Skip to main content

Van de week is de glasvezelkabel in de tuin aangelegd.

Deze ligt voor het betonplaatsje voor de voordeur, maar de kabel ligt rechts van de deur terwijl de meterkast links van de deur zit.

Die kabel moet natuurlijk de meterkast in en niet rechts van de deur de woonkamer in.

Er is nergens in de woning een sticker te vinden “Glasvezelaansluiting” zoals vermeld dat die er zou zijn.

Heb je een kruipruimte? Het liefst gaan we namelijk van buiten naar de kruipruimte en vanaf daar de meterkast in. 

Niks 'moet' de meterkast in. Want dan moet er toch vanuit de meterkast weer een utp kabel naar de huidige plek van het modem waarvandaan nu je netwerk loopt.

Of je moet je hele netwerk omgooien naar de meterkast. 

Zolang er nog geen gaten gemaakt zijn, kan je nog alle kanten op.

Heb je een kruipruimte? Het liefst gaan we namelijk van buiten naar de kruipruimte en vanaf daar de meterkast in. 

Nou... dat is het mooiste. Maar dan moet je wel zelf iemand regelen die de kruipruimte in gaat, want hun doen het niet.

Nou... dat is het mooiste. Maar dan moet je wel zelf iemand regelen die de kruipruimte in gaat, want hun doen het niet.

Sorry maar dat is onjuist, ik lig dagelijks in meerdere kruipruimte’s voor het naar binnen brengen van glasvezel. 

Niks 'moet' de meterkast in. Want dan moet er toch vanuit de meterkast weer een utp kabel naar de huidige plek van het modem waarvandaan nu je netwerk loopt.

Of je moet je hele netwerk omgooien naar de meterkast. 

Ik denk dat de meeste mensen met een eigen woning de aansluiting in de meterkast willen hebben immers vrijwel altijd lopen vandaaruit de elektriciteitsbuizen waardoor de netwerkkabels getrokken kunnen worden.

Maar dan moet je wel zelf iemand regelen die de kruipruimte in gaat, want hun doen het niet.

Sorry maar dat is onjuist, ik lig dagelijks in meerdere kruipruimte’s voor het naar binnen brengen van glasvezel. 

Die bij mij kwamen deden het niet. Gelukkig was er iemand bij mij is huis die het deed. Anders hadden ze hem zo buiten boven de grond de woonkamer of meterkast in geboort. De grond buiten is namelijk nogal wat lager dan de vloer in huis. Dus die kabel had dan buiten langs de muur eerst een stukje omhoog gelopen. Geen gezicht natuurlijk.

Reageer