Skip to main content

Bij ons is de glasvezelkabel geschoten, en nu steekt er zo'n oranje antennetje uit bij de ingang van ons kantoor. Glaspoort belde mij en maakte een afspraak dat ze zouden komen aansluiten op donderdag 12 december tussen 8 en 12. Dus thuisgebleven, maar er kwam de hele dag niemand. Van de buren hoorden we dat ze bij hun na 12 uur kwamen. We hebben herhaaldelijk gebeld (een keer of 6) naar Glaspoort, we zouden teruggebeld worden door de aannemer, maar ook dat is nu, 19 december, nog steeds niet gebeurt. Vanmorgen weer gebeld, en nu krijg ik opeens het advies om een haarbaarheidsonderzoek aan te vragen! Dat heb ik dan maar gedaan, dan komen ze ergens in maart hierop terug….

Maar is dit normaal?  Alles ligt er al, en ze zijn NU in Elburg bezig met overal aansluiten.

Bij mij heeft het sprietje 7 maanden bij de voordeur in de wind staan te wapperen. 

Bij mij heeft het sprietje 7 maanden bij de voordeur in de wind staan te wapperen. 

dat beloofd niet veel goeds😮

Hi ​@Inge STE! Begrijpelijk dat je wilt weten wanneer glasvezel gaat werken. Zeker als het bij de buren allemaal al geregeld lijkt te worden.

Glaspoort is geen bedrijf of afdeling van ons, dus wij hebben geen inzage in de planning. Ik raad je daarom aan om contact met Glaspoort op te blijven nemen. 
Ze zijn ook per mail bereikbaar zie ik, dus mocht het telefonisch niet lukken dan kun je het via die weg nog proberen. 

Hopelijk is er dan snel duidelijkheid!

Hi ​@Inge STE! Begrijpelijk dat je wilt weten wanneer glasvezel gaat werken. Zeker als het bij de buren allemaal al geregeld lijkt te worden.

Glaspoort is geen bedrijf of afdeling van ons, dus wij hebben geen inzage in de planning. Ik raad je daarom aan om contact met Glaspoort op te blijven nemen. 
Ze zijn ook per mail bereikbaar zie ik, dus mocht het telefonisch niet lukken dan kun je het via die weg nog proberen. 

Hopelijk is er dan snel duidelijkheid!

Hoi  Sanne, Dank je voor je advies, maar dat heeft niet zoveel nut, ze waren de laatste keer heel resoluut in hun advies van het haalbaarheidsonderzoek. Hun uitleg was dat het wellicht niet mogelijk zou zijn… maar ze zijn gewoon niet geweest. Ook kreeg ik bij 1 van de telefoontjes te horen dat wij al aangesloten waren volgens hun systeem, maar dat is zeker niet waar! Dat kan wel een reden zijn waarom ze niet op de afspraak zijn verschenen. Ik ben al rondjes gaan rijden of ik ze ergens aan het werk zag, maar dat is nog niet gelukt. Groeten Inge

Communicatie tussen Glaspoort en de aannemers is er niet. Als de aansluiting compleet gemaakt is dan krijgt Glaspoort pas een melding van de aannemer.

De aannemer komt vanzelf weer een keer terug op de adressen die nog niet aangesloten zijn.

En ook als de woning is aangesloten is het vaak nog niet mogelijk om over te gaan naar glasvezel. Ook de andere kant van de kabel moet aangesloten zijn.

Bij mij heeft het vanaf de schouw tot levering anderhalf jaar geduurd.

Reageer