Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel internet (experia V10A) - elke dag modem resetten aangezien de wifi niet werkt

  • January 18, 2021
  • 1 reactie
  • 349 keer bekeken

Goedemorgen!

Wij ervaren hier al lange tijd problemen met ons glasvezel internet, modem experia v10a. Namelijk dat wij elke dag het modem moeten resetten aangezien de apparatenĀ (laptops, tablets, chromecast, ...) geen contact kunnen maken. Op zich is het kastje makkelijk te bereiken, maar hartstikke irritant is het wel natuurlijk….Ā 

Een paar punten op een rijtje:

  • Het gekke hierbij is wel dat het kan zijn dat het de ene laptop wel lukt om contact te maken met de wifi, terwijl het dan bij de andere laptop dan niet lukt. Waarbij er geen pijl op te trekken is om welke laptop het die ochtend gaat. We hebben hier in huis een Macbook, een HP en een lenovo.
  • Verder is het zo dat als er eenmaal contact is, de internetverbinding (voor die dag) stabiel en snel is. Het lijkt vooral dus mis te gaan bij het opnieuw contact maken met de wifi nadat het apparaat uit heeft gestaan.
  • Chromecast heeft chronisch problemen, het resetten van modem lijkt hier ook niet voorĀ  teĀ werken. Dezelfde chromecastĀ werkte in een eerder huis perfect en leek het kort na onze verhuizing hier ook goed te doen.Ā 

Heeft iemand een idee waar dit door veroorzaakt zou kunnen worden?

Groet,Ā 
ClaireĀ 

Ā 

Beste antwoord door Bart van KPN

Hoi @Claire vg, welkom hier.Ā 

Als ik je verhaal zo lees gaat het puur om de WiFi die de problemen geeft. Wat ik je wil aanraden is om glasvezelkastje en modem voor zeker 2 minuten van het stroom te halen. En vervolgens de WiFi manager te doorlopen. Die optimaliseert de WiFi. Hoor graag of dat alles verbeterd.Ā 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • January 25, 2021

Hoi @Claire vg, welkom hier.Ā 

Als ik je verhaal zo lees gaat het puur om de WiFi die de problemen geeft. Wat ik je wil aanraden is om glasvezelkastje en modem voor zeker 2 minuten van het stroom te halen. En vervolgens de WiFi manager te doorlopen. Die optimaliseert de WiFi. Hoor graag of dat alles verbeterd.Ā