Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel aanwezig maar niet volgens KPN website

• January 12, 2025
  • 6 reacties
  • 136 keer bekeken

Hi, monteurs hebben hier in de straat glasvezel aangelegd en ook het kastje in mijn woning. Ik vroeg hen hoe ik dan glasvezel kon aanvragen. Zij zeiden dat ik dat bij Odido moest doen. Dat heb ik nog niet gedaan. Volgens de KPN website heeft mijn adres geen glasvezel maar dat klopt dus niet. Ik stap liever niet over als dat niet nodig is.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Maarten8384738i4 ,

Volgens de KPN website heeft mijn adres geen glasvezel maar dat klopt dus niet. Ik stap liever niet over als dat niet nodig is.

Je hoeft helemaal niet over te stappen. Je kunt gewoon jouw huidige abonnement bij KPN aanhouden. Die aansluiting blijft gewoon bestaan. Het is niet verplicht voor jou om een abonnement bij Odido af te sluiten. 

Het is goed mogelijk dat KPN binnen enkele jaren ook nog bij jullie een glasvezelkabel naar binnen gaat brengen. De kabels van KPN zijn te herkennen aan de oranje kleur. KPN zal daar dan ruim van te voren jou een bericht sturen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• January 12, 2025

Het kan heel goed zijn dat da glasvezel van Open Dutch Fiber is. Daar levert KPN niet over. Odido wel.

Wat voor glasvezelkastje heb je nu? Staat daar het KPN logo op?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Maarten8384738i4, welkom op de KPN community. De website van KPN geeft aan bij de glasvezelcheck of het mogelijk is dat KPN diensten kan leveren over het glasvezelnetwerk. KPN legt zijn eigen netwerk aan qua glasvezel.  Jouw huidige KPN abonnement via de koperverbinding blijft gewoon actief als glasvezel via KPN nog niet mogelijk is. 

Er zijn daarnaast ook andere partijen die in Nederland glasvezel aanleggen en waarover KPN dan niet diensten over levert. Ik vermoed dan ook dat bij jou door een andere partij glasvezel is aangelegd. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 16, 2025

Volgens de KPN website heeft mijn adres geen glasvezel maar dat klopt dus niet. Ik stap liever niet over als dat niet nodig is.

Je hoeft helemaal niet over te stappen. Je kunt gewoon jouw huidige abonnement bij KPN aanhouden. Die aansluiting blijft gewoon bestaan. Het is niet verplicht voor jou om een abonnement bij Odido af te sluiten. 

Het is goed mogelijk dat KPN binnen enkele jaren ook nog bij jullie een glasvezelkabel naar binnen gaat brengen. De kabels van KPN zijn te herkennen aan de oranje kleur. KPN zal daar dan ruim van te voren jou een bericht sturen. 

Bedankt :)

Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Netwerk
  • January 16, 2025

Grappig… je geeft aan dat de kabels van KPN te herkennen zijn aan de oranje kleur. En in de foto van een FTU die erboven staat zie je een witte kabel uit de FTU komen :-)

Buiten zijn ze inderdaad oranje maar binnenshuis (voornamelijk in hoogbouw) kunnen ze zeker wel wit zijn. Dus het kleuradvies werkt niet altijd….

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 16, 2025

Grappig… je geeft aan dat de kabels van KPN te herkennen zijn aan de oranje kleur. En in de foto van een FTU die erboven staat zie je een witte kabel uit de FTU komen :-)

Buiten zijn ze inderdaad oranje maar binnenshuis (voornamelijk in hoogbouw) kunnen ze zeker wel wit zijn. Dus het kleuradvies werkt niet altijd….

Dankje ​@Ward_ ,

Ik bedoel inderdaad de kabel die buitenshuis zichtbaar is zolang de kabel nog niet naar binnen is getrokken. Hier in de straat zie je bij diverse huizen nog oranje sprietjes uit de grond steken.