Skip to main content

Goedendag,

Vandaag stonden er 3 jongens in de straat van de kpn (Den Haag). Ze belde aan omdat ze de VVE beheerder moesten spreken van ons blokje omtrent glasvezel. Hij gaf me een kaartje waar contactgegevens van de kpn op staan en wou de gegevens hebben van degene die de VVE beheert om de glasvezel voor te bereiden. De jongen had een grijze jas aan en toen hij om mijn gegevens vroeg (email, telefoon nummer, naam) moest ik die in de notities op zijn iphone invullen en vervolgens een foto maken van de aansluiting. Klinkt dit als een legitiem geval? Zijn ID zat gedraaid dus dat kon ik niet goed zien maar vond het apart dat hij een grijze ipv groene jas aan had en mijn gegevens in de notities liet invullen ipv op een ipad of iets dergelijks. Ik hoop dat ik niet nu zomaar aan iemand mijn email, telefoonnummer, naam en adres heb gegeven...

 

alvast bedankt voor uw reactie

Als u niet de beheerder van die VVE bent, waarom dan uw gegevens door gegeven?

Een foto maken van de aansluiting, welke aansluiting is dat dan als ze het over glasvezel hadden ?

Komt bij niet over als zuivere koffie dit.


Omdat de VVE beheerder niet thuis was en ik wel graag glasvezel wil. En het ging om de aansluiting bij mij binnen. Ik heb gelezen dat dit vrij normaal is zodat de monteur beter inzicht heeft als ze het aan komen sluiten. Ik was achteraf alleen verbaasd dat ik mijn gegevens in de notities van zijn telefoon moest zetten en dat ze grijze kpn jassen en mutsen hadden in plaats van groen.


Ik zou de deuren maar goed opslot doen 


Maar komt er bij u wel glasvezel? Wist u daar al van? Via andere kanalen gehoord?


Ja ze zijn al een keer eerder aan de deur geweest op de vraag of ik interesse zou hebben en dat ze een aantal weken later weer contact op zouden nemen dus vandaar dat ik geen argwaan had. Ze hebben bij iedereen in de straat aangebeld.

 

de opmerking over de deuren… ze hebben mijn gegevens, geen sleutel. Ik woon in een drukke straat in Den Haag in een portiek woning dus het zal allemaal wel mee vallen. Ik zou graag alleen bevestiging hebben van KPN of ze inderdaad in de buurt bezig zijn en of deze werknemers inderdaad grijze jassen en mutsen dragen


Glasvezel wordt aangelegd door KPNnetwerk . Op de website van hun kpnnetwerk.nl kunt u een telefoonnummer vinden om e.e.a. na te vragen. Dit forum is voor KPN de provider en komt pas in beeld als glasvezel is aangelegd. U kunt dan (o.a.) een abonnement afsluiten bij KPN.

Vreemde manier van colportage is dit, want meestal stuurt men eerst een brief met informatie over glasvezel en of u interesse heeft. Ik begrijp dat u en ook uw medebewoners  NIET schriftelijk zijn geinformeerd. Dit lijkt mij daarom geen actie van KPN netwerk te zijn.

 

 


Glasvezel wordt aangelegd door KPNnetwerk . Op de website van hun kpnnetwerk.nl kunt u een telefoonnummer vinden om e.e.a. na te vragen. Dit forum is voor KPN de provider en komt pas in beeld als glasvezel is aangelegd. U kunt dan (o.a.) een abonnement afsluiten bij KPN.

 

Ik heb net bericht via kpnnetwerk.nl dat het inderdaad een schouwer was die de meest geschikte plaats voor het glasvezelnetwerk komt bepalen dus ik denk dat het wel goed zit! Dank voor alle reacties


Vreemde manier van colportage is dit

Voor zover ik het begrijp hebben ze niets proberen te verkopen. Dus dan is er ook geen sprake van colportage. Lijkt me...


Ik heb net bericht via kpnnetwerk.nl dat het inderdaad een schouwer was die de meest geschikte plaats voor het glasvezelnetwerk komt bepalen dus ik denk dat het wel goed zit! Dank voor alle reacties

Vraag me wel af waarom ze dan met 3 man moeten komen. Lijkt me heel inefficiënt. 


Ter verheldering: Er stonden niet 3 man voor de deur maar ze waren met 3 man aanwezig in de straat. Gebeurt ook best vaak met goede doelen zodat ze de straat sneller kunnen afwerken.