Skip to main content
Antwoord

Glasvezel in Leiden, kan ik achterhalen wanneer ik precies word aangesloten?

• October 17, 2025
  • 5 reacties
  • 97 keer bekeken

Hoi allemaal ik woon in Leiden, KPN is druk bezig met glasvezel aanleggen in mijn woonplaats.
Nu gaat dat allemaal niet zo snel. Het doel was december 2025 maar in mijn wijk ligt nog geen kabel in de grond.

bron:
https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/alles-over-glasvezel/iedereen-moet-kunnen-profiteren-van-glasvezel

ODF heeft in mijn postcode in 6 maanden tijd iedereen aangesloten op glasvezel. 
het kn dus wel.

Ik wil niet overstappen want KPN bevalt me prima. Maar ik ben wel benieuwd wat de planning is

Mijn postcode staat in mijn profiel 

Beste antwoord door Joep1965

Dag ​@robbert99 check deze site voor de status van jouw adres. Meer dan die uitkomst is niet bekend. 

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 17, 2025

Dag ​@robbert99 check deze site voor de status van jouw adres. Meer dan die uitkomst is niet bekend. 

• Auteur
  • Topper
  • October 17, 2025

​@Joep1965 daar staat al 2 jaar hetzelfde ze zijn met de voorbereidingen bezig.

Je krijgt het idee dat ze met 2 man heel Leiden aan doen zijn. 😅

Er is toch wel een betere planning dan een site die toch nooit veranderd

.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 17, 2025

Ik snap je punt maar dit is echt het enige wat openbaar wordt gemaakt. Als je de huidige internetsnelheid echt te laag vind dan kan je natuurlijk toch overstappen en kom je weer naar kpn als de glasvezelaansluiting van kpn klaar is. Het kan zomaar nog een jaar duren.....

• October 17, 2025

Als ODF pas geleden glasvezel aangelegd heeft, dan kan het wezen dat de gemeente een paar jaar graafrust opgelegd heeft. Dan moet KPN daar gewoon op wachten. Als je googled op "graafrust" vind je heel veel informatie. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 27, 2025

​@Joep1965 daar staat al 2 jaar hetzelfde ze zijn met de voorbereidingen bezig.

Je krijgt het idee dat ze met 2 man heel Leiden aan doen zijn. 😅

Er is toch wel een betere planning dan een site die toch nooit veranderd

Hi ​@robbert99, als er al 2 jaar exact hetzelfde staat, snap ik dat je er vraagtekens bij zet of de informatie nog wel klopt 😬Toch is dat het geval, het aan kunnen en mogen leggen van het glasvezelnetwerk heeft aardig wat voeten in de aarde en heeft diverse betrokken partijen die allemaal ergens akkoord op moeten geven, met verschillende tijdlijnen. Het goede nieuws is in ieder geval dat de aanleg in gang is gezet, de plannen liggen er! Nu is het wachten dus nog op het moment dat overal een klap op is gegeven en de daadwerkelijke planning voor de aanleg gemaakt kan worden. Ik hoop voor jou (en de rest van de buurt) dat dit niet meer zo lang zal duren!