Skip to main content
Vraag

Glasvezel abonnement wordt niet geactiveerd omdat de aanleg niet juist afgemeld is

• December 2, 2025
  • 3 reacties
  • 22 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na aanleg van Glasvezel en het aansluiten van een FTU in mijn woning heb ik na een check op de KPN website een galsvezel abonnement afgesloten.

Helaas blijft mijn bestelling in het systeem hangen en word de aansluit datum steeds verder naar achtergeschoven, 

KPN internet wacht op bevestiging van KPN netwerk dat de woning is aangesloten!

Het probleem lijkt bij KPN netwerk te liggen. Als ik een klacht indien bij KPN Netwerk krijg ik een standaard mailtje met uw woning is aangesloten  en dat er een glasvezel abonnenmet kan worden afgesloten. Maar de postcode check bij KPN glasvezel geeft aan Glasvezel beschikbaar maar de woning moet nog worden aangesloten.

Hoe kan je als consument deze idiotie doorbreken en een werkende aansluiting krijgen?

Zijn er opties om deze klacht te escaleren naar een hoger nivea want ondanks ik de indruk heb dat de klantenservice het wel probeert komt er voor nu nog geen oplossing!

3 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@RvanD, welkom op onze community! Ik zie met de gegevens uit je profiel dat wij inderdaad nog wachten op de afmelding van de netwerkbeheerder. Dat is helaas ook niet te bespoedigen en soms moet er buitenshuis nog het een en ander afgemaakt worden. Ik zie nu dat de levering gepland staat op 9-12

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 3, 2025

Thomas,

Bedankt voor je reactie,

Na 2 aansluit pogingen en uitstel van aansluiten ben ik zelf ook maar gaan rond bellen naar KPN Internet , KPN Netwerk en aannemer.

UIteindelijk is het nu gelukt om  een monteur op 9-12 in te plannen voor het aanleggen van de NT. Ook de apparatuur wordt nu binnen kort verstuurd.

De frustratie in het verhaal is dat je dus wel de uitnodiging ontvangt om een glasvezel abonnement af te sluiten want je woning is aangesloten (Via de post  email en website) om dan vervolgens 2,5 maanden geen aansluiting krijgt.

Hier ligt een duidelijk punt van verbetering voor de KPN!

Ik ga er van uit dat alles nu goed moet gaan komen maar de eerste indruk was niet geheel positief.

Groet

Renzo

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat had zeker een stuk soepeler gekund! Zo hoort het overigens ook niet te lopen. Ik zal je feedback in ieder geval meenemen! Laat je weten of het volgende week allemaal gelukt is?