Skip to main content

Goedemorgen,

 

zojuist KPN glasvezel + tv besteld ter vervanging van Ziggo. Glasvezelaansluiting ligt al vele jaren ongebruikt in de kelder, destijds door Reggefiber geinstalleerd.

in dit aansluitpunt zit echter nog geen NT kastje. Wordt dit meegeleverd in het installatiepakket voor KPN glasvezel? 

Goedemorgen @CGMA en welkom hier op ons forum :)

Leuk om te lezen dat je voor KPN hebt gekozen! Wat betreft het aansluitpunt; kun je hier een foto van maken en die hier met ons delen zodat wij het ook meteen visueel hebben? En zou je ook meteen je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?

@Ik_Combineer, mijn eerste vermoeden is dat hier een monteur aan te pas moet komen omdat dit volgens mij al een tijdje geleden is aangesloten door destijds nog Reggefiber. Kun jij dat bevestigen?


Goedenavond, zie bijgaand, met en zonder het deksel. Zoals gezegd geen NT kastje aanwezig. 
 

 


deze versie van de FTU is nog steeds actueel en zal niet vervangen hoeven te worden. als de juiste NT geleverd wordt in het installatiepakket. kun je deze vrij makkelijk op de FTU heen schuiven. in dit geval de linker (A) kant van de FTU. wel voorzichtig dat je niks gaat forceren, en de zwarte dopjes niet vergeten eruit te halen in de NT.


Dankjewel voor het posten van deze afbeelding @CGMA :)

Ik zie dat je vraag inmiddels al is beantwoord door @joey92 en heb zijn antwoord daarom ook gemarkeerd als 'beste antwoord'. Mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het dan vooral weten!


Goedemorgen JanZ_ 

de reactie van @joey92 is zeker nuttig, maar mijn vraag is daarmee helaas nog niet beantwoord. Zoals @joey92 ook al aangaf: “als de juiste NT geleverd wordt in het installatiepakket.” 

Of dat zo is blijft totaal onduidelijk en was dus ook in eerste instantie mijn vraag. 


De NT hoort in dit geval dus in het installatiepakket te zitten @CGMA dus wacht dat eerst even af. Mijn excuses dat het totaal onduidelijk voor je was!


 JanZ_ dit is geen kritiek op jou, maar op het proces bij KPN. De focus ligt overduidelijk op verkoop van abonnementen, de check of zo’n pakket daadwerkelijk voor de toekomstige klant direct inzetbaar is, ontbreekt en informatie over alles wat vóór het modem zit eveneens.
Zo is ook nergens terug te vinden of zo’n NT kastje in het installatiepakket zit. Op dit forum hoef je niet lang te zoeken om te zien dat dit vaker speelt, waarbij evenmin duidelijkheid te krijgen is: de meeste reacties spreken wel degelijk over het ontbreken van NT kastje in het installatiepakket en over monteurs die deze kastjes zouden moeten meenemen en  installeren. 

Eerst maar even afwachten om er dan vlak voor ingangsdatum pakket (en opzegging Ziggo) achter te komen dat kastje en/of monteur ontbreekt en ik zonder verbinding zit vind ik dus geen goed idee, vandaar dat ik deze vraag hier ruim tevoren post om potentiële ellende vóór te zijn.


Begrijpelijk @CGMA en bedankt voor de duidelijke toelichting!

Ik zie dat je gebruik maakt van de overstapservice en dit houdt in dat Ziggo je signaal pas stopzet zodra ze een signaaltje van ons hebben ontvangen dat we je hebben aangesloten, daardoor zul je niet zonder diensten komen te zitten. Hopelijk zorgt dat al voor een beetje opluchting. Mocht er onverhoopt geen NT in het installatiepakket zitten, laat het me dan vooral weten. Nu ben ik natuurlijk niet altijd aanwezig dus mocht het voor jouw idee te lang duren voordat je via deze weg weer een reactie krijgt, dan kun je hiervoor ook altijd even bellen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402 (en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). 


 

 JanZ_
Zo is ook nergens terug te vinden of zo’n NT kastje in het installatiepakket zit. Op dit forum hoef je niet lang te zoeken om te zien dat dit vaker speelt, waarbij evenmin duidelijkheid te krijgen is: de meeste reacties spreken wel degelijk over het ontbreken van NT kastje in het installatiepakket en over monteurs die deze kastjes zouden moeten meenemen en  installeren.

Je zou de inhoud van het pakket met apparatuur moeten kunnen controleren in de MijnKPN app! Daarin staat onder andere de status van je bestelling, maar je kan ook klikken op ‘Pakket wordt ingepakt'. Als je dat doet, dan zou je moeten kunnen zien wat er in het pakket zit. In mijn geval is dat:

  • 1x KPN Box V12 F5358
  • 1x Aansluitpunt MC voor UFTU
  • 1x Handleiding Internet
  • 2x KPN TV+ Box

Het zal duidelijk zijn dat het tweede item het NT kastje is dat over de UFTU geschoven moet worden. Overigens heb ik precies dezelfde FTU als jij hebt!

Heb je al een MijnKPN app geinstalleerd? Dan kan je bovenstaande informatie snel terugvinden!


JanZ_dank, stoppen Ziggo signaal pas na daadwerkelijke aansluiting zou idd al vangnet geven.

 

Optimist1965 dank voor de tip, zojuist zoals je uitlegde via de app de inhoud van het pakket kunnen bekijken en inderdaad “1x Aansluitpunt MC voor UFTU”. Dan moet het goed gaan komen. Top!


JanZ_dank, stoppen Ziggo signaal pas na daadwerkelijke aansluiting zou idd al vangnet geven.

 

Optimist1965 dank voor de tip, zojuist zoals je uitlegde via de app de inhoud van het pakket kunnen bekijken en inderdaad “1x Aansluitpunt MC voor UFTU”. Dan moet het goed gaan komen. Top!

Goed om te lezen dat je de gewenste duidelijkheid nu hebt @CGMA en ook bedankt dat je dit hier nog even hebt laten weten!

En @Optimist1965, jij heel erg bedankt voor deze goede tip. Had hier zelf nog niet eens bij stilgestaan dus een goede reminder ook deze :) 


@CGMA Ik heb het zelfde reggefiber uftu. En ook de zelfde opsomming aan onderdelen welke voor me worden ingepakt. Ik was even benieuwd of ze bij u de juiste NT geleverd hebben? 


@CGMA Ik heb het zelfde reggefiber uftu. En ook de zelfde opsomming aan onderdelen welke voor me worden ingepakt. Ik was even benieuwd of ze bij u de juiste NT geleverd hebben? 

Het is de juiste ONT voor AON aansluiting. Ik weet vrijwel zeker dat jij dezelfde type ONT nodig hebt. Maak je geen zorgen, in jouw lijstje staat ook de juiste ONT. Rustig ademhalen, even afwachten, komt goed. 👍

Je leest wel eens op dit forum dat er iets misgaat, maar het is belangrijk om je te beseffen dat dit de uitzonderingen zijn. KPN weet heel goed welke type ONT zij in werk gebied moeten uitleveren.


@Optimist1965 bedankt, je doet je naam eer aan. En gelijk heb je. Ik was vooral benieuwd door tegenstrijdig advies vanuit KPN zelf. Maar wacht het rustig af. Nogmaals bedankt! 


@Joost1213 

Bij mij inderdaad vlekkeloos verlopen, meegeleverde NT kastje probleemloos op aansluitpunt kunnen klikken waarna verbinding werkzaam.
Communicatie vanuit KPN beperkt zich tot hetgeen er ná NT gebeurt, maar de praktijk verloopt iig bij mij probleemloos. 


Dank u👍🏻