Eind 2018 werd ik blij verrast dor KPN : ze ging glasvezelverbindingen aanbieden aan de Bodegraafsestraatweg (postcode 2805GL) met snelheden tot 250/250.....
Dat bleek te komen door de overname van Solcon door KPN. Prima dacht ik: slechter kan het niet worden......(er loopt nu al 4 maanden een storing melding en snelheden zijn veel te laag)
Nu lees ik in folders en een de lokale pers dat Gavoorglasvezel.nl mij OOK blij gaat maken met een glasvezel verbinding op mijn locatie. Bij de te selecteren providers komt KPN en Solcon echter niet tegen.
Twee kabels naast elkaar in de grond lijkt me niet efficient dus hoe zit dat nou ?
Moet ik met hangende pootje terug naar Caiway of gaat KPN het kwaliteit niveau van Solcon opkrikken ?
Beantwoord
Glasvezel in Gouda
Beste antwoord door Ward_
Ik denk dat hier iets anders aan de hand was. Ik denk niet dat KPN eind 2018 van plan wast om glasvezel te leggen in dit deel van Gouda.
Solcon deed tot vorig jaar mee als aanbieder op bijna alle netwerken van CaiW (voorheen bekend als CIF), meestal in de buitengebieden.
Ga voor glasvezel.nl is ook een netwerk van CaiW, en dat zie je ook wel aan het feit dat Caiway en Delta hierop aangeboden worden (beiden onderdeel va hetzelfde moederbedrijf) en dat dit mogelijk wordt gemaakt door Delta Fiber Nederland.
Dat zal de reden zijn geweest dat Solcon eerst nog te kiezen was. KPN als provider was vermoedelijk nooit mogelijk op dit glasvezelnetwerk. Dat wordt gestaafd door jouw melding dat er maximaal 250/250 leverbaar zou zijn. KPN kent geen 250/250 abonnementen.
Helaas is Solcon sinds de overname door KPN terug gestapt uit deelnames in CAIW netwerken dus zij zijn niet meer te kiezen hier.
Bekijk origineelSolcon deed tot vorig jaar mee als aanbieder op bijna alle netwerken van CaiW (voorheen bekend als CIF), meestal in de buitengebieden.
Ga voor glasvezel.nl is ook een netwerk van CaiW, en dat zie je ook wel aan het feit dat Caiway en Delta hierop aangeboden worden (beiden onderdeel va hetzelfde moederbedrijf) en dat dit mogelijk wordt gemaakt door Delta Fiber Nederland.
Dat zal de reden zijn geweest dat Solcon eerst nog te kiezen was. KPN als provider was vermoedelijk nooit mogelijk op dit glasvezelnetwerk. Dat wordt gestaafd door jouw melding dat er maximaal 250/250 leverbaar zou zijn. KPN kent geen 250/250 abonnementen.
Helaas is Solcon sinds de overname door KPN terug gestapt uit deelnames in CAIW netwerken dus zij zijn niet meer te kiezen hier.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.