Skip to main content
Vraag

Glasvezel beschikbaar bij buren, maar niet bij ons

• 27 februari 2025
  • 6 reacties
  • 84 keer bekeken

2 weken geleden heb ik in de KPN winkel een pre-order uitgevoerd voor Glasvezel in onze nieuwbouwwoning waar we inmiddels in wonen. Het betreft een blok van 8 rijwoningen. In deze woningen zijn er meerdere afnemers van KPN welke ook zijn opgeleverd al. In de meterkast ligt ook al de verbinding binnen.

Hoe kan het zo zijn dat onze woning nog niet kan afnemen terwijl alles klaar ligt en bij onze buren dit wel mogelijk is? Dit moet toch enkel iets administratiefs zijn wat niet goed staat

Contact met KPN Netwerk levert tot nu niets op (enkel terugbelverzoeken)
Ik ben eigenlijk voornemens om de pre-order te gaan annuleren en dan een andere provider te gaan nemen maar dit kan toch niet de bedoeling zijn?

• 27 februari 2025

Beste ​@Em Go als je een postcodecheck doet via KPNNetwerk

Wat krijg je dan te zien?

• Nieuwkomer
  • 27 februari 2025
JanD schreef:

Beste ​@Em Go als je een postcodecheck doet via KPNNetwerk

Wat krijg je dan te zien?

Bedankt voor uw bericht. Dan zie ik dat de aanleg gepland is voor 2026. Echter, naast ons, in een rijtjeswoning, heeft deze wel. Gelijk opgeleverd. Hoe kan dit?

• 27 februari 2025

Eerder via mijnaansluiting.nl aangevraagd misschien? 

• 27 februari 2025

Mogelijk ligt er een rolletje kabel in de stoep voor het huis en is om de een of andere reden nog niet naar binnen gebracht.

Of :

Em Go schreef:

Hoe kan het zo zijn dat onze woning nog niet kan afnemen terwijl alles klaar ligt

Klaar ? Afgemonteerd in de meterkast ?
Zo ja, dan is het een administratieve kwestie.

• Nieuwkomer
  • 27 februari 2025

Inderdaad. De rode draad ligt in de meterkast en volledig afgemonteerd. Dus mijn aanname is dat het dan ook een administratief iets is en het hier op blijft hangen. Dit maakt het ook zo frustrerend. Ik word van de gewone Helpdesk KPN naar KPN Netwerk gestuurd en vice versa zonder oplossing. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi en welkom hier ​@Em Go.

Ik lees dat niet helemaal duidelijk is waarom in jouw woning nog geen glasvezel beschikbaar is, terwijl dat bij de buren wel zo is. Door drukte zijn we niet eerder bij je topic aangekomen. Heb je intussen meer informatie weten te krijgen, hoe staat het er nu voor?

Als het nog steeds onduidelijk is, laat het dan gerust weten. Vul dan ook meteen je profiel zo volledig mogelijk in, dan kan ik voor je op onderzoek uit gaan naar of ik meer informatie voor je kan vinden.

Reageer