Skip to main content

Zoals mij Titel al vermeldt is dit het geval. Ben overgestapt van Ziggo om een snel en stabiel internet te hebben, maar nu valt de glasvezel verbinding ook al een paar keer per dag uit.

 

ik heb een box12

Doe veel 24hr races online, waarbij we willen winnen. iedere uitval werpt ons terug in de stand en winnen is dan onmogelijk.

Ik lees dat er een update is stilgezet. Wat kan ik doen. Alles is nieuw.

Hoi @Tonnie Jansen, welkom bij ons op het forum. Een dagelijks wegvallende verbinding is natuurlijk vervelend! Je lijkt te vermoeden dat het uit de Box 12 komt, maar op basis van je bericht is nog niet te zeggen wat er precies aan de hand is, er zijn meer factoren die kunnen meespelen. 

Merk je dit via wifi of met een kabel? Op het moment dat de verbinding wegvalt, wat doen de lampjes op de Box 12 dan? En de lampjes op het glasvezelkastje?

Als het makkelijker is om het telefonisch te bespreken kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402. Als je belt op het moment dat de verbinding is weggevallen kan er de verbreking op dat moment worden bekeken. Achteraf is minder goed te zien wat de verbreking precies was.


Hoi Jasper, 

ik weet niet of wifi ook uitvalt, zodra er weer een uitval is, zal ik foto's maken van de lampjes.

ik heb wel 2 rar bestandjes van ik programma wat ik heb draaien om internet te monitoren.

 

Hoe kan ik deze bij jou krijgen

 


 


link naar mijn bestandjes


 


@Tonnie Jansen Ik weet niet wat de inhoud van de 2 rar bestandjes is, maar het lijkt me niet veilig dat een moderator zomaar onbekende bestandjes gaat downloaden via een forumlink.

Als de bestandjes tekst bevatten kun je de tekst natuurlijk gewoon bij een reactie zetten.

Hopelijk is je probleem z.s.m. opgelost en kun je weer lekker lang racen.


 


dit staat er in, data van een progje wat de internet uitval registreerd


die meet continue de afwijking op de door mij ingestelde 100mb download en 100 mb upload

 


kan ook zijn dat die software rare dingen doet, want je kunt wel iets testen, maar waar test die het naar toe?


Dat draait pas sinds internet zo vaak uitvalt


Dit kan echt van alles zijn.
kabels, experiabox
kabel al een keer vervangen bijvoorbeeld?
stuurprogramma netwerkkaart?
koperen netwerkkabel?
probeer zoveel mogelijk uit te sluiten ook al weet of denk je dat dat het niet is, sluit zoveel mogelijk uit.

juist met dit soort wazige korte onderbrekingen wat het lijkt te zijn kan het zoiets zijn.

Ik weet niet of jouw experiabox dat ook kan maar in die van mij kan ik aanmelden en kijken of er errors zijn met de netwerkverbindingen. weet niet of de v12 dat ook kan of dat dat dicht zit.

 

 


ik wacht effe op het volgende moment en kijk wat de lampjes doen. Alles is nieuw.
ik heb wel een TP link in het stopcontact in de meterkast en daar zit de stekker van de router ingestoken.

Het internet van de router naar de woonkamer gaat rechtstreeks van de router naar een 1000mb switch, met een nieuwe cat6 kabel


zo'n stopcontact adapter waar internet overheen gaat over je stroomkabels ?


nee mijn router krijgt stroom via het stopcontact wat in de witte tp link zit. er gaat een nieuwe cat6 kabel van mijn router naar het zwarte tp link switch en vanuit de switch naar mijn computer en andere apparaten

 


de witte tp link krijgt ook een kabel van de router en dient als stopcontact verbinding voor boven waar ook een tp link zit


 


maar het wegvallende internet gaat dus niet over die verbinding heen maar met een CAT6 kabel dus

Dus AON → CAT6 -> Experiabox → CAT6 → Router woonkamer → CAT6 → pc

cat5e ook voldoende. maar er is ook veel rommel te koop. dat is dan aluminium kabel die niet aan tia 568a/568b kan voldoen. daar is het vaak aan te herkennen aan het ontbreken daarvan op de kabel. bijvoorbeeld bij de witte kabel die je mogelijk ooit kreeg van Ziggo.

die stopcontact dingen staan bij mij bekend als instabiel tenzij je een “antieke” meterkast hebt met nog lekkere oude stoppen erin.

 

Oh ja je had al een tekening.

kijk eens in die tp-link voor errors op de ethernet, ik verwacht het niet trouwens dat dat het is.

 


Je bedoelt toch niet zoiets?

 


 


maar het wegvallende internet gaat dus niet over die verbinding heen maar met een CAT6 kabel dus

Dus AON → CAT6 -> Experiabox → CAT6 → Router woonkamer → CAT6 → pc

cat5e ook voldoende. maar er is ook veel rommel te koop. dat is dan aluminium kabel die niet aan tia 568a/568b kan voldoen. daar is het vaak aan te herkennen aan het ontbreken daarvan op de kabel. bijvoorbeeld bij de witte kabel die je mogelijk ooit kreeg van Ziggo.

die stopcontact dingen staan bij mij bekend als instabiel tenzij je een “antieke” meterkast hebt met nog lekkere oude stoppen erin.

 

Oh ja je had al een tekening.

kijk eens in die tp-link voor errors op de ethernet, ik verwacht het niet trouwens dat dat het is.

 

de router krijgt alleen stroom he via die witte tp link!


Maar waarom gebruik je een draadloze verbindingset? Als er iets killing is voor je netwerk dan zijn het wel de draadloze verbindingssets. 


beneden is alles bekabeld, die witte tp link is voor boven


We zien heel vaak dat die problemen geven voor het hele netwerk.  Ze versturen data via het electriciteitsnetwerk en dat is er niet meer voor geschikt. Je hebt vast ook gelezen dat het electriciteitsnetwerk zwaar overbelast is en daar kunnen ze slecht tegen. Ze kunnen digitale opstoppingen veroorzaken en dat geeft een wildgroei aan datastreams. Het wordt dus een rommeltje. Dit is niet wat je wil horen maar het moet echt anders.


Die TP-Link zit op een dubbel stopcontact waarboven je ook een voeding o.i.d. hebt gestoken, die moet daar uit, veroorzaakt storing op de TP-Link, beter een meervoudig stopcontact rechtstreeks op de TP Link aan te sluiten en daar alle stroomverbruikers op aansluiten, aan de andere zijde bij de TP-Link idem dito @Tonnie Jansen