Ok glasvezel wordt hier aangelegd as woensdag, maar Meterkast lijkt me erg sterk dat ie daar komt, want er zit daar helemaal geen stopcontact. Ik woon in een sociale huurwoning in een portiek, hoe gaan ze dat dan plaatsen, want de MTU kast of dat zwarte ding dat je er over heen schuift daar zit een adapter aan vast, heeft geen werking als er geen stopcontact zit. Meterkast zit in de gang dus nog geen eens in mijn woning. Beetje raar dit. Er is toen ooit iemand geweest 15 jaar geleden die mijn ethernetkabel van de meterkast door naar mijn huis heeft getrokken, heb net ff gekeken in die meterkast, weet bij god niet waar die kabel in gaat. Laat staan waar dat glasvezel komt
Maak eens wat foto's van de meterkast en de groepenkast en plaats ze hier. Anders is het geven van een antwoord heel lastig.
Monteur installeert gratis een stopcontact in je meterkast op een B16 schakelaar.
Ben je bestaande klant dan wordt dit een kosteloze migratie naar glasvezel.
Kabel gaat in de internet poort die aan de zijkant van het zwarte glasvezel kastje zit.
Aangeduid met een rode rand.
Â
Dat doosje rechtsboven kan denk ik 1voudig een stopcontact aan gemaakt worden. Dat kan dan een KPN monteur doen. Misschien gratis of tegen een kleine vergoeding.
Maar dat kunnen
Dat stopcontact is geen probleem. Kan ook in de groepenkast worden geplaatst. Maar ik zie geen ethernetkabel in je meterkast. Heb je nu al een internetaansluiting van KPN? Waar zit de aansluiting ?
Â
Dat doosje rechtsboven kan denk ik 1voudig een stopcontact aan gemaakt worden. Dat kan dan een KPN monteur doen. Misschien gratis of tegen een kleine vergoeding.
Maar dat kunnenÂ
Gratis* en inderdaad, we hebben zelfs opzet stukjes voor dat plastic stuk rechtsboven. Stroomloos maken van de groepenkast, cover van de plastic verdeeldoos en een wcd inklikken. Waarschijnlijk nog geen vijf minuten werk.
Â
*Mogelijk vraagt hij er een kop koffie of glaasje fris voor 😉
Dat stopcontact is geen probleem. Kan ook in de groepenkast worden geplaatst. Maar ik zie geen ethernetkabel in je meterkast. Heb je nu al een internetaansluiting van KPN? Waar zit de aansluiting ?
Â
Ik heb internet aansluiting van KPN >ethernetkabel zit er wel, aan de zijkant ergens maar waar die heen gaat weet ik niet, ik heb dat toen door iemand laten plaatsen omdat ie moest worden doorgetrokken naar mijn woning, meterkast zit in de hal. Kabel loopt vanuit meterkast naar mijn huis over het plafond
Ik vraag me af of er zomaar een contactdoos geplaatst mag worden, aangezien het een huurwoning is van de woningbouw Havensteder. Weet trouwens geen eens waar het ISRA punt in de meterkast zit, zie m nergens. Vind het trouwens vreemd dat glasvezel in de meterkast geplaatst wordt, wamt niemand in het hele portiek heeft een contactdoos in de meterkast
heb net bericht gehad dat glasvezel in de woonkamer komt. Ik blij !
Was blij. Glasvezel KPN vandaag geweest onderbuurvrouw doet deur niet open ze is wel thuis, en ze heeft ook toestemming gegeven, maar ze doet dus niet open. Glasvezel KPN is weer weggegaan
Waarom de kabel niet langs de buitenmuur? Hebben we hier met de coax van UPC / Ziggo en Delta gaat de glasvezel ook zo aanleggen. Heb je bovendien niks met je buren te maken.
Waarom de kabel niet langs de buitenmuur? Hebben we hier met de coax van UPC / Ziggo en Delta gaat de glasvezel ook zo aanleggen. Heb je bovendien niks met je buren te maken.
dat bepaal je als huurder zelf nietv
Dat klopt, maar de woningstichting had daar ook even beter over na kunnen denken.
Als uitzondering komen ze om 14.00 nog een keer langs (dan is de buurvrouw een keer wakker) nu maar hopen dat ze wel open doet. Woningbouw Havensteder wil het niet langs buiten muren, moet via woonkamer en dan trekken ze het naar boven (niet die buurvrouw) Ik snap het niet we blijven allemaal thuis, iedereen heeft ingestemd ook buurvrouw en doet ze de deur niet open terwijl ze wel thuis is….
Nou ja, ze komen vanmiddag in ieder geval
Â
Dat klopt, maar de woningstichting had daar ook even beter over na kunnen denken.
ach hier komt geen glas omdat in een beschermd wonen woonvorm woon en de instelling zelf zou alle kosten moeten betalen voor de aanleg binnen het appartementencomplex van 50 appartementenÂ
enige keuze hier is Ziggo en niks andersÂ
Hij is geplaatst, vind je het niet mooi, is toch mooi .. let niet op die muur, die muur is mislukt, boeie, kastje hangt, ik blij. Staat nu wel een plant voor
Â
Hij zit in de woonkamer zo te zien?
Soms kan het nu nog tot wel 6 Ã 8 weken duren voordat het wordt afgerond.
Hier deden de Serviërs het allemaal binnen één uur. Zelfde soort woning als bij jou.
Onder Onder buurvrouw heeft dus niet meegewerkt, dus hebben ze het zo opgelost, zij geen glasvezel en mijn onderbuurvrouw en ik wel. Ik ging gewoon helemaal huilen (nee dat is niet waar) maar ik was zo teleurgesteld. hebben ze het zo snel met de woningbouw opgelost. Dit is dus het enige deel van het portiek dat er zo uit ziet, de rest van de overige huizen werken gewoon wel mee. Glasvezelkabel zou eerst rechts komen waar dus die COAX aansluiting zit maar omdat die buurvrouw dus nee meewerkt, haar deur dicht laat moest het links dus zo zie foto. jeetje joh een verhaal. Ik was die KPN man echt dankbaar, hij vroeg wel om een standbeeld, die krijgt ie hoor.
Â
Bij een huurwoning is ze volgens mij verplicht om mee te werken / toegang te verlenen
Bij ons zitten ook die strips.
Maar is het onderste deel ook afgewerkt met zo'n strip? Of hangt het er nog zo bij?
Zeer vergelijkbaar gebouw hier.
Bij ons zitten ook die strips.
Maar is het onderste deel ook afgewerkt met zo'n strip? Of hangt het er nog zo bij?
Zeer vergelijkbaar gebouw hier.
nee die hangt er nog steeds zo bij, bij de andere portieken zit die strip onder het raam dan gaat die naar de eerste verdieping maar omdat die onderbuurvrouw dus niet meewerkt hangt dat zo omdat die strip dus omhoog is geplaatst dus dan via de tweede woning naar binnen
Lekker dan. Dan is die strip zinloos.Â
Hier hebben ze strips van de grond af. De strips beginnen 10 tot 15 centimeter '’onder de grond'’. Zelfs als de lagere woonlagen geen glasvezel naar binnen hebben laten halen.
Strips gaan hier vanuit de grond tot aan de bovenste, derde, woonlaag.
De strips (metaal) schermen de kabels af voor weersinvloeden en ook voor vandalisme.
Hadden ze niet nog zo'n extra strip? Lijkt me dat als die kabel zo los hangt, dat het ook niet goed gaat..
Bij de onderbuurvrouw die wel meewerkte gaat de kabel naar binnen. En dan loopt die zo over de muur bij haar naar boven naar u?
ik heb die KPN projectleider meneer een app gestuurd met foto en gevraagd of dit zo blijft zo hangen, want dat kan inderdaad niet, maar ja die buurvrouw die niet wou meewerken of zoiets wel akkoord had gegeven maar dus niet open doet, maar goed. Beetje vaag dat dat zo bengelt maar een gek hoeft dit door te knippen en weg glasvezel
Krijg net bericht van KPN meneer wordt morgen netjes afgewerkt
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.