Skip to main content
Vraag

Glasvezel aansluiten lukt niet, mis ik iets?

• December 24, 2025
  • 38 reacties
  • 422 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 29, 2025

En gaat het onderste data lampje op het glasvezel kastje branden als uw modem aan gaat?

Zou je in plaats van die rode kabel eens die gele of zwarte willen proberen?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 29, 2025

Hoi ​@sudderlapje , ik heb de afbeeldingen die je had gepost weer verwijderd omdat hier privacy gevoelige informatie op te zien was! 

• Auteur
  • Topper
  • December 29, 2025

En gaat het onderste data lampje op het glasvezel kastje branden als uw modem aan gaat?

Ik heb die zwarte geprobeerd maar internet knippert nog steeds continu op het modem

• Auteur
  • Topper
  • December 29, 2025

Hoi ​@sudderlapje , ik heb de afbeeldingen die je had gepost weer verwijderd omdat hier privacy gevoelige informatie op te zien was! 

Waarom?? Er wordt toch gevraagd om die foto's?? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 29, 2025

Waarom?? Er wordt toch gevraagd om die foto's?? 

Waarschijnlijk staan serienummers op de foto's 

• Auteur
  • Topper
  • December 29, 2025

En wat kunnen ze daarmee doen dan?? Alles heeft toch tegenwoordig 2 delige verificatie dus wat is het probleem dan? 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 30, 2025

Ik heb die zwarte geprobeerd maar internet knippert nog steeds continu op het modem

Heel jammer, en het data lampje van het glasvezel brand dan nog steeds niet?

Helaas heb je nu echt alles goed aangesloten, het glasvezel kastje werkt naar behoren aangezien de connectie goed brand, dan is het echt wachten op een monteur.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

En wat kunnen ze daarmee doen dan?? Alles heeft toch tegenwoordig 2 delige verificatie dus wat is het probleem dan? 

Ik weet niet wat te zien op jouw foto's was. Bij modem staan naast serienummer ook admin en wifi wachtwoord. En uit serienummer van je ONT kan men het root wachtwoord voor SSH berekenen, iemand van buiten kan natuurlijk niet zonder meer jouw ONT bereiken, maar met genoeg kennis en exploits is het mogelijk.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 30, 2025

Ik weet niet wat te zien op jouw foto's was. Bij modem staan naast serienummer ook admin en wifi wachtwoord. En uit serienummer van je ONT kan men de root wachtwoord voor SSH berekenen, iemand van buiten kan natuurlijk niet zonder meer jouw ONT bereiken, maar met genoeg kennis en exploits is het mogelijk.

Waar de ONT serienummer vooral kwetsbaar voor is is het op afstand activeren. Als ik jouw serienummer op mijn huis ga activeren (had ik maar glasvezel 🥲) dan stopt hij met werken bij  jou. Ik zelf heb er niks aan maar jij hebt direct een storing waar een monteur voor langs moet komen om het op te lossen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Jasper van KPN
Moderator

Dat soort gegevens kan je inderdaad het beste verbergen als je zo'n afbeelding plaatst. I.v.m. privacy is het belangrijk om gegevens alleen in een beschermde omgeving te plaatsen, niet openbaar. 

De aansluiting is wel goed dus begrijp ik, dus het is toch wachten op de monteur. Die zal het op het moment dat hij/zij komt op locatie kunnen bekijken waarom het signaal nog niet werkt.

• December 30, 2025

Alles heeft toch tegenwoordig 2 delige verificatie dus wat is het probleem dan? 

Niet alles. Bijvoorbeeld jou WiFi wachtwoord die op de achterkant van de KPN Box staat niet. Nu is het wel zo dat de meeste mensen daar niets aan zullen hebben. Alleen je naaste buren kunnen daar wat mee. En misschien heb je het wachtwoord wel veranderd. Maar toch...

• Auteur
  • Topper
  • December 30, 2025

Op de app krijg ik de melding dat ik niet ben aangesloten op het kpn netwerk??? Ik ben namelijk overgestapt van odido naar kpn.... kan het misschien niet  toevallig zo zijn dat bij ze bij kpn iets zijn vergeten om te zetten ofzo?? 

Jasper van KPN
Moderator

Als je telefonisch contact gehad hebt met de klantenservice lopen ze daar een aantal stappen door. Als er iets niet goed gegaan zou zijn in het proces zou dat worden aangegeven voor ze bij de optie tot monteur komen. De monteur was gepland voor de 7e zei je, als die telefonisch ingepland is is het proces goed doorlopen. Het kan zijn dat er iets in de wijkcentrale aangepast moet worden, maar dat kan alleen een monteur doen.