Skip to main content
Vraag

Glasvezel aansluiten lukt niet, mis ik iets?

• December 24, 2025
  • 38 reacties
  • 422 keer bekeken

Ik ben nieuw en heb alles precies gedaan zoals op de installatiefilmpjes alleen werkt mn internet niet...ik denk dat ik iets mis daar, en dat is dat paarse plugje in het kapje van de glasvezelmodem die zat er bij mij niet in maakt dat uit? 

38 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 24, 2025

Ik ga proberen de hulptroepen voor je te mobiliseren 😉. ​@Ik_Combineer of ​@joey92 willen jullie meekijken??

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • December 24, 2025

@sudderlapje 

kun je een foto maken van het gene wat je mist of wat er niet goed gaat?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 24, 2025

Dat lijkt me inderdaad handiger.

• Auteur
  • Topper
  • December 24, 2025

• Auteur
  • Topper
  • December 24, 2025

Omdat dit namelijk in dat oude kapje zat......snap anders niet wat ik fout doe??? 

Oja ik kreeg ook af toe de melding dat ik niet ben aangemeld bij het kpn netwerk😭

• Auteur
  • Topper
  • December 24, 2025

• Auteur
  • Topper
  • December 24, 2025

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • December 24, 2025

het ziet er zo op de foto's wel gewoon goed en normaal uit. het blauwe koppelbusje is gewoon aanwezig en goed gemonteerd zo te zien.

heb je al geprobeerd de Nokia ONT aan te sluiten op het aansluitpunt?

• Auteur
  • Topper
  • December 24, 2025

Ja heb alles al gedaan 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 24, 2025

Kan je een foto van het glasvezel punt (ftu) aan de muur te delen en vertellen waarom het niet lukt om het glasvezelkastje (nt) hier op te monteren?

• Auteur
  • Topper
  • December 27, 2025

Ik kan gewoon geen tv kijken nu tot 7jan dan pas komt er een monteur......das toch niet normaal??

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 27, 2025

Dat zijn zes werkdagen buiten de feestdagen om. Op sich acceptabel, lijkt me. Het is alleen jammer dat dit nu juist tussen diverse feestdagen valt.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 27, 2025

En we proberen je hier te helpen. Kan je eem foto delen van je glasvezel punt aan de muur?

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@sudderlapje, het aansluiten gaat niet van harte begrijp ik. Ik_Combineer en Joey denken al met je mee zo te zien. Je zegt dat je 'alles al’ geprobeerd hebt, wat heb je precies geprobeerd? Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken helpt het als je zoveel mogelijk informatie kunt geven over wat je geprobeerd hebt. Hopelijk kunnen we dan met z'n allen samen zorgen dat je een werkende verbinding hebt voordat er een monteur beschikbaar is.

• Auteur
  • Topper
  • December 29, 2025

- opnieuw opgestart 

- stekker er 2 min uitgelaten daarna weer erin

- Modem gereset

- alle handelingen van het filmpje uitgevoerd.

En ik heb gebeld maar er komt pas 7 jan een monteur wat ik echt belachelijk vind!!......en ik ben al over mn limiet heen kwa mb's van mijn mobiele telefoon omdat ik de hotspot nu gebruik! Dus ben nu ook bang voor een dikke telefoon rekening!!

• December 29, 2025

Dus ben nu ook bang voor een dikke telefoon rekening!!

Met een KPN abonnement zal dat niet gebeuren.

Als je foto's deelt, dan kunnen we misschien iets zien.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 29, 2025

Kun je laten zien hoe je het glasvezel kastje aansluit? Want tot nu toe is het nog steeds niet duidelijk waar het mis gaat. Misschien is het wel iets heel kleins en kunnen we er mee helpen. 

• Auteur
  • Topper
  • December 29, 2025

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

• December 29, 2025

De KPN Box staat uit op de foto?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 29, 2025

En mocht de box12 wel aan staan. Welke lampjes branden er dan?

Alternatief, heb je misschien ook een andere internet kabel? Bij de box12 zit als het goed is een met witte uiteindes. Kan je die kabel eens proberen in plaats van de rode? Wel op dezelfde plek in het modem steken, de rode WAN poort.

Het ziet er op de foto's namelijk uit of het glasvezel kastje helemaal goed is maar er op 1 of andere manier geen contact is met het modem. Mogelijk veroorzaakt door een kapot kabeltje.

Edit; op de foto is de power knop inderdaad ver naar buiten. Volgens mij heeft Marlon gelijk en staat het modem uit. Rechts het witte knopje naast de 2 groene poorten moet je eens indrukken. 

• Auteur
  • Topper
  • December 29, 2025

De KPN Box staat uit op de foto?

Ja dat weet ik heb ik uitgezet omdat ie toch niet werkt

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 29, 2025

Maar wat werkt er niet? Want het glasvezel werkt duidelijk wel op de foto die je hebt gedeeld.

Wij proberen je te helpen…

• Auteur
  • Topper
  • December 29, 2025

Maar wat werkt er niet? Want het glasvezel werkt duidelijk wel op de foto die je hebt gedeeld.

Geen internet (lees hierboven)

• Auteur
  • Topper
  • December 29, 2025

Heb alleen deze 2 erbij gekregen 

• Auteur
  • Topper
  • December 29, 2025

Geen internet (lees hierboven)

Het lampje van internet op de modem knippert constant, wifi lampje is constant aan en ook het aan en uit lampje brand constant