Skip to main content

Hallo,

Al een langere tijd ben ik erachter gekomen dat het internet (draadloos en bedraad) erg traag is. De wifi op sommige plaatsen in huis heeft een snelheid van ongeveer 30 Mbit/s. Toen ik echter inlogde op MijnKPN, zag ik dat ik een glasvezel abonnement had. Daarnaast vertelde de internetsnelheid check mij dat ik op mijn adres 500 Mbit/s download en upload snelheid kan ontvangen via glasvezel, dit is in werkelijkheid dus veel lager. Zelfs als ik mijn laptop direct aansluit op de experiabox via een internetkabel, krijg ik ongeveer 80 Mbit/s. Je zou zeggen dat je op zn minst ongeveer 300 Mbit/s zou krijgen als je betaald voor een glasvezel (500 Mbit/s) abonnement….

Groetjes,

Victor

Heb je ook daadwerkelijk het abonnement met die snelheid?? 


Ik heb een alles-in-1 glasvezel instap abonnement, de precieze internetsnelheid is nergens te vinden via MijnKPN. Verder ligt de prijs van dit abonnement ongeveer €10,- hoger dan een 500 Mbit/s hussel abonnement.


Dit is een heel oud abonnement welke niet meer wordt verkocht. Voor een hogere snelheid zal u uw abonnement moeten upgraden naar een van de modernere Hussel abonnementen. Of dit de moeite waard is voor u kan u hier checken: https://www.kpn.com/hussel.htm


Zover ik weet was instap altijd max. 50Mbit/s ongeacht of het koper of glasvezel was. Soms was de snelheid wat hoger. Voor  een hogere snelheid moest je dan extra betalen. Die abonnementen bestaan niet meer. Wil je meer snelheid moet je dus over naar een husselabonnement. 


Ik heb een alles-in-1 glasvezel instap abonnement, de precieze internetsnelheid is nergens te vinden via MijnKPN. Verder ligt de prijs van dit abonnement ongeveer €10,- hoger dan een 500 Mbit/s hussel abonnement.

Alles-in-1 Instap is 50 mbit. Dat u 80 haalt, is dus 30 mbit wat u gratis van KPN erbij krijgt :grin:

U betaald 54 euro per maand? Als u echt meer snelheid nodig hebt zou kunnen overwegen om te upgraden naar Hussel. Maar anders zou ik niks doen als ik u was.


Aha dat verklaart een hoop. Het abonnement kost ook €64.99 per maand, terwijl het husselabonnement 500 Mbit/s €55,00 kost. Daardoor dacht ik dus dat het glasvezel abonnement 500 Mbit/s was met een glasvezel aansluiting, en niet via normale bekabeling….


Aha dat verklaart een hoop. Het abonnement kost ook €64.99 per maand, terwijl het husselabonnement 500 Mbit/s €55,00 kost. Daardoor dacht ik dus dat het glasvezel abonnement 500 Mbit/s was met een glasvezel aansluiting, en niet via normale bekabeling….

Het klinkt dus gewoon als overstap tijd.

Overigens is Hussel á 55 euro alleen internet (geen telefoon en TV). Ik weet niet of je dat in je huidige abonnement hebt zitten? Maar anders zou ik gewoon KPN eens bellen en overstappen :)

Succes!


Als u meer betaald dan 54 euro, namelijk €64,99 zoals ik lees, dan denk ik dat Alles-in-1 Instap Glasvezel een oud abonnement is wat wel 80 mbit hoort te zijn. Precies zoals u krijgt. Daar zal dan ook tv bij zijn, 1 ontvanger zonder opnemen. En 1 telefoon nummer. Klopt dat? Zitten er geen extra's bij? Netflix? Pluspakket? FOX Sports? Spotify? Opnemen?

Een 100 mbit abonnement kost € 47,50. TV erbij is € 10,- extra voor 1 tv ontvanger zonder opnemen. En 2 euro voor telefonie. 


Welkom, Victor! Je hebt inderdaad een nogal oud abonnement. Als jij je forumprofiel zou willen invullen, en hier laat weten als je dit gedaan hebt, dan kijk ik even na wat de snelheid van dat abonnement is. En geef ik je een overzicht van wat er zou veranderen qua prijs en inhoud als je meer snelheid wilt. Dan kun je een weloverwogen keus maken of je het abonnement wilt aanpassen of niet.