Skip to main content
Vraag

Glasvezel aansluiting wordt maar niet geregeld

• April 23, 2026
  • 10 reacties
  • 73 keer bekeken

Laatste poging. Al sinds november 2025 bezig om aansluiting van glasvezel in mijn woning te krijgen. Monteur is in november niet geweest, Kpn blijft maar zeggen dat ik het wel heb. De dag zelf gebeld dat er maar niemand komt. En ook gemaild. 

Telefoontjes en klacht verwijzen naar opnieuw bellen maar dan loop ik weer vast.

Is er iemand bij KPN die gewoon kosteloos iemand het glasvezeldraadje vanuit de stoep in mijn huis kan plaatsen en ik het vandaag geleverde glasvezelkastje kan instaleren? 

10 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 23, 2026

Ga geen discussie aan over het wel of niet hebben van glasvezel. De status in het systeem bij KPN is dat je hebt hebt en niemand kan dat wijzigen.

Bel met KPN of maak een belafspraak, en geef daarbij aan dat het je niet lukt om te installeren omdat je het glasvezelpunt niet kan vinden. Niks vertellen dat je het niet hebt, het systeem zegt immers dat je hem hebt. De klantenservice zal kostenloos een monteur gaan aansturen door KPN's installatiegarantie. Soms heb je geluk en is de eerste monteur direct iemand die hem naar binnen kan brengen, en soms heeft die monteur niet de kennis/materiaal daarvoor en zullen ze een nieuwe afspraak met je maken met een collega die het wel kan.

Vergeet dus het wellus/nietus verhaal over het hebben van glasvezel, en bestel met de installatiegarantie kosteloos een monteur.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2026

Bedankt voor je reactie. Vandaag ook gebeld voor monteur, moet ik betalen of in mei terugbellen dan kan het gratis... schiet mij maar lek ;) aangezien je alleen gratis krijgt als je binnen 2 weken een aansluiting hebt  aangevraagd. Dit geval niets aangevraagd, krijg glasvezelkastje binnen omdat ze denken dat ik de aansluiting al heb en moet overstappen van koper naar glasvezel. Soms lijkt de oplossing idd simpel maar praktijk is anders. Zoek een klantvriendelijk persoon van KPN die iets oplost ;)

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 23, 2026

Op deze community helpen klanten elkaar, begeleiden moderators gesprekken en zijn er soms monteurs die in hun vrije tijd ook mee denken (Zoals ik). Dus een oplossing is hier niet.

Wat is de installatie datum in de MijnKPN app? Als die al geweest is zou ik vooral opnieuw bellen. Je hebt vanuit de installatiegarantie recht op een kosteloze monteur.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 23, 2026

Mocht je een tweede keer hebben gebeld en het is nog niet gelukt, (misschien wist de eerste collega niet hoe en wat) kan heb altijd online een klachtenformulier invullen. 

Nogmaals; zeg daar niet dat je geen glasvezel hebt maar dat je het niet kan vinden. De kans is namelijk groot dat ze je doorsturen naar kpn netwerk als ze horen geen glasvezel. Maar die doen niks als de status is afgemeld met "gemonteerd in de woning". 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2026

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 23, 2026

Als monteur weet ik niet wat de stappen zijn van de online installatie hulp. Maar is het eindresultaat niet dat je telefonisch te hulp wordt gestaan als je klikt op ik herken het niet?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2026

Zoals op plaatje, loopt de installatiehulp vast op dit punt, een monteur aanvragen gaat mij op deze manier niet lukken. Als ik probeer bij " geen aansluiting in huis" ; krijg ik foutmelding. Waarschijnlijk omdat hij denkt dat het er al zit.

Vanaf november al bezig met klacht formulieren en belletjes. Na vandaag ben ik er een beetje klaar mee. Vandaag nog reactie vanuit klachtenformulier: je moet bellen, wij kunnen niets doen. Excuus voor mijn frustratie maar als je als klant zoveel moeite moet doen... ik wacht wel weer af, zul je zien dat ik binnenkort geen koperdraad internet meer heb. Dan ga ik wel bellen... had het graag willen voorkomen. Lijkt het programma "Ook dat nog!" wel, lol. 

Thx voor je adviezen, geef het tot zover op ;) 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2026

Ps. Ook vandaag iemand aan de lijn gehad. Antwoord, monteur kost geld maar later niet, dan moet ik terugbellen. Dat was voor mij de druppel. 

Dacht zelf aan oplossing: oh wat erg voor u, wij sturen morgen direct iemand langs met bloemen en bekijken het probleem. Simpel en super klantvriendelijk... ;) 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 23, 2026

Niemand wordt afgesloten als het glasvezel nog niet werkt. Je zal eerder nog een brief krijgen met je hebt een glasvezel kastje gekregen maar niet aangesloten, en daarna gaat KPN bellen om te vragen waarom. Maar je komt niet zonder diensten te zitten.  Maak je daar in ieder geval geen zorgen om.

Edit; in uitzonderlijke gevallen kunnen collega's van dit forum mee kijken en wel wat betekenen. In dat geval is het cruciaal dat je je forumprofiel zo volledig mogelijk hebt ingevuld.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 28, 2026

Goedemorgen ​@Flange75 , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Wat een frustrerende gang van zaken zoals je het beschrijft maar ook goed dat je via deze weg in de lucht komt! Mooi om te zien dat ​@Ik_Combineer je al van de nodige input heeft voorzien. En wat hij aangeeft, kan ik ook bevestigen hoor; zolang de glasvezelverbinding nog niet werkt, blijft je huidige verbinding gewoon actief dus je komt zeker niet zonder diensten te zitten! 

Omdat je je profiel hebt ongevuld, ben ik ook meteen eventjes gaan kijken en zie dat je nu de afspraak hebt gemaakt dat je op 1 mei terug gaat bellen zodat er op dat moment alsnog een afspraak gemaakt kan worden. Voor zover ik kan zien, moet dat ook helemaal goedkomen. Hopelijk wil jij ons hier vrijdag 1 mei ook nog even laten weten of dit inderdaad is gelukt (waar ik wel van uit ga).