Skip to main content
Antwoord

Glasvezel binnenkort actief maar er ligt nog helemaal geen kabel!

• February 15, 2025
  • 9 reacties
  • 244 keer bekeken

Krijg er nu al de zenuwen van.

Op 7 februari mochten we de auto niet in de straat parkeren, omdat er glasvezel aangelegd zou worden. Aan het einde van de dag leek het erop dat het werk klaar was, maar ik kon nergens een glasvezelspriet uit de grond zien steken. Thuis hoorde ik dat er eigenlijk niets gedaan is. Volgens een medewerker die met de verkeersborden bezig was, was er in een andere straat iets misgegaan en moest dat eerst worden opgelost.

Nu, iets meer dan een week later, krijg ik een bericht van KPN dat mijn glasvezelaansluiting binnenkort actief wordt en dat ik er gebruik van kan maken. Maar hoe dan? Er ligt nog steeds geen kabel bij mijn woning. Ik begin me serieus zorgen te maken, want als ze mijn huidige verbinding afsluiten zonder dat glasvezel daadwerkelijk is aangesloten, zit ik zonder internet – en dan kan ik niet werken.

Weet iemand hoe dit normaal gesproken verloopt? Wordt er op het laatste moment nog iets aangesloten of moet ik me voorbereiden op een lange periode zonder internet?

Beste antwoord door Ik_Combineer

De koperverbinding wordt afgesloten op het moment dat het systeem een aanmelding krijgt van het modem via glasvezel op uw adres. Aangezien er geen glasvezel is hoeft u zich geen zorgen te maken op afsluiting. Er zal vanzelf een afspraak met een monteur worden gemaakt.

Bedankt voor uw antwoord! 😊

Misschien had ik iets duidelijker moeten zijn. Op dit moment is Ziggo mijn ISP en loopt mijn verbinding via COAX. Het kopernetwerk van KPN gebruiken we hier al jaren niet meer. Bedoelde u met ‘koper’ specifiek het DSL-netwerk, of worden COAX en DSL hier allebei onder gerekend?

Ik neem aan dat de afstemming tussen KPN en Ziggo zodanig is dat ik geen problemen ga ondervinden, maar ik vraag me af hoe dit precies verloopt. Betekent dit dat ik tijdelijk zowel COAX als glasvezel zal hebben, of bestaat er een kans dat ik (tijdelijk) zonder internet kom te zitten?

Alvast bedankt voor de verduidelijking!

Nee met koper bedoel ik echt DSL. Maar ik begrijp nu dat u bij ziggo zit. Als u gebruik maakt van de overstapservice werkt dit eigenlijk hetzelfde. Zodra het modem met ons systeem is gekoppeld gaat er een signaal naar ziggo en enkele minuten daarna werkt het modem van ziggo niet meer.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 15, 2025

Dag ​@Domize hoe het verder gaat met de aanleg weet ik niet maar ik kan je hopelijk wel gerust stellen.  De huidige verbinding blijft net zo lang tot de glasvezelaansluiting klaar is. Geen zorgen!

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 15, 2025

De koperverbinding wordt afgesloten op het moment dat het systeem een aanmelding krijgt van het modem via glasvezel op uw adres. Aangezien er geen glasvezel is hoeft u zich geen zorgen te maken op afsluiting. Er zal vanzelf een afspraak met een monteur worden gemaakt.

• February 15, 2025

Er zijn mensen die helemaal geen glasvezel willen. Die zitten soms 3 of 4 jaar later nog steeds op koper. Dus jij hoeft je echt helemaal geen zorgen te maken. Koper word echt niet zomaar uitgezet. 

• Auteur
  • Topper
  • February 15, 2025

Misschien had ik iets duidelijker moeten zijn. Op dit moment is Ziggo mijn ISP en loopt mijn verbinding via COAX. Het kopernetwerk van KPN gebruiken we hier al jaren niet meer. Bedoelde u met ‘koper’ specifiek het DSL-netwerk, of worden COAX en DSL hier allebei onder gerekend?

Ik neem aan dat de afstemming tussen KPN en Ziggo zodanig is dat ik geen problemen ga ondervinden, maar ik vraag me af hoe dit precies verloopt. Betekent dit dat ik tijdelijk zowel COAX als glasvezel zal hebben, of bestaat er een kans dat ik (tijdelijk) zonder internet kom te zitten?

• Auteur
  • Topper
  • February 15, 2025

Dag ​@Domize hoe het verder gaat met de aanleg weet ik niet maar ik kan je hopelijk wel gerust stellen.  De huidige verbinding blijft net zo lang tot de glasvezelaansluiting klaar is. Geen zorgen!

Ik hoop dat je gelijk hebt, een dag zonder internet is een dag niet werken.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • February 15, 2025

coax en glasvezel lopen naast elkaar dus je zal allebei de aansluitingen blijven houden waarbij ze blijven werken

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • February 15, 2025

Nee met koper bedoel ik echt DSL. Maar ik begrijp nu dat u bij ziggo zit. Als u gebruik maakt van de overstapservice werkt dit eigenlijk hetzelfde. Zodra het modem met ons systeem is gekoppeld gaat er een signaal naar ziggo en enkele minuten daarna werkt het modem van ziggo niet meer.

• Auteur
  • Topper
  • February 15, 2025

Helemaal goed dan, want ik maak inderdaad gebruik van de overstapservice. Vooralsnog maak ik me nu een stuk minder zorgen. 😀

• Deelnemer
  • February 15, 2025

Als ik alle problemen met nieuwe glasvezelaansluitingen hier op het forum lees zou iedereen  aanraden om niet via de overstapservice over te gaan maar Ziggo t houden to je KPN aansluiting echt werkt. En dan zelf op te zeggen. Het kost je qua geld een maand extra maar kan je een hoop zorgen besparen.