Twee maanden geleden heeft Volker Wessels een kastje voor de glasvezel aangelegd, maar er moet volgens mij nog een ander kastje overheen worden geplaatst door KPN voor de glasvezel. Ik heb al jaren een KPN abonnement. Stuurt KPN op gegeven moment de spullen op om alles zelf te doen of maken ze een afspraak om het om te zetten naar glasvezel?
Je moet bij KPN een glasvezel abonnement bestellen.Â
Beste ​
Er komt of een monteur of je krijgt een d.h.z. pakket toegestuurd om de spullen zelf te installeren.
Onder werktijd even met 0800 0402 bellen.
Succes.
Â
Bedankt voor de hulp Jan
Je moet bij KPN een glasvezel abonnement bestellen.Â
Nee, dat hoeft niet. TS geeft aan al jaren een KPN abo te hebben. Onlangs is mijn abo overgezet naar glasvezel. M'n abo (Hussel 100 uit 2014) loopt daarbij ongewijzugd door. Nadat Glaspoort de glasvezel in de meterkast had afgemonteerd, heb ik zelf gebeld voor de omzetting waarna de NT is opgestuurd. Ik ken echter ook adressen hier in de buurt waarbij de NT na een paar dagen vanzelf werd opgestuurd.Â
U schrijft gedecideerd dat bestellen niet hoeft.
Daarna geeft u aan zelf gebeld heeft voor de omzetting (lees bestelling) naar glas.
Dat lijkt mij ook nodig al was het alleen maar om aan te geven welke snelheid voor internet u wenst.
Beste ​
Ik heb dat toen via Facebook gedaan. Op een zaterdagmiddag. Dinsdag of woensdag ofzo had ik het glasvezelkastje in huis. Duurde daarna nog wel een paar dagen voordat glasvezel actief werd geloof ik...
Daarna geeft u aan zelf gebeld heeft voor de omzetting (lees bestelling) naar glas.
Dat lijkt mij ook nodig al was het alleen maar om aan te geven welke snelheid voor internet u wenst.
Maar Henk heeft wel gelijk. KPN kent geen koper of glasvezel abonnementen. Ook hoeft het abonnement niet gewijzigd te worden. Enkel de drager (de manier waarop verbinding ontstaat) moet gewijzigd worden. Dit betekend dus dat er geen consequenties zijn voor de kosten, looptijd of inhoud van het pakket. Een wijziging is dus niet nodig en dat moet ook echt duidelijk worden. Er is namelijk een misverstand dat glasvezel abonnementen duurder zijn maar dat is pertinent onjuist aangezien die abonnementen niet bestaan. U betaald voor de snelheid evenveel ongeacht de drager.
Zoals ik al aangaf hebben mensen bij mij in de buurt ook zonder te bellen de NTU ontvangen, enige tijd nadat hun FTU door Glaspoort was afgemonteerd. Bellen is dus niet nodig, alleen als je "haast" hebt. Als je belt kun je wel aangeven of je nog iets aan je abo wilt veranderen (bv snelheid) maar dat heb ik verder niet gedaan. Mijn Hussel 100 abo loopt via glasvezel ongewijzigd door.Â
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.