Skip to main content

Er is bij mij (een week geleden) thuis glasvezel geïnstalleerd. En dat eindigt met een wit vierkant kastje in mijn woonkamer. En nu graag de rest nog. Moet ik iets doen of wacht ik op een bericht van KPN? Ik heb geprobeerd mijn abonnement om te zetten naar glasvezel (in MijnKPN), maar daar kan ik alleen kiezen tussen mijn bestaande (koper) aansluiting en een iets snellere versie daarvan. Graag een (re)actie.

In principe gaat het allemaal automatisch en krijg je tzt bericht. Bedenk wel dat er aan de andere kant van de kabel ook het één en ander moet gebeuren. Er zijn gevallen waar het een jaar duurde voor de omzetting gerealiseerd werd. Kijk op kpnnetwerk.nl voor de status van jouw adres. 


Hoi @BartvanD 

Welkom op het Forum van KPN

Als je van de huidige koperaansluiting van KPN, naar Glasvezel van KPN overgezet wilt worden, dien je even te bellen met de telefonische klantenservice via 0800-0402
Je vraagt dan om een migratie van koper naar glasvezel, en kunt dan eventueel je huidig pakket aanpassen aan je eigen voorkeuren.

Zodra de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, spreek je het volgende in:
Opzeggen en je wordt doorverbonden met een medewerker van de afdeling opzeggingen, contractbeheer en verlengingen.
Deze kan dan de migratie ervoor je in zetten, je krijgt dan een zwart ONT thuis gestuurd, die je dan over dat witte kasje kan schuiven, waar vervolgens het KPN modem aan wordt aangesloten.

Deze afdeling is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur en op de zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur (zondag en feestdagen gesloten)


In principe gaat het allemaal automatisch en krijg je tzt bericht. Bedenk wel dat er aan de andere kant van de kabel ook het één en ander moet gebeuren. Er zijn gevallen waar het een jaar duurde voor de omzetting gerealiseerd werd. Kijk op kpnnetwerk.nl voor de status van jouw adres. 

Hoi @Joep1965 

Hartelijk dank 👍🏻 voor je toch wel belangrijke toevoeging, want we waren volgens mij tegelijkertijd bezig met een bericht richting @BartvanD te sturen.


Bij mij ging het vanaf dat moment vrij snel. De lange tijd van wachten lag hiervoor, de oranje spriet heeft bijna een jaar naast mijn voordeur tussen de tegels gestaan. Het plaatsen van het witte glasvezelaansluitpunt in mijn meterkast door Glaspoort was hier kennelijk de laatste actie. Een kleine drie weken later kreeg ik vanzelf een mail van provider KPN dat ze mijn verbinding gingen aanpassen: “De laatste stap naar glasvezel”. Na een paar dagen een pakje via PostNL met het Genexis kastje wat ik een paar dagen later zelf kon plaatsen.


Bedankt voor jullie antwoorden. Al geprobeerd de klantenservice te bellen, maar de wachttijd was me iets te lang (> 15 minuten).


Maar wat zegt kpnnetwerk over de status? Als daar niet staat dat glasvezel leverbaar is heeft bellen ook geen zin.


 


Ok dat ziet er gunstig uit. Dan is het te hopen dat kpn de provider de gereedmelding in hun systeem verwerkt heeft. Het is dan inderdaad te proberen of omzetten al gaat lukken. 


Hoi @BartvanD , kijk dan eens of je al iets kan zien in je bestelstatus bij KPN de provider.

https://www.kpn.com/service/administratie/bestelling/bestelstatus.htm

Je bestelstatus zien, iets aanpassen of weten wanneer je glasvezel krijgt? Hier vind je 't allemaal. 

Inloggen (net als bij MijnKPN) met je KPN ID.


Hallo Ruud, Daar is het volgende te zien:

Als ik daar op de knop druk (Bestel direct) en  vervolgens aanvink dat ik al KPN internet heb, kan ik alleen kiezen tussen mijn huidige (koper) aansluiting en een iets snellere. Ik heb net na 30 minuten klantenservice aan de lijn gehad. Er is een "ticket” aangemaakt en ik wordt volgende week teruggebeld voor het vervolg.


Ok Bart, dan is de gereedmelding vanuit KPN netwerk nog niet doorgekomen.
Het staat nog in de toekomst “je krijgt...”. Op een gegeven moment staat er “er is glasvezel...”.

Succes en hopelijk snel glasvezel bij jou, net als hier in Zandvoort.