Skip to main content

Ik was geintereseerd omdat KPN een mooi aanbod had om abonnee te worden met hun glasvezel aansluiting.

Ik woon in een woontoren waar de glaszezelkabels, van buiten, in alle 70 appartementen werden aangeloten met dat kastje in je eigen de meterkast.

De moeilijkheden kwamen al gelijk omdat de monteur geen verbinding kon leggen, volgens hem omdat de kabel niet goed werkte. Ik moest maar verbinding opnemen met een Rotterdamse aannemer die de klus maar moest opknappen.

De Rotterdamse aannemer lag het balletje gelijk terug met de melding dat ik bij de KPN moest zijn.

Dit speelt nu al vanaf Mei 2024.

Ik kreeg nu 19 Juli 2024 de melding van KPN dat het zeker nog tot eind augustus gaat duren voor het probleem door die aannemer wordt opgelost, en dat is dan nog steeds geen zekerheid.!!!!

En ik ben natuurlijk niet de enige in de woontoren. Ik heb al van verschillende mensen in de toren gehoord dat zij hetzelfde probleem hebben.

Heel veel van onze bewoners zijn achteraf blij dat zij niet zijn overgestapt naar dat glasvezel aanbod van de KPN.

Treurig dat deze provider de KPN, dit niet op een goede manier kan oplossen.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

https://netwerk.kpn.com/aanleggen/aanlegmethode-hoogbouw/

 


Hoi @Teleurgestelde in KPN 

Welkom op de community van KPN.

En ik begrijp heel goed, dat je teleurgesteld bent over de aanleg van het glasvezel in jouw flatgebouw.

Om te beginnen heeft KPN de provider niets van doen met het aanleggen van glasvezel in jouw flatgebouw, maar moet je bij Netwerkbeheerder KPN zijn.
Netwerkbeheerder KPN gaat over de aanleg en onderhoud van het glasvezelnetwerk, en het aansturen van hun aannemers, waaronder die in Rotterdam.

Ik adviseer je daarom ook, om aankomende maandag even telefonisch in contact te treden met Netwerkbeheerder KPN, via het volgende telefoonnummer: 0880 06 37 44
(bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur)

Ook kun je een officiële klacht daar indienen als je dat zou willen, dat kan dan via hun speciale klachtenformulier: Klacht over onze werkzaamheden (Klachtformulier)

KPN de provider, waarvan deze community is, gaat alleen over het afsluiten van abonnementen, facturatie van de abonnementen en storingen en problemen bij huidige klanten.

Ik adviseer je om een klacht in te dienen, omdat dat vaak het snelst werkt.
Hopelijk is jouw glasvezelaansluiting gauw online.


Welkom op de community @Teleurgestelde in KPN, dat gaat niet van harte in jouw woontoren zo te zien! Zoals Michel al zegt zijn wij niet te partij die de aanleg doet, daardoor kunnen wij hierin weinig zeggen. Heb je al contact gehad met het nummer wat hij noemde? Het balletje kan via die weg verder rollen.


Wijze raadgevingen van de KPN.

Ik dacht met een glasvezel abonnement aanvragen met de KPN provider, alleen met de KPN te maken te hebben.

Het is toch belachelijk dat ik, als toekomstige klant van de KPN, als antwoord op mijn vraag, waarom ik nog steeds geen verbinding heb, te horen krijgt een andere maatschappij moet aanspreken om een glasvezel aansluiting te krijgen?

Ik ben intussen 4 maanden bezig met de onzinnnige antwoorden van de provider KPN om alleen maar opdrachten te krijgen om de aannemer in Rotterdam aan te spreken om voor die aansluiting te zorgen.

Maar ik krijg daar alleen maar te horen dat het snel zal gaat gebeuren, en word de verbinding verbroken. Intussen zijn we 4 maanden verder!!

Ik heb daarom besloten om bij mijn oude provider ZIGGO te blijven, en heb alles geanuleerd en het hele zooitje in die mooie KPN doos retour naar KPN terug gestuurd.

Benieuwd hoe ze daar weer op gaan reageren.


Benieuwd hoe ze daar weer op gaan reageren.

Daar gaan ze niet op reageren. 

Met glasvezel is het heel simpel: afwachten. Bellen heeft geen zin. En geen abonnement afsluiten voordat de aansluiting daadwerkelijk in huis zit.

De aanleg van glasvezel gebeurt door mensen die 's ochtends gewoon verder gaan waar ze gisteren gebleven waren. Een planning hebben ze niet. Of die wijzigt zo veel dat je er ook niks meer aan hebt.


Als je de aanvraag hebt geannuleerd en daar een bevestiging van hebt gekregen zal je er daarna weinig meer over horen inderdaad. Die bevestiging is wel belangrijk, alleen het terugsturen van de apparatuur zorgt er niet voor dat het gestopt wordt. Als je die bevestiging nog niet hebt kan je ons het beste bellen op 0800-0402.


Reageer