Skip to main content

Hallo,

Ik zit met de onderstaande vraag. Wie kan mij helpen?

Ik ga binnenkort verhuizen naar een woning waar glasvezel van KPN is. Dat heb ik in de huidige situatie niet en daarom ben ik hier niet zo bekend mee.

We hebben echter besloten om voor internet en tv te blijven bij Ziggo vanwege diverse redenen (o.a. rechten Formule 1 bij Ziggo Sport).

Nu wil ik voor de verbouwing in de woonkamer wat elektrapunten verplaatsen en onnodige aansluitingen verwijderen. Nu zit in de nieuwe woonkamer (waar de tv van de vorige bewoners stond) deze wandcontactdoos voor utp-kabels.

 Kan ik deze wandcontactdoos gewoon verwijderen? En ook als ik in de toekomst eventueel wel gebruik wil maken van glasvezel van KPN? Is dit in feite een verouderde oplossing is om de tv bekabeld te voorzien van internet? Nu de tv met een wifi-verbinding online content ontvangt is deze toch niet meer nodig? Heeft deze anno 2020 überhaupt nog nut?

Tips hoe (of door wie) deze wandcontactdoos te verwijderen zijn welkom! :grinning:

 

Voor de volledigheid, in de meterkast staat deze onderstaande ‘box’ waar de glasvezelkabel binnenkomt. Deze verwijder ik uiteraard niet.

 

Bedankt voor het meedenken! :thumbsup_tone1:

 

 

Idioot dat mensen denken dat KPN iets te zeggen heeft over andermans huis. Je mag doen wat je wilt met die kastjes. Het kan alleen geld gaan kosten mocht je er ooit weer gebruik van willen maken. 

Hallo @zommes , daar is niets bijzonders aan, de infrastructuur is eigendom van de betreffende leverancier, of dat nu gaat om de stroom-, water-, gas- of communicatievoorziening.

Je haalt toch ook niet de watermeter, stroommeter of gasmeter weg omdat dat je niet past?

 


Idioot dat mensen denken dat KPN iets te zeggen heeft over andermans huis. Je mag doen wat je wilt met die kastjes. Het kan alleen geld gaan kosten mocht je er ooit weer gebruik van willen maken. 

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/zakelijke-klanten-telecom/telecomaansluiting-en-kabels/ik-wil-een-telecomkabel-laten-verplaatsen-verwijderen-kan-dat

"Liggen er telecomkabels in uw grond, gebouw of woning en wilt u die verplaatsen? Dan mag u dit niet zelf doen. De kabels en telecomaansluiting zijn eigendom van de telecomaanbieder."