Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel bestellen lukt niet

• October 20, 2025
  • 4 reacties
  • 95 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemiddag iedereen,

Ik hoop dat ik hier een antwoord kan vinden/kan krijgen, als introvert namelijk niet geweldig om altijd maar te bellen voor dit soort dingen. Jammer dat er niet gewoon een chat is die goed bereikbaar is elke dag.

Maar goed, ben hier niet om te klagen haha. Ik wil in ieder geval glasvezel bestellen. Dit is afgelopen week aangelegd bij onze woning (ook gecheckt via de postcode glasvezel check/kpncheck).

Als ik echter een abonnement wil bestellen met de PS5 als cadeau krijg ik te zien: “Jouw woning wordt aangesloten op het glasvezelnetwerk. Bestel glasvezel vooruit of kies direct online via standaard internet.”.

De dag toen de glasvezel hier werd aangelegd (17 oktober) stond er direct: “Goed nieuws, je kan vanaf 18 oktober glasvezel bestellen voor jouw woning (iets in die richting)”. Enorm jammer dat ik nu de bestelling dus niet kan plaatsen, ik wil direct glasvezel. Dus geen DSL, maar wil ook het welkomst cadeau niet mislopen, want dat geldt niet als ik kies voor “Alvast KPN glasvezel bestellen, binnenkort beschikbaar”.

Zou ik nu toch de klantenservice moeten bellen om dit dubbel te laten checken zodat ik wel direct voor glasvezel kan kiezen?

Toevoeging: Als ik het adres van mijn bovenburen invul, dan wordt er wel aangegeven dat glasvezel beschikbaar is

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Timmehh1203, welkom op de KPN Community! Leuk dat je voor glasvezel van KPN wilt kiezen 💚

Ik begrijp dat glasvezel inmiddels is aangelegd, maar dat het desondanks niet te bestellen is via de KPN Shop. Dat terwijl het bij de buren al wel te bestellen is. Zodra glasvezel is aangelegd, krijgen wij een seintje van de netwerkbeheerder dat dit gereed is. Daarna kan je glasvezel dan bestellen via onze shop. Helaas heeft dit soms even tijd nodig. Je kunt het dan op een later moment weer proberen.

Of je kunt het nu wel bestellen met een koperverbinding. Zodra glasvezel dan beschikbaar is op jouw adres, kan je dit kosteloos omzetten. Zo heb je uiteindelijk toch glasvezel én je PlayStation 5. 😉 Wat wordt het eerste spel dat je gaat spelen?

4 reacties

• October 20, 2025

Daarvoor moet je echt bellen. Hier op het forum kan niemand je helpen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 22, 2025

Hi ​@Timmehh1203, welkom op de KPN Community! Leuk dat je voor glasvezel van KPN wilt kiezen 💚

Ik begrijp dat glasvezel inmiddels is aangelegd, maar dat het desondanks niet te bestellen is via de KPN Shop. Dat terwijl het bij de buren al wel te bestellen is. Zodra glasvezel is aangelegd, krijgen wij een seintje van de netwerkbeheerder dat dit gereed is. Daarna kan je glasvezel dan bestellen via onze shop. Helaas heeft dit soms even tijd nodig. Je kunt het dan op een later moment weer proberen.

Of je kunt het nu wel bestellen met een koperverbinding. Zodra glasvezel dan beschikbaar is op jouw adres, kan je dit kosteloos omzetten. Zo heb je uiteindelijk toch glasvezel én je PlayStation 5. 😉 Wat wordt het eerste spel dat je gaat spelen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 30, 2025

Bedankt voor jullie reacties. Ben er ondertussen al achter gekomen, er is nog kastje aangesloten waar het modem aangesloten wordt. Aangezien dit bij de buren wel was gedaan konden zij wel bestellen en wij nog niet. Heb ondertussen de bestelling kunnen plaatsen, krijg binnenkort een brief met wanneer de monteur langskomt om dit kastje te plaatsen. Aansluitdatum is 20 november, dus ik hoop dat de brief tijdig komt😀

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ah, ja, een glasvezelkastje is wel handig, anders lukt het niet om glasvezel te bestellen. Fijn dat alles nu in gang is gezet en je binnenkort toch van jouw nieuwe glasvezelverbinding kunt genieten!