Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel abonnement zou vandaag ingaan, maar nog geen pakket ontvangen

• August 17, 2026
  • 10 reacties
  • 142 keer bekeken

Vandaag, maandag 17 augustus, is volgens ons contract de officiële ingangsdatum van mijn glasvezelabonnement. Tot mijn grote teleurstelling beschik ik op deze eerste dag nog steeds niet over het benodigde installatiepakket met de router, waardoor de gecontracteerde dienst niet geleverd kan worden.

Om precies deze situatie te voorkomen, heb ik de afgelopen week vrijwel dagelijks telefonisch contact opgenomen met uw klantenservice. Twee dagen geleden ben ik zelfs persoonlijk naar een KPN-winkel gegaan. Desondanks is het probleem niet opgelost. Wat de situatie verergert, is dat elke medewerker die ik spreek een ander verhaal vertelt, zonder een concrete oplossing te bieden.

Een van uw medewerkers heeft mij inmiddels een 4G-noodoplossing geboden. Hoewel ik de poging waardeer, is een 4G-verbinding volstrekt ontoereikend voor mijn dagelijkse werkzaamheden vanuit huis, waarvoor een stabiele glasvezelverbinding noodzakelijk is. 

KPN levert op dit moment niet wat contractueel is vastgelegd. Als professionele organisatie mag van u worden verwacht dat afspraken worden nagekomen en dat problemen doortastend worden opgelost. 

Ik verzoek u daarom dringend om per omgaande:

1. De exacte leverdatum van de router te bevestigen en de bezorging met de hoogste prioriteit te bespoedigen;

2. Aan te geven hoe de niet-geleverde dagen en de opgelopen hinder financieel gecompenseerd worden.

Ik zie uw reactie en een effectieve oplossing met de hoogste spoed tegemoet.

Met vriendelijke groeten,

Beste antwoord door Vikash van KPN

Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb geprobeerd om verder te achterhalen wat er precies aan de hand is, maar helaas is het mij niet gelukt om daar meer duidelijkheid over te krijgen. Ik zie wel dat er inmiddels een klacht voor je is aangemaakt. Het beste is om de behandeling daarvan even af te wachten. Via die weg kan er verder naar je situatie worden gekeken.

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt!

10 reacties

JanD
Wijsgeer
  • August 17, 2026

Beste ​@Geen woord meer maak je van de overstapregeling gebruik? Dan blijf je internet houden bij je huidige provider totdat de diensten bij KPN actief zijn.

Helaas niet. Ik heb zelf geregeld want mijn ingangsdatum bij KPN is vandaag. 

JanD
Wijsgeer
  • August 17, 2026

Helaas niet. Ik heb zelf geregeld want mijn ingangsdatum bij KPN is vandaag. 

Jammer ​@Geen woord meer als je ook een mobiel abo bij KPN hebt, kun je gratis data op je mobiel krijgen, je mobiel als hotspot activeren en toch kunnen internetten.

Maar met het noodpakket is ook goed te werken is mijn persoonijke ervaring en als de data daarvan bijna op is kun je weer gratis aan laten vullen.

Succes.

Dank je wel voor je herinnering en bericht!

Ik ben van mening dat een contract een contract is; KPN hoort de beloofde dienst op tijd te leveren, vooral omdat ik de klantenservice herhaaldelijk heb laten weten dat ik de apparatuur niet heb ontvangen.

Hopelijk wordt het in de komende dagen opgelost. 🤞

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Geen woord meer. Welkom op de community! Is er inmiddels meer duidelijkheid over de levering van jouw modem? Heb je al een leverdatum gekregen? Laat je ons weten wat de huidige stand van zaken is? 

Bedankt voor uw bericht. Helaas heb ik nog geen pakket ontvangen, ook in Mijn KPN app ingangsdatum opeens veranderd naar 31st augustus zonder reden en geen excuus etc. Echt slechte bedoel.

Ik ben zeer afhankelijk van thuiswerken, en dit veroorzaakt momenteel enorme hinder en schade aan mijn werk. Help mij alstublieft zo snel mogelijk om deze stuitende behandeling op te lossen. Ik hoop dat dit niet representatief is voor het serviceniveau van KPN.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat vervelend dat je het pakket nog steeds niet hebt ontvangen en dat de ingangsdatum in MijnKPN ineens is veranderd. Als je internet nodig hebt voor je werk, kan ik me voorstellen dat dit erg lastig is.

Ik weet niet zeker of ik je hiermee kan helpen, maar ik ga het natuurlijk wel proberen. Wil je daarom je naam, postcode en huisnummer en eventueel je klantnummer in je profiel zetten? Laat daarna even een berichtje achter in dit topic. Dan kijk ik wat er aan de hand is en wat ik voor je kan doen.

Hoi Vikash,

Ik heb mijn persoonlijke gegevens in profiel geüpdatet.

Bedankt voor uw aandacht en nakijken!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 21, 2026

Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb geprobeerd om verder te achterhalen wat er precies aan de hand is, maar helaas is het mij niet gelukt om daar meer duidelijkheid over te krijgen. Ik zie wel dat er inmiddels een klacht voor je is aangemaakt. Het beste is om de behandeling daarvan even af te wachten. Via die weg kan er verder naar je situatie worden gekeken.

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt!

Dank u wel en hoop ik die probleem snel te oplossen.