Skip to main content

Beste, 

 

Afgelopen donderdag is de monteur geweest om glasvezel internet aan te sluiten. We hadden eerst glasvezel via T-mobile en onze nieuwe aansluiting had dus een simpel klusje moeten zijn. 

 

Helaas, de monteur probeerde het glasvezel kastje te plaatsen (NT kastje?), maar helaas, geen signaal. (wel gek, T-mobile had wel signaal). 

 

Inmiddels zitten we nu dus 3 dagen zonder internet. Geen nieuws, geen update en ik vermoed, ook geen actie aan de kant van KPN??? Via de klantenservice krijg ik alleen de mededeling dat het bij de back office ligt…..

 

Wat is verstandig om nu te doen? Doos terugsturen en terug naar T-mobile? Of maar kabelinternet nemen? 

 

 

 

 

Hoi @BIJ1982 , Blijkbaar gaat er achter de schermen iets niet goed. Op dit forum zijn moderatoren actief. Dat zijn medewerkers van KPN die in de systemen kunnen en wellicht kunnen zien wat het probleem is. Het kan

Doorgaans reageren ze binnen 24 tot max 48 uur. Even geduld dus. Ik zou verder nog even niets doen waar het gaat om andere providers o.i.d.


Zolang T-Mobil het niet vrijgeeft kan de KPN er geen signaal op zetten.


@BIJ1982  Als je bij T-Mobile op het eigen netwerk / apparatuur zat in de PoP (T-Mobile noemt het ODF), dan moet er ook in de PoP nog wat omgeplugt worden, niet alleen bij jouw thuis. Als je bij T-Mobile een Draytek router had is dat waarschijnlijk het geval.

Als je even een fototje plaatst van de kastjes die er bij jouw nu al hangen (NTU,  FTU, enz) is het makkelijker te raden wat er aan de hand kan zijn.

Je kan bij T-Mobile 1 dag of 1 weekend unlimited databundel nemen (zowel pre-paid als abo), dat kan je wellicht even uit de brand helpen. KPN kan dat ook aanbieden, maar waarschijnlijk alleen als ze ergens een probleem zien wat langer dan een werkweek gaat duren. Nu lijkt het wachten totdat een (andere) monteur van NetwerkNL (was Reggefiber) z’n werk heeft kunnen doen.


Goedemorgen @BIJ1982, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Goed dat je jouw vraag hier stelt. Er gaat overduidelijk iets niet helemaal goed bij jouw bestelling en activering van je abonnement en glasvezelaansluiting. We kunnen niet alles inzien, maar die dingen kunnen we navragen voor je. Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, evt. ontvangen klantnummer en 06-nummer? Overal waar privé achter staat is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. 

Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan gaan we de systemen induiken!


Gedaan, profiel up to date


Bedankt, @BIJ1982! Ik zie inderdaad dat het intern doorgezet is, maar ik verwacht niet dat er dit weekend iets mee gebeurd is. We pakken dit begin volgende week sowieso op. Normaliter zou ik zeggen: morgen. Maar ik durf nu met het Corona virus niet te zeggen of het langer gaat duren. Er is wel een noodpakket voor je aangevraagd, klopt dat?


Hallo marcia

 

dank voor je reactie. Heb een noodpakket alleen deze geeft slechts 50gb aan data, dat is helaas nogal beperkend in tijden van thuis werken. 
 

is er nog iets wat ik kan doen om te versnellen? 
 

Groet

bart


@BIJ1982  Als je bij T-Mobile op het eigen netwerk / apparatuur zat in de PoP (T-Mobile noemt het ODF), dan moet er ook in de PoP nog wat omgeplugt worden, niet alleen bij jouw thuis. Als je bij T-Mobile een Draytek router had is dat waarschijnlijk het geval.

Als je even een fototje plaatst van de kastjes die er bij jouw nu al hangen (NTU,  FTU, enz) is het makkelijker te raden wat er aan de hand kan zijn.

Je kan bij T-Mobile 1 dag of 1 weekend unlimited databundel nemen (zowel pre-paid als abo), dat kan je wellicht even uit de brand helpen. KPN kan dat ook aanbieden, maar waarschijnlijk alleen als ze ergens een probleem zien wat langer dan een werkweek gaat duren. Nu lijkt het wachten totdat een (andere) monteur van NetwerkNL (was Reggefiber) z’n werk heeft kunnen doen.

Zie bijgevoegd de foto


 


 


Gelukkig kom je met 50 GB echt een héél eind! Ik heb wel vast een nieuwe bundel aangevraagd voor je. 


Bedankt voor je hulp!

 

vandaag heeft het netwerkbedrijf het aansluitpunt vervangen. Nu doet de verbinding het.

 

kan ik het noodpakket terugsturen zonder het eerst aan te melden? Retour adres zat er al bij.

 

groet

 


vandaag heeft het netwerkbedrijf het aansluitpunt vervangen. Nu doet de verbinding het.

Mooi dat je nu weer vast internet hebt. 

In theorie had voor zover ik weet de oude FTU en NTU op de foto wel gewoon kunnen blijven werken, maar ik denk dat NetwerkNL (+KPN) nu bij het aangaan van nieuw abo, gelijk ook de zaken m.b.t. het aansluitpunt up-to-date hebben gemaakt.


Wat fijn dat jouw internet verbinding weer werkt. Als het goed is zat er een unieke retourlabel in de doos. Zou je deze label willen gebruiken voor het retoursturen van het Noodpakket. Zo kunnen wij zien dat jij het Noodpakket retour hebt gestuurd. Je kan het verzendbewijs ook een tijdje bewaren. Als je verder nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!