Skip to main content

Ik heb vorig week glasvezel bestelt, die zou op 16 okt werkend zijn, nu krijg ik email dat er extra onderzoek nodig is.

 

Onderzoek naar wat, aangezien hier al glasvezel zit,  ik werk vanuit huis en kan natuurlijk niet zonder internet . Ik heb ook niet zo veel tijd om dit allemaal te gaan regelen, in principe heb ik nu ook al prima verbinding met ADSL dus graag wil ik wat meer info hier over, met klanten service werd ik niks wijzer, die weet niks en kan me niet helpen, op achtergrond klonk het alsof ze badkamer aan opruimen was, dus ook niet echt veel duidelijker.

Hoi @San84x , welkom op het forum waar gebruikers elkaar helpen.

Als je je privégegevens achterlaat in je profiel, dan kan een KPN-medewerker hopelijk meer inzicht geven in jouw specifieke probleem.


Hoi @San84x , welkom op het forum waar gebruikers elkaar helpen.

Als je je privégegevens achterlaat in je profiel, dan kan een KPN-medewerker hopelijk meer inzicht geven in jouw specifieke probleem.

Bedankt heb het aangepast 


Hoi @San84x .  Welkom op het forum.

Ik heb het even uitgezocht.  Achter de schermen is er het een en ander geactiveerd.  We hebben nu ook een signaal van KPNNetwerk (de partij die over de aanleg van het fysieke netwerk gaat). 

Die staat nu op 16-10.   Waarom dit is opgeschoven weet ik niet precies maar de juiste actie is nu ondernomen. 

16 oktober zou jij een SMS’je/mailtje moeten krijgen met de melding dat je kunt gaan aansluiten.

 

Je noemt ADSL.  Zit je bij een andere provider?  En zo ja, maak je ook gebruik van de overstapservice? 


Hoi @San84x .  Welkom op het forum.

Ik heb het even uitgezocht.  Achter de schermen is er het een en ander geactiveerd.  We hebben nu ook een signaal van KPNNetwerk (de partij die over de aanleg van het fysieke netwerk gaat). 

Die staat nu op 16-10.   Waarom dit is opgeschoven weet ik niet precies maar de juiste actie is nu ondernomen. 

16 oktober zou jij een SMS’je/mailtje moeten krijgen met de melding dat je kunt gaan aansluiten.

 

Je noemt ADSL.  Zit je bij een andere provider?  En zo ja, maak je ook gebruik van de overstapservice? 

Hey Erwin, 16 oktober gaat inderdaad door, ik heb vanmiddag het pakketje gekregen, maar in de doos zit alleen het modem zonder dat PON kastje dat op de glasvezel wordt gezet.

Hier kan ik natuurlijk niks mee.

Ik heb nog wel de PON kastje van odido, maar deze kan ik denk ik niet erop zetten aangezien het andere nummer heeft? En deze moet ik natuurlijk naar odido terug sturen

 

Of kunnen jullie dit kastje overnemen en op mijn internet verbinding registeren anders ben ik weer paar dagen verder met wachten op het pakketje 


@Erwin_  Wil je hier nog naar kijken


Dat wil ik wel maar volgens mij is het al gelukt. Klopt dat? (ik zie een actief abonnement)


@Erwin_ 

 

Ja sorry hoor maar nu ben ik helemaal klaar.  Eerst sturen jullie een onvolledig paket met alleen modem, adapter en utp kabel zonder de Genexis box vervolgens moest ik 20x bellen om toch nog de Genexis box op te sturen die ik op de glasvezel aan kan sluiten. Krijg ik 3 dagen later pakket met inhoud voor adsl aansluiting . Bij deze bel ik naar mijn oude provider en kijk ik of ik daar nog kan blijven want dit slaat echt letterlijk nergens op. Kinderachtige gewoon

 

Hierbij de foto wat jullie opgestuurd hebben

 


Ik kan niet bij jou in huis kijken, @San84x .  Ik moet het doen met wat mij systeem mij vertelt.

Die zegt dat jij nu een actieve aansluiting hebt.  Dus hierbij nogmaals mijn vraag: Is de zaak aangesloten?  Want zo niet, dan is er ergens een kruising vermoed ik. 

 


Ik neem aan dat jullie in het systeem kunnen zien dat ik een glasvezel abbonement heb,

Of deze actief is of niet, dat kan ik natuurlijk niet zien aangezien ik het modem niet op aan kan sluiten

 

wat ik al in begin aangaf, jullie hebben mij alleen het modem verstuurd zonder de Genexis box die je op glasvezel punt schuift. Vervolgens bel ik erover, geef ik aan dat het incompleet is en dat de Genexis box mist, wordt mij beloofd dat ze deze alsnog op gaan sturen . En in plaats van genexis box krijg ik ADSL kabels zoals je op de foto kunt zien.


Ik denk dat ik het beste een monteur kan sturen. Lijkt jou dat wat? (dit is kosteloos - mits je zelf geen extra wensen hebt ) want aan deze kant lijkt het nu net of jij succesvol bent aangesloten. 

 


Kan het prima zelf aansluiten , ben zelf ICTer dus dat is niet nodig. Ik heb net met jullie gebeld en wordt weer een nieuwe pakket opgestuurd.  ben benieuwd wat er deze keer in zal zitten, hopelijk geen sinterklaas koekjes


Kan het prima zelf aansluiten , ben zelf ICTer dus dat is niet nodig. Ik heb net met jullie gebeld en wordt weer een nieuwe pakket opgestuurd.  ben benieuwd wat er deze keer in zal zitten, hopelijk geen sinterklaas koekjes

Nou. Dat is ook de reden waarom ik een monteur adviseer, @San84x .  

Bij mijn weten kunnen wij geen losse NT's opsturen.