Skip to main content

Nu hebben wij thuis dat de wifi vaak wegvalt, wij hebben kabel bij Ziggo. Nu zag ik dat er in mijn slaapkamer een glasvezel kastje zat. Nu wil ik overstappen naar glasvezel van KPN, maar vroeg mij af hoe die installatie gaat. Kan ik deze modum/router plaatsen waar ik maar wil? Ik wil hem namelijk in een wat centraler punt in huis zetten, aangezien die kabel en het glasvezelkastje nu op mijn slaapkamer staat. Moet ik daarnaast nog wat doen met dat glasvezelkastje voor de aansluiting?

Hallo @Barbsss , kun je eens een foto plaatsen van die glasvezelaansluiting?

 


 


 

Het kastje is op zich goed. Maar er moet wet een snoertje aan zitten met een adapter voor in het stopcontact.


Hallo @Barbsss , als je de router op een centrale plaats in huis wilt zetten voor een goede c.q. betere wifi kan dat, je moet echter van die glasvezelkast in de slaapkamer wel een netwerkkabel (LAN-kabel) leggen tussen glaskast en router, kwaliteit kabel minimaal CAT5e, beter nog CAT6.

Als je voor KPN kiest zou ik dat doen inclusief gratis installatiemonteur, deze zorgt voor een werkende installatie, maar of hi/zij een kabel naar jouw gewenste routerplek legt, weet ik niet, kun je overleggen, kan als meerwerk gezien worden, dus extra kosten.

Succes.

 

 


Hi @Barbsss, welkom hier. 

Dat is inderdaad een kastje dat ook wij gebruiken. 

Het kastje is op zich goed. Maar er moet wet een snoertje aan zitten met een adapter voor in het stopcontact.

Dat mis ik ook in het plaatje, heb je die adapter nog ergens liggen? 

Hallo @Barbsss , als je de router op een centrale plaats in huis wilt zetten voor een goede c.q. betere wifi kan dat, je moet echter van die glasvezelkast in de slaapkamer wel een netwerkkabel (LAN-kabel) leggen tussen glaskast en router, kwaliteit kabel minimaal CAT5e, beter nog CAT6.

Als je voor KPN kiest zou ik dat doen inclusief gratis installatiemonteur, deze zorgt voor een werkende installatie, maar of hi/zij een kabel naar jouw gewenste routerplek legt, weet ik niet, kun je overleggen, kan als meerwerk gezien worden, dus extra kosten.

Succes.

Helemaal juist. De monteur kan wel een kabel voor je uitmeten, de afwerking ervan zul je wel zelf moeten doen. De monteur boort geen gaten en werkt de kabel niet weg. 


De afbeelding lijkt mij een dummy en ik zie ook  geen oranje glasvezel kabel


Dat is geen dummy, is een oudere Genexis met aan de rechterkant de poort. Ik vermoed dat de glasvezelkabel zo is aangesloten dat het net niet zichtbaar is op deze foto, maar het kan best zijn dat die is verwijderd door iemand. De adapter ontbreekt in ieder geval.