Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel door Caiway(Delta) aangelegd, hoe en op welke termijn kan ik KPN bestellen?

• August 12, 2026
  • 3 reacties
  • 110 keer bekeken

In mijn huis is een glasvezelaansluiting aanwezig, ooit aangelegd i.o.v. Caiway(Delta)

Heeft deze provider het alleengebruik en zo ja hoe kan ik op termijn glasvezel via KPN verkrijgen ?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@aquarius 41, welkom op de KPN Community. Het Delta netwerk wordt door KPN niet gebruikt om diensten over te leveren.  Er zijn vooralsnog ook geen plannen om via het Delta/Caiway netwerk diensten te gaan leveren. Dochteronderneming Solcon maakt wel gebruik van dit netwerk en daar kun je een abonnement via glasvezel afsluiten. 

Wat KPN Glasvezel betreft: Voor meer info kun je bij KPN Netwerk terecht. 

3 reacties

• August 12, 2026

Er zijn meerdere providers beschikbaar via de aansluitingen van Delta-fiber.

Glasvezel internet via KPN is lastig te zeggen blijkbaar is de uitrol daarvan op een laag pitje gezet. Via het Delta netwerk niet hooguit via kpn dochter solcon.

Forum|alt.badge.img+4
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 12, 2026

Ik weet dat er in het verleden een paar gebieden waren waar Delta het netwerk open zetten voor KPN en waar providers via KPN de glaslijn kunnen huren voor een abonnement. Of dit nog steeds zo is weet ik niet zeker.

Wat ik wel weet is dat op dit moment (nieuwe) aangelegde netwerken niet beschikbaar zijn van KPN klanten.

Om te controleren of het wel of niet beschikbaar is. Ga naar KPN.com en kijken of je abonnementen kunt aanvragen bij KPN van 1 Gbit. Zo ja dan staat glas open. Zo nee dan helaas  niet.

Is het antwoord nee dan is er nog een kans dat dochter Solcon van KPN wel op delta mag. Check hiervoor. https://www.solcon.nl/kpn-naar-solcon/

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 17, 2026

Hallo ​@aquarius 41, welkom op de KPN Community. Het Delta netwerk wordt door KPN niet gebruikt om diensten over te leveren.  Er zijn vooralsnog ook geen plannen om via het Delta/Caiway netwerk diensten te gaan leveren. Dochteronderneming Solcon maakt wel gebruik van dit netwerk en daar kun je een abonnement via glasvezel afsluiten. 

Wat KPN Glasvezel betreft: Voor meer info kun je bij KPN Netwerk terecht.Â