Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel gereed?

  • February 6, 2020
  • 11 reacties
  • 181 keer bekeken

In oktober vorig jaar zijn ze van KPN NetwerkNL in de straat gaan graven. Eind november heeft men de aansluiting in huis afgemonteerd. De monteur riep nog vol trots dat de lijn helemaal goed was en wenste ons veel plezier met onze glasvezel aansluiting.

Echter is het nu februari en ik kan nog steeds geen glasvezel gebruiken om dat KPN(?) nog iets moet doen in de wijkcentrale? Op fourstack zie ik de datum iedere keer een maand opschuiven en niemand kan mij iets vertellen over wanneer ik nu echt gebruik kan maken van glasvezel. 
 

Heeft iemand een idee wie mij dat wel kan vertellen?

 

groetjes V

Beste antwoord door Ward_

Dat is voor ons als gravende en leggende afdeling net zo frustrerend. En ik denk voor de mensen van KPN Operator ook aangezien zij ook weer afhankelijk zijn van een partij die dit voor hen doet. Aangezien al dit soort dingen is uitbesteed…

Beste dat ik je nu kan zeggen is eind februari. Maar je snapt dat ik niet durf te zeggen dat ook dat niet weer opschuift. Ik weet wel dat de twee PoPs die het wat deze plaats betreft echt bovenaan de prio-lijst staan

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 6, 2020

Wellicht kan kpn de netwerkbeheerder je iets meer vertellen.  Kijk op www.kpnnetwerk.nl 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2020

Dat was ook mijn eerste gedachte Joep1965. Maar die zeggen dat ze helemaal klaar zijn en dat de bal bij KPN zelf ligt. Maar de klantenservice van KPN noemt enkel de datum vermeld in fourstack op en dat was het. 
Zo kom ik helaas nergens :’(


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 6, 2020

Dan is het even wachten op een medewerker.  Doorgaans reageren ze binnen 48uur.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2020

Dan wachten we het even af. In ieder geval bedankt voor de tip wat betreft het profiel. Heb dit meteen even gedaan ;)


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 9, 2020

Hi Vero, welkom op het forum. 

Als ik je adres op de website van KPN Netwerk invul krijg ik te zien dat ze nog werkzaamheden in de centrale moeten uitvoeren. Zover ik weet doen wij dit als provider niet, maar ik kijk Ward even aan. 

@Ward_ , kun jij hier iets over zeggen? 

 

 


Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Netwerk
  • February 9, 2020

Zonder plaats of adres te kennen lijkt me dit een geval van de apparatuur van de operator in de PoP.

Terwijl KPN Netwerk graaft zou KPN Wholesale de apparatuur moeten plaatsen en activeren. Dan kan de uiteindelijke aansluiting ook snel geactiveerd worden. Er zijn momenteel een aantal PoPs waarbij KPN Wholesale vertraagd is en daar is het wachten op.

 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 9, 2020

Zonder plaats of adres te kennen lijkt me dit een geval van de apparatuur van de operator in de PoP.

Terwijl KPN Netwerk graaft zou KPN Wholesale de apparatuur moeten plaatsen en activeren. Dan kan de uiteindelijke aansluiting ook snel geactiveerd worden. Er zijn momenteel een aantal PoPs waarbij KPN Wholesale vertraagd is en daar is het wachten op.

 

Ha, slim van mij weer. Ik stuur je de gegevens. :smirk:


  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 10, 2020

@Alex_P en @Ward_ het is me nu iets duidelijker over het hoe en waarom.

Maar ik zit nog steeds met de grote vraag wanneer? Ik snap dat dingen uit kunnen lopen, maar de prognoses schuiven iedere keer een maand op sinds afgelopen november. Vooral de onduidelijkheid is heel vervelend. 
 

groetjes V


Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Netwerk
  • Antwoord
  • February 10, 2020

Dat is voor ons als gravende en leggende afdeling net zo frustrerend. En ik denk voor de mensen van KPN Operator ook aangezien zij ook weer afhankelijk zijn van een partij die dit voor hen doet. Aangezien al dit soort dingen is uitbesteed…

Beste dat ik je nu kan zeggen is eind februari. Maar je snapt dat ik niet durf te zeggen dat ook dat niet weer opschuift. Ik weet wel dat de twee PoPs die het wat deze plaats betreft echt bovenaan de prio-lijst staan


  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 10, 2020

@Ward_ dankjewel voor je duidelijke uitleg! Het is me duidelijk dat men van best een hoop partijen afhankelijk is. 

Ik vind het in ieder geval heel fijn dat je de moeite hebt genomen om te kijken waar het aan ligt. Ook ben ik, zoals eerder gezegd, weer wat wijzer over hoe het nu in elkaar zit. 

Voor de rest is het nog even geduld hebben ;)

 

Groetjes V


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 11, 2020

Dankjewel Ward!Â