Skip to main content

Hoi, 

Een aantal weken terug stond KPN bij mij aan de deur met een leuke aanbieding. Al jaren klant bij ziggo. KPN zou alles regelen, ik hoefde niks te doen. Helaas heb ik een beetje spijt van de overstap omdat mijn glasvezel niet goed is. Zit 5 meter onder mij een breuk! Nog nooit gebruik gemaakt van glasvezel, kabel ligt er al lang, nooit goed aangelegd ben ik bang. Ik woon in een appartementencomplex. En nu komt het leuke van het verhaal, ze moeten in de woningen onder mij zijn, tegelijkertijd! En dit moet ik zelf regelen. Woning onder mij staat te koop, woont niemand en de woning daaronder die persoon krijg ik niet te pakken. Geen gegevens van hem, mag tegenwoordig allemaal niet meer. KPN zou alles regelen… mooi niet dus nu zit ik er mee opgescheept. 
 

Zijn er echt geen andere mogelijkheden? Probleem zit 5 meter onder mij, denk waar de kabel het complex binnen komt. iemand ervaring hiermee? 
 

Tja... als het gas had geweest of electriciteit, dan had u zelf niets hoeven doen. Het zou gewoon gerepareerd worden voor u. Maar ach ... het is maar internet. U zoekt het maar uit.


misschien kan een moderator toch nog de juiste lijntjes uitzetten dit is natuurlijk waanzin

wie is de eigenaar van het appartementencomplex is dat bijv woonkracht 10 , dan zou je een eventuel organisatie kunnen aanspreken


@Karlyn Als de woning te koop staat, heeft de makelaar misschien toch de sleutel. En de andere bewoner moet je zelfs contact nemen, niemand kan zonder goede reden zijn deur open breken voor jou. Maar als KPN het niet kan oplossen, kan je kostenlos opzeggen en op andere provider overstappen. 


Het zijn allemaal koopappartementen. Wel is onze VVE ondergebracht bij de vb&t. Dus wel een vraag uitgezet naar hun met gegevens van de bewoners, die ze wel niet zouden mogen geven. Ik ben juist net naar KPN overgestapt een paar weken geleden, maar kan daar nog geen gebruik van maken omdat het dus niet werkt! 
Degene KPN netwerk die hier was zei dat ze contact gingen zoeken met de bewoners. Nu blijkt dit niet zo te zijn omdat ze dat niet mogen, dus mag ik het zelf allemaal regelen. En ik heb geen gegevens van de bewoners. En al ik weet niet hoe vaak aangebeld. Nu briefje achter gelaten….. dus afwachten


kan kpn geen andere oplossing bedenken zoals jouw kabel afknippen en dan buitenom laten gaan waardoor je het app. omzeilt kost ze een hoop maar ze moeten dit oplossen m.i zeker als er dus als een werkende kabel behoort te liggen

 


Jaren geleden is de glasvezel aangelegd maar ik heb deze nooit gebruikt dus ik denk het sindsdien al fout zit. 


@Karlyn Het kan net zo goed zijn dat de handwerker bij renovatie de leegstaande woning doodleuk de glasvezel kabel door geknipt hadden. Bij toegang tot deze woning kan een monteur de vezels fusielassen, maar ze kiezen waarschijnlijk voor de makkelijke oplossing een nieuwe kabel te trekken, in dit geval hebben ze ook toegang tot de woning eronder nodig. 


Appartementen staan er sinds 2010. Dus nog niet zo oud dat er gerenoveerd is. En zit 5 meter onder mij het probleem. En toch willen ze ook bij de woning onder mij zijn. Er moet dus met 4 partijenen tegelijk een afspraak gemaakt worden. Op een door de weekse dag! Dat gaat echt bijzonder lastig zijn! 


 Wat ik mij afvraag bij het lezen van dit probleem :

 Probleem zit 5 meter onder mij, denk waar de kabel het complex binnen komt.

Is dat geconstateerd met meetapparatuur ? Zo ja, door wie ?

Jaren geleden is de glasvezel aangelegd maar ik heb deze nooit gebruikt dus ik denk het sindsdien al fout zit. 

Dat zou kunnen, maar, bij het monteren van het glasvezel kastjes zal men de verbinding toch hebben getest, mag ik aannemen.

Geen contact te krijgen met de onderburen, je weet maar nooit wat daar gaande is dan, wellicht iets te veel gesloopt of zo . . .

Voor dit soort problemen zou er toch een oplossing moeten komen, desnoods met wetgeving, we zien dit soort gevallen veel vaker hier.


Geen idee of de verbinding is getest bij aanleg. Hele wijk kreeg toen glasvezel dus vraag me af of dan per huis de verbinding wordt getest. 


 Voor dit soort problemen zou er toch een oplossing moeten komen, desnoods met wetgeving, we zien dit soort gevallen veel vaker hier.

Ik denk dat daar ook wetgeving voor is. Zoals ik al schreef: als het gas of elektriciteit had geweest, dan werd het wel opgelost. Desnoods met de politie erbij. En voor KPN geldt die wetgeving ook denk ik. Maar ik vermoed dat KPN daar helemaal geen gebruik van wil maken. Die willen het zover heel niet laten komen. Daar hebben ze geen zin in.


 Voor dit soort problemen zou er toch een oplossing moeten komen, desnoods met wetgeving, we zien dit soort gevallen veel vaker hier.

Ik denk dat daar ook wetgeving voor is. Zoals ik al schreef: als het gas of elektriciteit had geweest, dan werd het wel opgelost. Desnoods met de politie erbij. En voor KPN geldt die wetgeving ook denk ik. Maar ik vermoed dat KPN daar helemaal geen gebruik van wil maken. Die willen het zover heel niet laten komen. Daar hebben ze geen zin in.

Er is geen wetgeving voor internet verbinding oid omdat dat niet als 1ste levensbehoeften wordt gezien door de wet


kan kpn geen andere oplossing bedenken zoals jouw kabel afknippen en dan buitenom laten gaan waardoor je het app. omzeilt kost ze een hoop maar ze moeten dit oplossen m.i zeker als er dus als een werkende kabel behoort te liggen

 

Dan zal er eerst een algemene ledenvergadering door de VVE moeten worden gehouden want een VVE moet veranderingen aan de gevel goedkeuren. Daarnaast zal zo’n verandering 1000e euro’s kosten in plaats van enkel een nieuwe pas bij de onderburen. Oftewel; helemaal niet rendabel. 
Het is heel lullig alleen er moet een afspraak komen samen met iemand die kan open doen bij de onderburen. KPN kan dit niet regelen en zomaar ergens toegang verschaffen is zeker niet mogelijk voor internet. Of zie ik dat verkeerd @Ward_ ?


kan kpn geen andere oplossing bedenken zoals jouw kabel afknippen en dan buitenom laten gaan waardoor je het app. omzeilt kost ze een hoop maar ze moeten dit oplossen m.i zeker als er dus als een werkende kabel behoort te liggen

 

Dan zal er eerst een algemene ledenvergadering door de VVE moeten worden gehouden want een VVE moet veranderingen aan de gevel goedkeuren. Daarnaast zal zo’n verandering 1000e euro’s kosten in plaats van enkel een nieuwe pas bij de onderburen. Oftewel; helemaal niet rendabel. 
Het is heel lullig alleen er moet een afspraak komen samen met iemand die kan open doen bij de onderburen. KPN kan dit niet regelen en zomaar ergens toegang verschaffen is zeker niet mogelijk voor internet. Of zie ik dat verkeerd @Ward_ ?

Nee, het klopt vrij aardig.

Vanuit de Telecomwet heeft KPN op zich wel het recht om een tussen gelegen appartementseigenaar te dwingen om mee te werken maar daar zit een langdurig proces aan vast en dat wordt over het algemeen niet ingezet voor 1 aansluiting.

Toegang tot de lager gelegen appartementen kan de aannemer van KPN niet zelf regelen omdat dit gewoon teveel tijd zou kosten, afgezet tegen alle andere werkzaamheden die dagelijks moeten worden gedaan door diezelfde aannemers.

Tijdens de eerste aanleg (uitrol) is dit wel de taak van de aannemer maar bij een na-aansluiting, of zoals nu bij een schade, dus niet. Dan vragen we (de aannemer dan) de bewoner/klant om dit te regelen, zoals hier ook is gedaan.


Gelukkig kan ik nog onder het contract bij KPN uit en de kans dat ik dit doe zit er wel in. Want ik zou overstappen zonder gedoe….. niet dus. Nu moet ik dit zelf allemaal gaan regelen waar ik dus helemaal geen zin in heb. Als ik geen contact krijg met betreffende bewoners. Daarom zit ik al jaren bij dezelfde provider. Geen zin in dit soort dingen dus. Zeker niet als ik afhankelijk ben van de medewerking van anderen dus. 


@Karlyn Precies, KPN kan een toegang tot een woning afdwingen voor aanleg/instandhouding/opruiming van zijn kabels, was nodig is een toestemming van rechter-commissaris. Indien KPN vind dat teveel werk is dan is KPN zijn contractuele verplichting niet nagekomen, en je mag het contract straffeloos ontbinden en schadevergoeding eisen voor de dagen zonder internet.

Artikel 15.7a

 

  • Voor het uitoefenen van de bevoegdheid, bedoeld in het eerste lid, is een voorafgaande machtiging vereist van de rechter-commissaris. In het verzoek om afgifte van een machtiging worden de proportionaliteit en subsidiariteit van het verzoek gemotiveerd. De rechter-commissaris kan het openbaar ministerie horen alvorens te beslissen. Artikel 171 van het Wetboek van Strafvordering is van overeenkomstige toepassing.


@TDN het is veel makkelijker; je hebt bij KPN een opzegtermijn van 14 dagen na ingang abonnement en je abonnement gaat in wanneer het modem online komt. Aangezien dat nog niet is gebeurd heeft Karelyn alle tijd.

Verder heb je geen dienstonderbreking wanneer je gebruik maakt van de overstapservice, dan blijft de oude provider gewoon online. Doe je dit niet dan communiceert KPN een wensdatum en geen definitieve datum van aansluiten. Dus van een schadevergoeding is geen spraken.


Dat klopt ik heb alle tijd maar geen zin in dit gedoe! En dit organisatorisch te moeten regelen als ik überhaupt nog contact krijg met bewoners van de andere appartementen. Heel leuk, staan ze aan de deur. Wij regelen alles voor u, u hoeft niks te doen, was eigenlijk tevreden met wat ik had maar dacht ach leuke aanbieding 


Dat klopt ik heb alle tijd maar geen zin in dit gedoe! En dit organisatorisch te moeten regelen als ik überhaupt nog contact krijg met bewoners van de andere appartementen. Heel leuk, staan ze aan de deur. Wij regelen alles voor u, u hoeft niks te doen, was eigenlijk tevreden met wat ik had maar dacht ach leuke aanbieding 

Hier kan kpn natuurlijk niet ala  minuut aan doen


Als ik besluit bij ziggo te blijven lost KPN netwerk dan wel het probleem op? Want ik begreep dat KPN netwerk vroeger reggifiber heette. Die hebben destijds wel de aanleg gedaan waar het waarschijnlijk al verkeerd is gegaan. 
 

 


Als ik besluit bij ziggo te blijven lost KPN netwerk dan wel het probleem op?

Nee. Waarschijnlijk niet.


Als ik besluit bij ziggo te blijven lost KPN netwerk dan wel het probleem op? Want ik begreep dat KPN netwerk vroeger reggifiber heette. Die hebben destijds wel de aanleg gedaan waar het waarschijnlijk al verkeerd is gegaan. 
 

 

Je kan toch de order bij kpn netwerk door laten lopen dankzij de overstap service 


‘t Kan wel een dealbreaker worden als je het appartement te koop aanbied en er geen alternatief voor ZIggo aanwezig is. 


Klopt kan dit wel door laten lopen maar dan is het over een half jaar nog niet geregeld! Want als die bewoner nergens op reageert wordt het vrij lastig. En ziggo biedt mij nu ook een mooie aanbieding, voor de helft van wat ik nu betaal dus ja…… Ik weet nog niet wat ik uiteindelijk ga doen hiermee. 


Reageer