Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel aansluiten niet gelukt, Glaspoort kwam onaangekondigd langs. Nu staan we op de planning voor mei 2026

• September 16, 2025
  • 8 reacties
  • 191 keer bekeken

Glasvezel kpn

anderhalf jaar terug waren ze van kpn in ons dorp mooie aanbieding en stuk goedkoper dan Ziggo. We stappen over ik wist dat ik een tijdje moest wachten op de glasvezel in ons dorp. Na een tijd glasvezel en verschillende mensen aan de deur van glaspoort en kpn over of ík glasvezel in huis wil, waar de aansluiting moet komen. Aangegeven dat ik dat wil u wordt ingepland. Inderdaad ik krijg een datum moest ik verzetten toen door glaspoort nog een keer verzet, maar we hadden een afspraak. De dag van de afspraak wordt ík gebeld helaas de monteur is ziek kan gebeuren doe maar een nieuwe afspraak. Dat ging niet ik zou terug gebeld worden. Einde van de middag zelfde dag 16:30 de deurbel wij zijn van glaspoort en komen de glasvezel naar het huis brengen. Huh de afspraak is vanochtend afgebeld wegens ziekte zij wisten nergens van en waren al de hele dag in de buurt bezig. Het kwam op dat moment niet uit dus gezegd dat ze konden gaan ze zouden mij toch gaan bellen voor een nieuwe afspraak. Ondertussen kreeg ik via kon een nieuwe datum. Paar dagen daarna gebeld door glaspoort kwam niet uit en ik zei er staat al een afspraak dat kon niet volgens hen en was na uitzoeken door een werknemer bij hun gepland die er niet meer werkte dus ik zou gebeld worden voor een andere afspraak. Ze hebben 1 keer gebeld toen kon ik niet opnemen. Na een paar weken kpn gebeld die konden niks doen ik moest glaspoort bellen. Dat gedaan en ik kreeg de meest vriendelijke man  aan de telefoon (lees hork) die zei dat ze niet meer bij ons in de buurt kwamen en dat ik volgend jaar mei/ juni op de planning stond. Na een niet zo fijn gesprek kpn maar weer gebeld want dat zou betekenen dat ik pas na 2 jaar van tekenen overging naar kpn. Wat fijn dat zo’n grote organisatie als kpn je dan ook goed kan helpen, niet dus wat ze kunnen is wijzen naar glaspoort, maar niemand kan contact met ze opnemen. Na een ellenlang gesprek wilde ik mijn contract beëindigen en werd doorverbonden die medewerker ging meedenken, als ik nu een ander kastje stuur dan kunt u via de kabel vast over naar kpn hoera! Samen gekeken of het contract nog goed was, want ik had er nog steeds geen gebruik van kunnen maken, ook nog niet voor betaald. Was iets verander maar dat ging hij rechtzetten met een creditnota. Hij vond het ook allemaal maar lang duren. Fijn met een goed gevoel opgehangen. Maar 1 week later zonder dat ik het wist glaspoort aan de deur. We komen de glasvezel doorschieten naar de voordeur. Oké goed, maar ik snap het niet meer. En er werd gezegd kpn neemt contact op voor de aansluiting binnen. Inmiddels 2 weken verder en nog niks gehoord van kpn. Dus maar weer bellen nee u staat voor volgend jaar mei/juni op de planning klopt maar glaspoort is eerder geweest dus kpn kan komen. Ja en dan begint het weer wijzen naar glaspoort die hebben doorgegeven mei/ juni. Ik kon inmiddels niet meer begripvol zijn en ben misschien ook niet meer heel aardig geweest maar aan de klantenservice heb je niks. Nu nog steeds geen kpn in huis wel geld teruggestort ( terwijl ik niks heb betaald). Ik weet het niet meer hoe krijg ik kpn in huis via glasvezel en is het het nog wel waard om bij kpn te blijven? Er zijn vast meer mensen met deze ervaring van glaspoort en kpn. Help en fijn als kpn zelf ook meeleest, want ik geloof niet dat dit de bedoeling is!!

Beste antwoord door Inkie54

@Remco van KPN ik zit inmiddels via de koperverbinding bij kpn. Fijn dat dit nu geregeld 

8 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 16, 2025

Wij wachten óók op glasvezel van KPN. Maar KPN moet toestemming krijgen van de verhuurder. En die laatste is niet zo bereidwillig.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 18, 2025

Dat is inderdaad een hele nare situatie ​@Inkie54. Ik snap dat je hier erg van baalt, dat zou ik zelf ook doen. Ik heb als moderator en medewerker van de provider KPN niet direct invloed op de planning van de tak van KPN die glasvezel aanlegt. 

Ik acht de kans klein maar je zou dan toch het beste even weer contact kunnen zoeken met Glaspoort en de situatie aan hun voorleggen. Wellicht kan het in overleg toch eerder.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 18, 2025

Fijn dat je reageert Remco van kpn

KPN is nu aan het wachten op glaspoort zij moeten doorgeven dat de glasvezel bij de voordeur ligt en dus verder door kpn afgehandeld kan worden. En bel liever niet met onbeschoft volk

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 22, 2025

Ik kan het me voorstellen! Het zou heel zuur zijn als je moet wachten tot midden volgend jaar, terwijl het er nu ligt. Ook lees ik dat je een credit hebt gekregen, terwijl er nog niets betaald was? Het klinkt alsof we nog een en ander kunnen leren van deze situatie! Kan je jouw profiel aanvullen met je adres, klantnummer en de laatste drie cijfers van je rekeningnummer? Geef even een seintje wanneer je dat gedaan hebt, dan geef ik het intern als voorbeeld door! Het zou natuurlijk mooi zijn als jij, en andere klanten in zo'n zelfde situatie, niet zo lang hoeven wachten op glasvezel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 22, 2025

@Remco van KPN alles is ingevuld. Fijn dat je dit oppakt!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 25, 2025

Hoi ​@Inkie54! Het duurde even omdat ik wat navraag moest uitzetten bij achterliggende afdelingen. Ik vrees dat ik geen ander antwoord heb dan wat je al hebt ontvangen :-( . Op dit moment ligt het streven van Glaspoort op midden 2026 om op jouw adres glasvezel te realiseren. 

Volgens mijn collega's loopt er nu wel een order om een abonnement aan te sluiten op de bestaande koperverbinding in deze woning. Klopt dat? Daar zou ook een redelijke snelheid geleverd moeten kunnen worden als ik de postcodecheck zo bekijk.

Is daar verder nog over gecommuniceerd? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • September 25, 2025

@Remco van KPN ik zit inmiddels via de koperverbinding bij kpn. Fijn dat dit nu geregeld 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 29, 2025

Kijk dat zijn mooie berichten ​@Inkie54! Fijn dat het dan toch gelukt is! Mocht er nog vragen openstaan laat het dan weten!