Skip to main content
Antwoord

Glasvezel geeft rood alarm lampje. Helpdesk kan niet helpen want ik gebruik mn eigen router

• July 2, 2025
  • 3 reacties
  • 54 keer bekeken

Onze glasvezel die het maanden heeft gedaan geeft opeens een rood alarm lampje en geeft geen verbinding. Meerdere keren alles gereset heeft niet geholpen. 

De helpdesk zegt dat er wel verbinding is met het NT kastje. Dat kan toch niet als het alarm lampje brandt?

Omdat we niet de Experia Box gebruiken maar een eigen router kon ik niet verder geholpen worden en werd ik verwezen naar de KPN pagina over eigen modems.

Onze router werkt gewoon (nu met 5G backup dongle).

Enig idee wat het probleem kan zijn? Ik vermoed haast dat de kabel ergens beschadigd of los is.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@frustreermeneer, welkom op de KPN Community. Balen dat je in deze hoedanigheid je meldt op de KPN Community. Ik vermoed wel dat er iets mis is met de glasvezelverbinding naar jouw woning. Het is echter wel zo dat voor een volledige analyse de modem van KPN aangesloten dient te zijn. Mijn advies is dan toch tijdelijk de KPN apparatuur aan te sluiten en daarna kan indien nodig de glasvezelverbinding hersteld gaan worden. 

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 2, 2025

Beste ​@frustreermeneer sluit eerst de KPN router aan en bel dan nog eens, dan gaan ze je wel helpen.

Daarom is het belangrijk altijd de originele router bij de hand te hebben, die aangesloten te hebben is een voorwaarde om door KPN geholpen te worden bij netwerkproblemen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@frustreermeneer, welkom op de KPN Community. Balen dat je in deze hoedanigheid je meldt op de KPN Community. Ik vermoed wel dat er iets mis is met de glasvezelverbinding naar jouw woning. Het is echter wel zo dat voor een volledige analyse de modem van KPN aangesloten dient te zijn. Mijn advies is dan toch tijdelijk de KPN apparatuur aan te sluiten en daarna kan indien nodig de glasvezelverbinding hersteld gaan worden. 

Inmiddels is een monteur geweest (nadat ik had getest dat de verbinding met de KPN Box ook niet werkte). 
Hij stelde inderdaad ook vast dat er geen glasvezelverbinding meer is en dat afdeling Netwerk ingeschakeld moest worden. Hij kon/mocht zelf niet meer doen.

Nu is het afwachten tot die de 14e komen.