Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel aansluiting in woning lijkt niet goed. Helpdesk zegt van wel.

• 11 april 2025
  • 23 reacties
  • 262 keer bekeken

Ik belde 11-04-2025 de klantenservice op en vertelde dat ik een leeg kastje aan de muur heb hangen, lang gesprek ook heeft ze contact met iemand van de technische dienst ook die zegt dat het geen probleem is en dat dit gewoon zal werken. 15-04 wordt ik aangesloten. Ik heb het goed uitgelegd en dan denk ik bij mij zelf wat voor persoon zou die technische medewerker dan zijn. Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN, heb er nu al spijt van dat ik niet serieus wordt genomen als ik meld wat er in mijn woning mis is. Nu de vraag, heeft KPN gelijk en zal mijn glasvezel aansluiting dan draadloos zijn ??

De woning die ik huur heeft 2 jaar lang leeg gestaan omdat deze op de nominatie stond om gesloopt te worden, maar worden in 2029 geheel gerenoveerd. Vandaar dat de inhoud van het kastje niet meer aanwezig is.

Heb een foto toegevoegd van de binnenzijde hoe het moet zijn.

En heb ook een foto toegevoegd hoe het kastje er bij mij uit ziet.

Beste antwoord door MR_CHIP

@nportegies is er inmiddels contact geweest voor een monteur 

Bekijk origineel

23 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+30
  • Superuser
  • 37123 reacties
  • 11 april 2025

Hallo ​@nportegies ,

Bel meteen weer met de klantenservice en vraag om een afspraak met een monteur. 

PeterG
Superuser
  • 61666 reacties
  • 11 april 2025

Hoe beoordeel jij dit ​@Ik_Combineer ?

• 3757 reacties
  • 11 april 2025

Op 15 april bel je om een gratis installatiemonteur. Dan regelt deze dat alles werkt. Eerder om een monteur bellen kan volgens mij niet.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4543 reacties
  • 11 april 2025
Marlon92 schreef:

Op 15 april bel je om een gratis installatiemonteur. Dan regelt deze dat alles werkt. Eerder om een monteur bellen kan volgens mij niet.

Of je wilt betalen, maar dat kan ik niet adviseren. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1225 reacties
  • 11 april 2025
Ik_Combineer schreef:
Marlon92 schreef:

kan je niet gewoon zeggen dat je een storing hebt (of zal een medewerker daar niet intrappen :P )

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4543 reacties
  • 11 april 2025
MR_CHIP schreef:
Ik_Combineer schreef:
Marlon92 schreef:

kan je niet gewoon zeggen dat je een storing hebt (of zal een medewerker daar niet intrappen :P )

Tuurlijk wel, alleen je kan geen storing hebben als je nog geen diensten hebt. Want het abonnement is nog niet in gegaan.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1225 reacties
  • 11 april 2025
Ik_Combineer schreef:
MR_CHIP schreef:
Ik_Combineer schreef:
Marlon92 schreef:

Tuurlijk wel, alleen je kan geen storing hebben als je nog geen diensten hebt. Want het abonnement is nog niet in gegaan.

Oftewel de enige manier is wachten

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+30
  • Superuser
  • 37123 reacties
  • 11 april 2025
MR_CHIP schreef:
Ik_Combineer schreef:

Oftewel de enige manier is wachten

Nou???    Vier dagen ermee wachten, is ook vier dagen later een monteur. Je zal maar afhankelijk zijn van internet voor bv je werk. Dan zou ik die monteur nu meteen bestellen…. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3641 reacties
  • 11 april 2025
Noordzee schreef:

Nou???    Vier dagen ermee wachten, is ook vier dagen later een monteur. Je zal maar afhankelijk zijn van internet voor bv je werk. Dan zou ik die monteur nu meteen bestellen…. 

Hoe kan je een monteur bestellen als je abonnement nog niet actief is?

nportegies schreef:

15-04 wordt ik aangesloten. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1225 reacties
  • 11 april 2025
TDN schreef:
Noordzee schreef:

Hoe kan je een monteur bestellen als je abonnement nog niet actief is?

nportegies schreef:

15-04 wordt ik aangesloten. 

Dat kan dus niet , ik had eventueel gehoopt dat onder het mom van ik hen een storing dat je eerder een monteur zou kunnen krijgen 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4543 reacties
  • 11 april 2025

Een installatiemonteur is bestelbaar maar voor de opleverdatum is deze helaas betaald.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1225 reacties
  • 11 april 2025
Ik_Combineer schreef:

Een installatiemonteur is bestelbaar maar voor de opleverdatum is deze helaas betaald.

Kan een monteur die kosten uitvinken als die zoet hoe dit erbij hangt

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4543 reacties
  • 11 april 2025

Een betaalde installatiemonteur kan kosten niet wijzigen. Deze kosten zijn namelijk afgesproken met de context dat de klant het niet zelf wilt proberen aan te sluiten maar direct een monteur wilt. Het is zelfs zo dat de werkbon dan gewoon op 0 staat en wij enkel een regel hebben met betaalde installatiemonteur. 

Een "normale" installatiemonteur welke is ingepland na opleverdatum is geheel kosteloos. Helaas is dit hoe het werkt en valt daar niet echt omheen te werken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 12 april 2025
Ik_Combineer schreef:

Een betaalde installatiemonteur kan kosten niet wijzigen. Deze kosten zijn namelijk afgesproken met de context dat de klant het niet zelf wilt proberen aan te sluiten maar direct een monteur wilt. Het is zelfs zo dat de werkbon dan gewoon op 0 staat en wij enkel een regel hebben met betaalde installatiemonteur. 

Een "normale" installatiemonteur welke is ingepland na opleverdatum is geheel kosteloos. Helaas is dit hoe het werkt en valt daar niet echt omheen te werken.

Ik heb ook gebeld toen ik ontdekte dat het een loos en leeg kastje is, dus wilde het vooraf aangeven dat dit niet zou gaan werken.
Dat iemand aan de telefoon bij de KPN dan aangeeft en een technische medewerker waar ze contact mee heeft gewoon aangeven dat dit wel gewoon gaat werken had ik zoiets van oké er wordt duidelijk niet geluisterd wat het probleem is. Dus mag je pas een afspraak gaan maken als de aansluiting al actief is, en dan maar afwachten hoelang het gaat duren voor je werkelijk kan genieten van je nieuwe KPN aansluiting.

Maar dat ik dan minimaal een week zonder aansluiting zit is nu wel duidelijk, en dan zou het mooier zijn als de aansluiting die ik nu bij Ziggo heb dan ook wordt uitgesteld maar dat is niet mogelijk met de KPN service. Ga straks Ziggo bellen en vragen of ze mij kunnen afsluiten per 30-04. Dan maar even dubbele kosten maar dan kan ik wel inloggen bij mijn werk.

Toch iedereen bedankt, geniet van het mooie weer wat voor vandaag is voorspelt 👍

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 869 reacties
  • 12 april 2025
nportegies schreef:
Ik_Combineer schreef:

Ik heb ook gebeld toen ik ontdekte dat het een loos en leeg kastje is, dus wilde het vooraf aangeven dat dit niet zou gaan werken.
Dat iemand aan de telefoon bij de KPN dan aangeeft en een technische medewerker waar ze contact mee heeft gewoon aangeven dat dit wel gewoon gaat werken had ik zoiets van oké er wordt duidelijk niet geluisterd wat het probleem is. Dus mag je pas een afspraak gaan maken als de aansluiting al actief is, en dan maar afwachten hoelang het gaat duren voor je werkelijk kan genieten van je nieuwe KPN aansluiting.

Maar dat ik dan minimaal een week zonder aansluiting zit is nu wel duidelijk, en dan zou het mooier zijn als de aansluiting die ik nu bij Ziggo heb dan ook wordt uitgesteld maar dat is niet mogelijk met de KPN service. Ga straks Ziggo bellen en vragen of ze mij kunnen afsluiten per 30-04. Dan maar even dubbele kosten maar dan kan ik wel inloggen bij mijn werk.

Toch iedereen bedankt, geniet van het mooie weer wat voor vandaag is voorspelt 👍

Als je gebruik maakt van de overstapservice zal je Ziggo signaal gewoon moeten blijven werken tot het moment dat jouw glasverbinding actief is.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3641 reacties
  • 12 april 2025
Ik_Combineer schreef:

Dat kan helaas niet

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 12 april 2025
nportegies schreef:

Ik belde 11-04-2025 de klantenservice op en vertelde dat ik een leeg kastje aan de muur heb hangen, lang gesprek ook heeft ze contact met iemand van de technische dienst ook die zegt dat het geen probleem is en dat dit gewoon zal werken. 15-04 wordt ik aangesloten. Ik heb het goed uitgelegd en dan denk ik bij mij zelf wat voor persoon zou die technische medewerker dan zijn. Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN, heb er nu al spijt van dat ik niet serieus wordt genomen als ik meld wat er in mijn woning mis is. Nu de vraag, heeft KPN gelijk en zal mijn glasvezel aansluiting dan draadloos zijn ??

De woning die ik huur heeft 2 jaar lang leeg gestaan omdat deze op de nominatie stond om gesloopt te worden, maar worden in 2029 geheel gerenoveerd. Vandaar dat de inhoud van het kastje niet meer aanwezig is.

Heb een foto toegevoegd van de binnenzijde hoe het moet zijn.

En heb ook een foto toegevoegd hoe het kastje er bij mij uit ziet.

Hebben ze buiten de kabels niet aangesloten.  Hadden wij ook.  Alles was ok maar lampje bleef rood.  Binnen kan het goed zijn..  twee weken zitten klooien. Had ik het geweten had ik het zelf opgegraven en ff de kabels In elkaar gedrukt.  Was lullig dat men hiervoor twee keer moest komen…

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7740 reacties
  • 14 april 2025

Hoi ​@nportegies , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Mooi om te zien dat je zoveel goede reacties hebt mogen ontvangen!

nportegies schreef:

Wanneer je gebruik maakt van de overstapservice, zal Ziggo je pas afsluiten zodra het signaal van KPN actief is en in dat geval wordt je dus ook niet opgezadeld met dubbele kosten!

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1225 reacties
  • 14 april 2025

@Jan van KPN neem aan dat je niet een monteur gratis uit de toverhoed kan halen

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7740 reacties
  • 16 april 2025

Helaas niet ​@MR_CHIP , ik heb geen mogelijkheden om daar 'omheen te werken' 😑

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1225 reacties
  • Antwoord
  • 18 april 2025

@nportegies is er inmiddels contact geweest voor een monteur 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 18 april 2025

30/4 komt er een monteur, ik kan alleen op de woensdag. Dan maar even wat langer wachten

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7740 reacties
  • 21 april 2025

Hoi ​@nportegies 

nportegies schreef:

30/4 komt er een monteur, ik kan alleen op de woensdag. Dan maar even wat langer wachten

Goed om te lezen, laat je ons ook nog even weten hoe dit is afgelopen? Voor nu nog een mooie paasmaandag :) 

Reageer