel erg prettig, zoals je hebt gemerkt ;)

Mocht je een extra tv-ontvanger willen, geef een gil. Ik zorg ervoor dat 'ie dan zo snel mogelijk bij je komt. Ik ruil de Digitenne tuner dan kosteloos om voor de iTV-ontvanger. Hoor graag van je! 🙂

 

 

 

Met de kabel aansluiten, toevallig staat mijn PC op een LAN, die ik getrokken heb vanuit de meterkast via de reeds aangelegde leidingpijp, aangesloten op de Experia box..
Zou natuurlijk kunnen proberen of die lijn met de iTV werkt, maar dan moet ik nadenken over de PC.
Dat werkt perfect!
 

 

 

 

 

 

Een splitter op de LAN lijn zal wel niet werken, met PC en iTV aan, als die al bestaat.
Die bestaat. We noemen het een switch. Je hebt voor het doorgeven van tv-signaal een switch nodig die igmp snooping ondersteunt. In onze webshop is de Netgear GS105E verkrijgbaar, deze is geschikt voor iTV 🙂

 

 

@Nadia

Misschien overbodige vraag, maar zie het maar als oudere niet helemaal digibeet vraag.
Als ik de switch aan mijn LAN aansluit en van daaruit naar iTV én PC, kan het dan allebei tegelijk werken?
Als het antwoord JA is, dan mag je me de ITV opsturen en bestel ik de switch.


@Nadia, zie mijn bovengenoemd antwoord.
Het mag natuurlijk ook, als je de iTV ontvanger opstuurt, dat de switch meegestuurd wordt, de betaling zie ik dan wel op mijn rekening bij KPN

 

 

 

 

@Nadia @Noordzee @P. Grigio 

Eergisteren is de glasvezel bij mij aangelegd. De afspraak heb ik gemaakt met de monteur om die 6 november te activeren. Hoera.

@Nadia , de bovengenoemde aanbiedingen van je, gelden die nog? (3de iTV en switch Netgear gs105E)

En zo ja, kan jij dat dan regelen, dat alles tegelijk met de monteur meekomt?

In de mail van de afspraakbevestiging wordt namelijk de tv-ontvanger reeds genoemd.

 

 

 

Admin: post verplaatst 


Dat is goed nieuws! KPNnetwerk is daar voortvarend te werk gegaan met de aanleg. 

Admin: post verplaatst 


Ja en ik was zo eigenwijs om met een chat info te vragen wat ik na de aanleg moest doen. Toen gelijk de monteur geregeld. Anders was het wachten op de dingen die komen gaan.@P. Grigio 

Admin: post verplaatst 


@Nadia @Noordzee @P. Grigio 

Eergisteren is de glasvezel bij mij aangelegd. De afspraak heb ik gemaakt met de monteur om die 6 november te activeren. Hoera.

@Nadia , de bovengenoemde aanbiedingen van je, gelden die nog? (3de iTV en switch Netgear gs105E)

En zo ja, kan jij dat dan regelen, dat alles tegelijk met de monteur meekomt?

In de mail van de afspraakbevestiging wordt namelijk de tv-ontvanger reeds genoemd.

 

 

YES! Gefeliciteerd,@Frank J. N. Wow, de aanleg van glas is zeer voorspoedig gegaan. Dat is fijn! :

Ik zie ook in het systeem dat je 6 november een monteur over de vloer krijgt, top! Omdat je al een tijdje geduld met ons hebt gehad wat Digitenne betreft, heb ik net kosteloos een switch naar je opgestuurd. Hierover heb je als het goed is net een sms-bericht ontvangen. Binnen 1-2 werkdagen heb je het pakketje binnen :)

Houd er nog wel rekening mee dat de monteur meerkosten kan rekenen voor het aansluiten van ‘extra’ tv's en materiaalkosten zoals kabeltjes etc. Dit wordt vooraf ter plekke met je besproken uiteraard. Dan heeft de monteur een goed plaatje van de situatie bij je thuis. Zie ook kpn.com/monteur

Admin: post verplaatst 


@Nadia Inderdaad, net gezien dat er een SMS binnen kwam, een uurtje geleden.

Ik hou je op de hoogte van het verdere verloop.

Admin: post verplaatst 


Nadia schreef:


Een andere optie, waar we het eerder over hebben gehad, is een extra iTV-ontvanger. Omdat je al twee andere ontvangers met een DVS hebt aangesloten raad ik je aan om de derde met kabel aan het modem te koppelen. Dat is misschien even werk, maar dan heb je wel het meest stabiele signaal. En dat is wel erg prettig, zoals je hebt gemerkt ;)

Mocht je een extra tv-ontvanger willen, geef een gil. Ik zorg ervoor dat 'ie dan zo snel mogelijk bij je komt. Ik ruil de Digitenne tuner dan kosteloos om voor de iTV-ontvanger. Hoor graag van je! 🙂

@Nadia zojuist is de glasvezel aansluiting gerealiseerd.

Blijkbaar heb ik de afspraak mail niet goed begrepen, de monteur had geen 3de Itv ontvanger bij zich.

Hij heeft middels een app een afspraak gemaakt om de Itv ontvanger alsnog hier te krijgen.

Wordt daarover nog gebeld.

Als die er is, kunnen we de omwisseling van Digitenne naar 3de Itv ontvanger afronden.

Wil jij mij voor mij het in de gaten houden, of de verzending wordt uitgevoerd?

Admin: post verplaatst 


Goed nieuws,@Frank J. N.! Jammer dat de derde ontvanger niet meteen is besteld. Ik neem aan dat je een orderbevestiging hebt ontvangen voor de tv-ontvanger? Als je die hebt gekregen, mag je er vanuit gaan dat er een ontvanger nu onderweg is. Als je deze niet hebt gekregen, geef dan nog een gil. Dan kan ik het nakijken. 

Admin: post verplaatst 


Hoi @Nadia (nog) geen bevestiging gezien. Dus als je wil helpen,  graag.

@Nadia

Admin: post verplaatst 


Goedemorgen @Frank J. N., er liepen nu twee verschillende onderwerpen door je vorige topic. Dat ging  vrij natuurlijk in elkaar over, van tuner naar tv-ontvanger. Ik heb daarom zo goed mogelijk de post over glasvezel gescheiden en een nieuw topic hier aangemaakt. Zodat we hier het overzicht bewaren.

Vanuit het systeem kan ik herleiden dat de monteur een notitie heeft ingelegd voor een extra tv-ontvanger. Om dit te bevestigen wordt je teruggebeld. Dit is gisteren gebeurd, maar kwam helaas niet gelegen. Ik heb voor jou een nieuwe tv-ontvanger besteld, deze kan worden omgeruild met de tuner. Hierover krijg je nog bericht. Ook moet je nu of binnen enkele ogenblikken dé orderbevestiging ontvangen :) 

 

 


@Nadia goede morgen. Inderdaad de orderbevestiging gezien, maar ook dat mijn abonnement 12 euro duurder is. Moet nog even de verschillende punten opzoeken maar is dit volgens onze afspraak?


Hah @Frank J. N., we hebben elkaar even telefonisch gesproken. Ik heb een nieuwe order voor je ingelegd, met de juiste kortingen voor KPN Compleet. Je ontvangt nu een bevestiging van de order. Laat je me weten als er iets is? Hoor graag van je!  


@Nadia spulletjes aangesloten en het werkt perfect.

Alleen nog nadenken over de kabeltjes, zal wel een kort kabeltje aanschaffen (10 meter kabel voor een afstand van 40 cm is wel wat veel!)

En dan netjes maken.

Nogmaals bedankt voor je meedenken/medewerking


Yes, dat is heel goed nieuws, @Frank J. N. :D Bedankt voor je positieve bericht. Nu inderdaad nog even da kabels netjes wegwerken en je hebt een hele duurzame stabiele verbinding! 


Reageer