Skip to main content

In mijn wijk wordt eindelijk glasvezel aan gelegd. Gezien dat ik steeds meer thuis werk is ben ik daar heel blij mee. 

Nu woon ik hier nog maar een paar maanden maar ik ging ervan uit dat ik eindelijk af was van de router in mijn huiskamer. Tijdelijk vond ik het prima maar ik heb mijn meterkast zo ingericht dat daar de router kan staan. 

Nu is er iemand wezen kijken en hij gaf aan dat het niet mogelijk was om de router in de meterkast te plaatsen. Ik had op dat moment geen tijd om goed te bekijken of dit wel/niet mogelijk was. Ik heb wel meteen aangegeven dat mijn voorkeur naar de meterkast uit gaat. 

Na het bezoek heb ik zelf goed gekeken of het mogelijk zou zijn om de aansluiting in de meterkast te monteren. De overige leidingen komen via zandgrond de meterkast en liggen 50 cm diep in zandgrond waarbij de meterkast ongeveer 2 meter van de straatzijde af ligt. 

Ik heb contact opgenomen met kpn en daar werd aangegeven dat de aannemer opnieuw contact met mij op zou nemen. Hij heeft mij gebeld en gaf aan dat het alleen mogelijk is indien ik zelf een gat zou graven (straatzijde) en dan een lege buis van 2.5cm doorsnee zou trekken om daar de kabel door te trekken. Hij komt aanstaande dinsdag kijken of dat gelukt is

Dit vind ik persoonlijk wel erg ver gaan. Ik begrijp dat het eenvoudiger/sneller is om het aansluitpunt in de woonkamer te maken (enkel gat in de muur boren). Volgens mij mag ik de de voorzijde (stoep gemeente) er nog eens niet zomaar uithalen. 

Vandaag heb ik contact opgenomen of het verhaal van de aannemer klopt en of ik zelf voor de buis moet zorgen. Ik een medewerker gesproken van kpn gesproken en ze gaat een mail sturen naar de aannemer. Ze gaf aan dat de aannemer bepaald waar het aansluitpunt geplaatst wordt en dat kpn hier geen invloed op heeft. Ik zou zeggen dat de opdrachtgever bepaald waar de aansluiting komt. 

Graag verneem ik of het verhaal van de aannemer correct is en wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat mijn aansluitpunt in de meterkast komt. Ben benieuwd of iemand mij kan helpen.

Hoi @Gaisdergerman, welkom op het forum!
Ik kan me voorstellen dat je je glasvezelaansluiting op een handige plek wilt hebben! Je kunt met deze vraag het beste terecht bij KPNNetwerkNL. Zij gaan namelijk over de aanleg van de glasvezel.

Vanuit KPN heb ik hier helaas geen invloed op