Skip to main content

Sinds 19 april hebben we de FTU voor glasvezel in de meterkast zitten waarna ik op 29 april de bevestiging kreeg van KPN Netwerk dat er een glasvezel verbinding beschikbaar was. Aangezien ons kopernetwerk of modem ons steeds vaker in de steek laat door signaal onderbreking heb ik 30 april met KPN contact gezocht wanneer ik glasvezel af kon nemen. Daar wist de Webcare nog van niets maar het was niet ongebruikelijk dat er een werkdag overheen ging voordat zij de glasverbinding zagen.

Nu zijn we 7 mei en zat er een mail van KPN Netwerk in de mailbox over onze aansluiting met een tevredenheidsonderzoek. Dit was een trigger om maar weer eens te kijken om het abonnement over te zetten naar glasvezel. Op de website echter geen glasvezel op ons adres, contact gezocht met de servicedesk van KPN welke zegt dat er wel glasvezel mogelijk is.

Bij het proberen van het afsluiten van een nieuw contract is alleen maar een verbinding van 100Mbit mogelijk. Mijn vraag is hoe kan KPN Netwerk, KPN Service en de website elkaar allemaal tegensprekenen op welke manier krijg ik nu wel een Glasvezel verbinding.? Ik wil graag een afspraak maken voor een monteur voor de NT, het maken van een stopcontact in de meterkast en het vervangen van de kabel vanuit de meterkast naar mijn modem (welke mogelijk ook vervangen dient te worden langzame ExperiaV10).

Wie weet raad??

Rini de Jong

 

Helaas nog geen verbetering. Inmiddels had ik wel de gehele bekabeling in huis vervangen Maar het goede nieuws nu is dat ik eindelijk contact heb gehad met met de servicedesk en deze ook niets verkeerd in het netwerk konden vinden. Ze zijn 30 minuten bezig geweest om de boel door te meten.

Er wordt nu een nieuwe DSL y-kabel verzonden om te kijken of daar (tussen muur en modem) het probleem mogelijk zit. Zo niet dan lijkt het toch het modem.

 

I'll keep you posted


Helaas nog geen verbetering. Inmiddels had ik wel de gehele bekabeling in huis vervangen Maar het goede nieuws nu is dat ik eindelijk contact heb gehad met met de servicedesk en deze ook niets verkeerd in het netwerk konden vinden. Ze zijn 30 minuten bezig geweest om de boel door te meten.

Er wordt nu een nieuwe DSL y-kabel verzonden om te kijken of daar (tussen muur en modem) het probleem mogelijk zit. Zo niet dan lijkt het toch het modem.

 

I'll keep you posted


😭
Helaas nog steeds geen verbetering. Na 14 dagen vertraging en een herinneringsbelletje hebben we 2 nieuwe Y-kabels mogen ontvangen. Zaterdag toen het internet er weer eens uit vloog heb ik deze geplaatst met als resultaat dat wij bijna 48 uur zonder problemen hebben gezeten.

Gisteravond begon de ellende echter weer. 2 x binnen half uur het internet signaal via LAN en WIFI weg gelukkig met TV geen probleem dus we konden voetjebal kijken. Rond 00.00 uur viel wederom de verbinding weg maar daar had alleen mijn zoon last van en vanmorgen rond 10 uur was het weer prijs.

Onze verbinding lopen als onderstaand:
 

ISRA punt KPN Pairbonding 100Mbps
         Modem Experia V10a
                         WifiExtender (witte van KPN)
                                      2de WifiExtender (witte van KPN)
                                      5 x mobiele telefoon (edit nooit tegelijker tijd allen op Wifi max 2)
                                      1 x Tablet
                                      HP Printer
                                      3 x laptop
                                      Droger

                         Netgear Prosafe Gigabit Switch GS108 (van KPN)
                                      3 x Ikea/Sonos Speaker
                                      Philips TV
                                      TV-kastje

                         Netgear Prosafe Gigabit Switch GS105 (die ook via KPN gekocht kan worden)
                                      2 x Ikea/Sonos Speaker
                                      1 x Game PC
                                      1 x PS5

                         Netgear Prosafe Gigabit Switch GS105  (die ook via KPN gekocht kan worden)
                                      1 x Laptop
                                      1 x Ikea/Sonos Speaker

 

Begon eerst met de extra Wifi punten,. Dit bood geen oplossing
Toen een Switch (GS108) geen oplossing
Bekabeling vervangen geen oplossing
KPN heeft alles doorgemeten geen problemen in thuisnetwerk gevonden dan misschien de Y-kabel
Y-kabel vervangen geen oplossing

Wat kunnen we nu nog doen? HELLUP!!!!


Daar waar ik type ExperiaV10a in het laatste bericht bedoel ik de ExperiaV10 😊


U noemt verschillende switches. De GS105 en de GS108. Kloppen die type nummers? Staat daar geen e achter?


U noemt verschillende switches. De GS105 en de GS108. Kloppen die type nummers? Staat daar geen e achter?

Ja de type nummers kloppen. Dit komt omdat ik de GS108 al een aantal jaar geleden heb ontvangen van KPN als vervanger voor een TP-link welke dezelfde storing gaf als ik nu dus heb. Deze GS108 stond voorheen boven ook met een TV-kastje maar is sinds de nieuwe bekabeling naar beneden verhuisd en boven vervangen door 2 GS105-en. Ook toen hij boven stond had ik al de hinder van regelmatig uitval van het internet via zowel WIFI als Lan.

Ik denk waar je heen wil (geen IGMP snooping) en heb nu de UTP-kabel voor de het TV-kastje rechtstreeks in het modem geplaatst. Klopt dat?

Als dit werkelijk de oplossing dan ben ik gelukkig alleen begrijp ik dan niet dat KPN mij jaren geleden al deze GS108 heeft toegestuurd als vervanger van de TP-Link. En daarna moet ik dus maar aan de GS105/108e gaan denken. In de winter zullen we boven ook wel weer tv willen kijken.


Situatie netwerk is dus nu als volgt:
 

ISRA punt KPN Pairbonding 100Mbps
         Modem Experia V10a
                        TV-kastje
                        WifiExtender (witte van KPN)
                                      2de WifiExtender (witte van KPN)
                                      5 x mobiele telefoon (edit nooit tegelijker tijd allen op Wifi max 2)
                                      1 x Tablet
                                      HP Printer
                                      3 x laptop
                                      Droger
                         Netgear Prosafe Gigabit Switch GS108 (van KPN zonder e)
                                      3 x Ikea/Sonos Speaker
                                      Philips TV
                                      Netgear Prosafe Gigabit Switch GS105  (zonder e)
                                                1 x Laptop
                                                1 x Ikea/Sonos Speaker

                         Netgear Prosafe Gigabit Switch GS105 (zonder e)
                                      2 x Ikea/Sonos Speaker
                                      1 x Game PC
                                      1 x PS5

                        


De GS105/GS108 zonder e hebben volgens mij geen IGMP snooping. En ik snap dan ook niet hoe u die van KPN kunt krijgen.


Is uw glasvezel aansluiting inmiddels al gereed gemeld ? 
 

Indien ja, gelijk aanvragen en monteur laten komen om het aan te sluiten. Deze kan ook naar uw probleem kijken. Bij switch naar glasvezel is de monteur gratis.

 

Als hij nog niet gereed is gemeld, moet u een ticket laten maken voor onderzoek waarom deze nog niet verwerkt is omdat u volgens KPN netwerk wel een opgeleverde verbinding heeft.


Is uw glasvezel aansluiting inmiddels al gereed gemeld ? 
 

Indien ja, gelijk aanvragen en monteur laten komen om het aan te sluiten. Deze kan ook naar uw probleem kijken. Bij switch naar glasvezel is de monteur gratis.

 

Als hij nog niet gereed is gemeld, moet u een ticket laten maken voor onderzoek waarom deze nog niet verwerkt is omdat u volgens KPN netwerk wel een opgeleverde verbinding heeft.

 Op deze weer getriggerd om maar weer eens te kijken via postcodechecker. Zonder inlog zou er 25 juli iets mogelijk zijn maar ingelogd kan ik direct afnemen 😁
Gebeld nieuw abootje genomen met 1Gb en ik word maandag teruggebeld over een monteur en aansluiten.


Is uw glasvezel aansluiting inmiddels al gereed gemeld ? 
 

Indien ja, gelijk aanvragen en monteur laten komen om het aan te sluiten. Deze kan ook naar uw probleem kijken. Bij switch naar glasvezel is de monteur gratis.

 

Als hij nog niet gereed is gemeld, moet u een ticket laten maken voor onderzoek waarom deze nog niet verwerkt is omdat u volgens KPN netwerk wel een opgeleverde verbinding heeft.

 Op deze weer getriggerd om maar weer eens te kijken via postcodechecker. Zonder inlog zou er 25 juli iets mogelijk zijn maar ingelogd kan ik direct afnemen 😁
Gebeld nieuw abootje genomen met 1Gb en ik word maandag teruggebeld over een monteur en aansluiten.


De aanhouder wint, waarschijnlijk is de nieuwe aansluiting nu goed verwerkt in de systemen.

Als je ingelogd bent zien ze dat je een bestaand klant bent, dan is het alleen omzetten Ipv aansluiten. Administratief is dit anders en dus sneller. Goed om te horen dat het nu toch gelukt is, veel plezier met je toekomstige fiber aansluiting!


Goedemiddag

Zoals eerder in een ticket al gemeld hangt er sinds 19 april een FTU voor glasvezel in onze meterkast waarvan ik op 29 april een bevestiging van KPN Netwerk kreeg dat er een glasvezel verbinding mogelijk was. Omdat ik meende onze koperaansluiting ons steeds vaker in de steek liet met signaal onderbreking (opgelost door tip van Nick83 waarvoor dank 😊 ) heb ik op 30 april contact opgenomen met KPN om te vragen per wanneer ik glasvezel af kon nemen.

KPN Servicedesk wist toen nog van niets maar vertelden dat het niet ongebruikelijk was dat er een werkdag over heen ging voor zij een opgeleverde glasvezelverbinding zagen. 7 mei ontvingen we een mail van KPN Netwerk met een tevredenheidsonderzoek over de opgeleverde glasvezel aansluiting. Voor mij een herinnering om het koperabonnement over te zetten naar een glasvezelabonnement. Echter op de KPN website werd toen nog steeds aangegeven dat er geen glasvezelverbinding mogelijk was.

Maar weer contact opgenomen met de Servicedesk van KPN welke zei dat er toch wel glasvezel mogelijk was. Wederom geprobeerd aanpassing abonnement door te voeren maar de hoogste haalbare snelheid bleef 100Mbit via koper.

Telefoontje naar KPN Servicedesk “foutje bedankt”, ze keken niet naar het ons klantnummer maar naar die van mijn zoon welke paar kilometer verderop is gaan wonen en zijn mobiele nummer heeft overgezet naar dat adres en daar ook KPN Hussel heeft genomen met glasvezel. Ze zagen/zien een glasvezelverbinding bij ons liggen maar het is niet mogelijk glasvezel af te nemen omdat KPN Netwerk de wijkcentrale nog niet op orde heeft.

Door een reactie op 27 juni op mijn andere ticket welke inmiddels meer gericht was op de wegvallende verbinding dan op het afsluiten van een glasvezelabonnement weer getriggerd op het afsluiten van nieuw abonnement. Online gecheckt en ja hoor afsluiten was mogelijk. Direct gaan bellen om aan te vragen en een monteur te laten komen. Ging goed tot aan het verwerken van het contract en het maken van een afspraak voor de monteur.

In het contractvoorstel welke ik direct telefonisch besproken heb met de medewerker stond een ingangsdatum van 30 juli waarop ik vroeg of dit niet een week eerder mogelijk was vanwege onze geplande vakantie. Hij zou dit uitzoeken maar vanwege verwerkingsproblemen zou hij mij maandag 1 juli tussen 8 en 9 even terugbellen. Een SMS over de te ontvangen TV-kastjes kwam al wel binnen.

Zaterdag 29 juni een mail van KPN in de inbox. Onderwerp: Extra onderzoek nodig.

We moeten extra onderzoek doen om uw abonnement te veranderen. De e-mail met extra informatie over deze verandering en de definitieve startdatum ontvangt u daarom iets later.

In deze mail wordt nu plots een opleverdatum van 15 augustus gemeld en is er ook sprake van nummerbehoud terwijl deze in het telefonische contact is opgezegd evenals de Spotify Premium (staat inmiddels aan mijn Mobiel als family abo). Ik dacht dit regelen we maandag wel even als ik wordt teruggebeld maar je raad het al…… terugbellen ho maar.

Vandaag 3 juli dan zelf maar weer gebeld. Eerst met KPN Servicedesk over het nummerbehoud en de ingangsdatum. Beginnen ze daar weer over het niet op orde zijn van de wijkcentrale en dat KPN Netwerk nog niet alles heeft opgeleverd. Direct ben ik weer gaan bellen met KPN Netwerk welke mij met 100% zekerheid konden vertellen dat alles klaar is en dat we over konden op glasvezel. Als ik even in de wacht bleef zou ze even afstemmen met KPN Servicedesk en mij doorverbinden zodat alles in orde kwam.

Helaas. Een zeer vriendelijke medewerker stond mij te woord en wist mij te vertellen dat de glasvezel verbinding door KPN Netwerk op 9 augustus werd opgeleverd en dat ik niet eerder dan 15 augustus aangesloten kon worden en dat is dan nog steeds zonder monteur want die kan ik pas krijgen als ik er zelf niet uitkom. Eerder aangesloten worden en alle overige communicatie met collega’s betreft een misverstand en als compensatie voor alle ellende bood hij ons op de mobiele abonnementen van ons huishouding 100Gb internetbundel (1 heeft onbeperkt, 1 20Gb en de ander 10Gb en maken het nooit op dat terzijde). Nog steeds van geen NT-kastje naar de muur gestuurd worden dus.

Mijn vragen:

Hoe krijg ik nu zsm mijn glasvezelverbinding? Een geheel nieuw abonnement heeft het sneller dan de voorgestelde datum van 15 augustus.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik direct een monteur erbij krijg voor het aanleggen van een stopcontact bij FTU in meterkast, de aansluiting van de NT en het aanleggen van een kabel naar het modem in de woonkamer?
Hoe weet ik zeker alles wat binnen hoort te zijn NT en 2x nieuwe TV-box voor de afspraak ook daadwerkelijk geleverd wordt? De levering waarvan een SMS ontvangen is op de 27ste is ingetrokken op dezelfde dag.
Ondersteund een ExperiaV10 glasvezel?

 

Ik ben altijd tevreden geweest over KPN maar de laatste maanden is die tevredenheid wel naar een dieptepunt gezonken. Mijn excuses voor de lange lap tekst… iets met zeer gefrustreerd.

 

Rini de Jong

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 


Reageer