Skip to main content

Ik wil mijn nieuwe glasvezel installeren, maar kreeg geen verbinding (via de installatie stappen op de kpn website). Ik heb daarna het kastje open gemaakt en kwam erachter dat het draad gebroken was. Kan dit de oorzaak zijn dat er geen verbinding gemaakt wordt?

 

 

Zou kunnen. 

Kpn bellen en zeggen dat je storing hebt. Lekker monteur laten komen lijkt mij. 

Je kunt de telefonist op dit topic wijzen met je foto's. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


U hoort dat kastje helemaal niet open te maken. Nu kan KPN zeggen dat het uw schuld is en moet u de reparatie misschien zelf betalen. 


Dat is te achterhalen door de monteur. 

Maar dat terzijde, is er nog overlengte aan de oranje kabel? Hoeveel centimeter boven de grond hangt uw ftu?


Dat is te achterhalen door de monteur. 

Maar dat terzijde, is er nog overlengte aan de oranje kabel? Hoeveel centimeter boven de grond hangt uw ftu?

Ongeveer 1,5 meter boven de vloer. Onderaan de vloer komt de oranje kabel ‘naar binnen’. 


Dan heeft u denk ik geluk..

Als u een monteur inboekt, via telefoon of website. Dan komt er een monteur. Deze zal het of direct maken als hij de juiste apparatuur heeft, of een collega inschakelen met de apparatuur. 

Tegenwoordig hoef je geen dagen lang meer te wachten gelukkig als u nog zoveel overlengte heeft.

Succes en hopelijk bent u snel weer online.


Dan heeft u denk ik geluk..

Als u een monteur inboekt, via telefoon of website. Dan komt er een monteur. Deze zal het of direct maken als hij de juiste apparatuur heeft, of een collega inschakelen met de apparatuur. 

Tegenwoordig hoef je geen dagen lang meer te wachten gelukkig als u nog zoveel overlengte heeft.

Succes en hopelijk bent u snel weer online.

Dat klinkt goed! Bedankt voor de info


 

Dat is te achterhalen door de monteur. 

Hoe dan ?

Maar dat terzijde, is er nog overlengte aan de oranje kabel? Hoeveel centimeter boven de grond hangt uw ftu?

Waarom is dat belangrijk ( in dit geval ) ?

Er zit zws genoeg overlengte in dat kastje om de aansluiting opnieuw af te lassen, alhoewel het zo niet te bepalen is waar de breuk zit in dat stuk overlengte, dan al je ‘m eerst af moeten rollen.
Ws haastig/onvoorzichtig opgerold en niet meer gecontroleerd.

OF het is een 2e, ongebruikte vezel ?


Reageer