Skip to main content

Beste KPN-medewerkers,

Momenteel wordt er in mijn buurt glasvezel aangelegd. Over een bepaald tijdsbestek zal ik hier ook op worden aangesloten en zal ik alle diensten die dit bedrijf aanreikt dan ook gaan afnemen, denk hierbij aan vast bellen en internet. Aangezien er een huidig contract bij jullie loopt en ik geen twee contracten naast elkaar wil laten lopen heb ik een aantal vragen, waarvan ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven.

Om te beginnen staat op MijnKPN een inmiddels verstreken einddatum. Na het verstrijken hiervan wordt zo ver ik weet stilzwijgend een nieuw contract opgesteld. Om er nu achter te komen wat het opzegtermijn is van mijn contract heb ik gezocht op jullie site en vond ik het volgende:
Als uw contract is afgelopen, loopt deze voor onbepaalde tijd door en is elke maand opzegbaar. Als u 1 maand voor het einde van de looptijd van uw contract opzegt, wordt uw contract opgeheven en niet verlengd (zie: https://www.kpn.com/zakelijk/opzeggen/internet-bellen/hoge-kosten-ander-abonnement.htm ). Als ik het dus goed begrijp kan ik mijn huidige contract dus gewoon blijven houden en wanneer ik definitief op het glasvezel wordt aangesloten moet ik een maand van te voren mijn contract bij jullie stopzetten en voorkom ik dubbele abonnementskosten. Graag hoor ik van u/jullie of deze redenatie zowaar klopt of dat er eventueel een andere opzeggingstermijn en/of einddatum vigerend is voor mijn abonnement.
Als tweede punt vroeg ik mijzelf af, of ik mijn abonnement ook kan opzeggen via mijnKPN? Ik zie hiervoor bijvoorbeeld geen button waar ik op kan drukken. Ook kan ik mijn abonnement niet wijzigen (wat ik overigens niet van plan ben) doordat ik niet op deze knop kan drukken.
Tot slot wil ik jullie als KPN zijnde nog wel hartelijk bedanken voor de goede service en de betrouwbare verbinding die jullie mij boden. Het mag allemaal wel iets sneller, vandaar dat ik ook overstap maar het geleverde internet was wel stabiel. Bedankt daarvoor.

Graag zie ik een reactie tegemoet komen.

Met vriendelijke groet,
Boeristroef

Hoi @Boeristroef 
Zoals je schrijft is je huidige abonnement al meer dan 1 jaar oud en is dan maandelijks opzegbaar. D.w.z. opzeggen met 1 maand opzegtermijn,
Dus zeg je b.v. de 12e van deze maand op dan is je abonnement de 12e van de volgende maand beëindigd.
Opzeggen kan uitsluitend telefonisch op 0800 0402.
Opzeggen via MijnKPN is helaas niet mogelijk.


Beste Huistijger,

Super bedankt voor uw snelle antwoord.
Hier kan ik verder mee.

M.v.g.
Boeristroef


@Boeristroef, welkom op ons Forum!

Ik zie dat je inmiddels al een top antwoord hebt gekregen van onze Huistijger. Fijn! Ik wil je ook bedanken voor je compliment, en vind het jammer dat je ons gaat verlaten. Maar qua snelheid begrijp ik het zeker! 

Heb je nog andere vragen, nu of in de toekomst, dan weet je ons te vinden!


Reageer