Skip to main content
Vraag

Glasvezel is 2 jaar geleden geïnstalleerd, maar KPN kan het nog niet aansluiten

• January 27, 2025
  • 20 reacties
  • 239 keer bekeken

Frustrated Dude
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Hoe is dit mogelijk? 2 jaar wachten. De glasvezel is geïnstalleerd en wacht om geactiveerd te worden, maar ik wacht al twee jaar op KPN om de dienst te activeren. Er is een beurcratisch probleem waardoor de KPN kantoormedewerkers niet in hun administratie kunnen zien dat de glasvezel is geïnstalleerd. Ik heb foto's gestuurd om dit te bewijzen. Ik heb de afgelopen twee jaar regelmatig gebeld, talloze e-mails gestuurd en gesmeekt dat iemand daar alsjeblieft de leiding zou nemen en dit zou oplossen. Maar ondanks mijn inspanningen in het verleden komt er geen technicus. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

• January 27, 2025

Kun je die foto's ook hier plaatsen?

Frustrated Dude
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

• January 27, 2025

Wat zegt http://netwerk.kpn.com. Over jouw adres?

Frustrated Dude
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

De eerste foto is het verdeelstuk waar de glasvezel van het hele gebouw doorheen loopt. KPN beweert dat dat niet hun kabels zijn, maar dat zijn wel de kabels die op dit moment KPN service leveren aan mijn buren.

• January 27, 2025

De eerste foto is het verdeelstuk waar de glasvezel van het hele gebouw doorheen loopt. KPN beweert dat dat niet hun kabels zijn, maar dat zijn wel de kabels die op dit moment KPN service leveren aan mijn buren.

KPN gebruikt geen groene kabels. Dat moet haast Ziggo zijn. Die gebruiken groen. Het kan ook glasvezel van Delta zijn. Dat is ook groen. Maar daar levert KPN niet over.

KPN is oranje. En ook jouw kabel is oranje.

Frustrated Dude
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Frustrated Dude
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Ze zeggen dat dat niet hun kabels zijn. Maar iedereen in mijn gebouw heeft KPN met groene kabels. KPN heeft erkend dat mijn buren KPN hebben. Ze beweren dat er geen glasvezel is aangelegd op mijn adres. Ik stuur ze deze foto's en hoor niets van ze. 

Frustrated Dude
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Op een gegeven moment vertelden ze me dat ze naar de glasvezel moesten graven en dat dat 10.000 euro zou kosten. 

• January 27, 2025

Kan ​@Ward_ hier iets over zeggen zo? KPN over groene kabels? En "eindelijkglasvezel.nl" op het glasvezelkastje? Wat is daar het verhaal achter?

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 27, 2025

Of misschien ​@Ik_Combineer 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 28, 2025

Hey ​@Frustrated Dude. Welkom op de KPN Community! Al ben je hier terecht gekomen, omdat je behoorlijk gefrustreerd bent eigenlijk. Dat is niet de bedoeling. 

Ik ben ook nog even in het ongewisse wat betreft deze kwestie. Je noemt een paar keer KPN in je berichten en dat wij bijvoorbeeld aangeven dat dit niet onze kabels zijn op de foto's. Echter ik denk dat je KPN Netwerk bedoelt en dat je daar contact mee hebt gehad. KPN Netwerk is de partij die gaat over de aanleg van glasvezel en het beheer ervan. Zo je verhaal te lezen lijkt het erop dat je al een haalbaarheidsonderzoek hebt aangevraagd en dat je daarom foto's moest sturen, maar voor de zekerheid plaats ik hier toch nog even de link: https://netwerk.kpn.com/haalbaarheidsonderzoek/. Via die weg kan KPN Netwerk namelijk onderzoeken wat er mogelijk is op jouw adres. 

Kun je wat meer duidelijkheid geven over de communicatie met KPN Netwerk? Of als je nog geen haalbaarheidsonderzoek hebt gestart, zou je dat eerst willen doen? En hopelijk kunnen de users die gementioned zijn nog iets meer vertellen over jouw situatie. 

Frustrated Dude
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

@Arjan van KPN, ​@Marlon92, ​@MR_CHIP Hartelijk dank.  In juni 2022 bestelde ik een internetservice. Een maand later annuleerden ze mijn bestelling en zeiden dat er geen glasvezelkabel was geïnstalleerd. Ze zeiden dat ik het kon laten installeren maar dat het ongeveer 10.000 euro zou kosten. Dat grote bedrag heeft me maanden ontmoedigd, maar uiteindelijk kwam ik erachter dat het gebouw waarin ik woon en dat pas 7 jaar oud is, volledig bekabeld was voor glasvezel en dat alle 29 adressen op alle 7 verdiepingen internet hadden en de meeste mensen aan wie ik het vroeg, hadden KPN. Ik hervatte toen mijn zoektocht naar internet en vond de glasvezelaansluitingen in de gemeenschappelijke gang en onder mijn keukenkastje. Ik wist niets van een haalbaarheidsonderzoek. Pas toen ik een KPN-winkel binnenliep om te proberen daar iemand te krijgen die me kon helpen, hoorde ik dat dit onderzoek kon worden aangevraagd en dat hebben ze voor me gedaan. 

In april 2024 werd een haalbaarheidsonderzoek besteld: HBO-00169363: Sindsdien wacht ik op antwoord. Ik heb ze alle foto's gestuurd en ze aanhoudend gebeld en geschreven om alsjeblieft naar mijn huis te komen om de glasvezelkabels te bekijken en te controleren of ze inderdaad zijn aangelegd. Elke keer als ik bel, krijg ik een KPN-medewerker die me vertelt dat ze alleen een e-mail kunnen sturen naar de afdeling die de HBO uitvoert. Ze zeggen dat ze contact met me zullen opnemen als ze iets van deze afdeling horen. Ik heb nog maar twee keer van ze gehoord. Ze vertellen me opnieuw dat de groene kabels niet van hen zijn. Ze hebben de vragen nooit beantwoord. Hoe komt het dat dezelfde groene kabels wel KPN internet leveren aan mijn buren, maar voor mij onmogelijk is. Ziggo beweert ook dat ik geen glasvezel heb geïnstalleerd. 

Aangezien ik de glasvezelkabels geïnstalleerd heb en ik weet dat diezelfde kabels KPN leveren aan mijn buren kan ik alleen maar concluderen dat dit een soort excel spreadsheet probleem is. En het is veel te makkelijk voor drukke en overwerkte KPN medewerkers om mijn verzoeken eindeloos door te spelen naar andere mensen op andere afdelingen. Ik hoop dat iemand op dit forum mij kan helpen. 

• January 29, 2025

Op een gegeven moment vertelden ze me dat ze naar de glasvezel moesten graven en dat dat 10.000 euro zou kosten. 

Dit plaatje komt van de website van KPN Netwerk? Als je daar eens de adressen van je buren invoert. Gewoon eens een paar huisnummers proberen. Wat krijg je dan te zien?

Frustrated Dude
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Als ik het adres van mijn buurjongen intyp, of een willekeurig adres in het gebouw, krijg ik dit. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 29, 2025

Misschien kan ​@Ward_ dit verder oppakken 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 30, 2025

Dank je voor de uiteenzetting van je ervaringen tot nu toe. Dus er lijkt nog wel een haalbaarheidsonderzoek te lopen, maar daar komt voorlopig nog weinig uit begrijp ik. Ik ben ook wel benieuwd of ik nog iets voor je kan betekenen. Zou je eens je profiel willen invullen met je persoonlijke gegevens? Ik kan je niets beloven, maar misschien kan ik iemand vinden die hier wat mee kan. 

Frustrated Dude
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Bedankt. ​@Arjan van KPN  Ik heb mijn profiel ingevuld. Hopelijk kan iemand mijn huis bezoeken en de glasvezel bekijken. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 31, 2025

Dank je. Ik heb een mail uitgezet en nu is het afwachten op een reactie. Ik meld mij weer zodra ik nieuws heb.

Frustrated Dude
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

@Arjan from KPN, ​@Marlon92, ​@MR_CHIP 

Bedankt allemaal, 

De technicus kwam gisteren en het kostte hem ongeveer 7 minuten om de lijn te controleren en te bevestigen dat alles was ingesteld om KPN internet te installeren. 

Het is een lange weg geweest om zover te komen. Nu hoef ik alleen nog maar te wachten tot de gegevens zijn bijgewerkt en ik een afspraak kan maken voor de installatie. Hopelijk duurt dat niet lang. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 4, 2025

Ik kan mij voorstellen dat het voelt als een zware bevalling voor jou ​@Frustrated Dude. Je hebt lang je best gedaan om dit voor mekaar te krijgen en de aanhouder wint gelukkig. Gelukkig kon ik de juiste persoon vinden die hier gelijk mee aan de slag kon en ook behoorlijk snel in orde kon maken. Jammer dat het bijvoorbeeld niet geregeld kon worden via het haalbaarheidsonderzoek. Dit is wel een leermoment voor ons. 

Ik zie dat glasvezel nu voor jouw adres open staat om te bestellen. Dus dat eigenlijk het enige wat je hoeft te doen, een bestelling plaatsen voor internet (en tv). In jouw geval betreft dat een wijziging van je huidige abonnement, dus je kunt het beste even hiervoor een belafspraak maken. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt.