Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel is aangelegd door Glaspoort maar wordt niet aangesloten

• December 19, 2024
  • 44 reacties
  • 1430 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

44 reacties

• January 23, 2025

Over alle bedrijven die glasvezel aanleggen zijn hele bergen klachten. Daar is Glaspoort echt niet uniek in. Bij heel veel klachten is het zo dat monteurs niet op zijn komen dagen. En dat gebeurt bij KPN zelf ook wel eens. Er zijn hier op het forum ook topic te vinden waarin een monteur van KPN zelf niet is verschenen op het afgesproken moment. 

• Auteur
  • Topper
  • January 23, 2025

@Inge STE 

Ik vind dit serieus erg voor je, alleen, zoals je al wist? Ik had niet anders verwacht. 

Maar ga naar een provider die het wel doet bij jou. Gelukkig is Glaspoort niet het enige! Laat je het nog weten of het toch gelukt is ergens?🙏

Glaspoort is geen provider maar een kabelmaatschappij. Zij leggen de glasvezel aan waarover providers hun diensten kunnen leveren. Dus ook voor een andere provider dan kpn heb je eerst een glasvezelkabel nodig en dat is hier blijkbaar Glaspoort. Dan heb je nog de keuze van Ziggo, want die leveren over coax en niet over glasvezel. En tenslotte is er wellicht nog Delta als die tenminste bereid zijn om een extra glasvezelkabel aan te leggen.

@Inge STE ik ben destijds ook gebeld door Glaspoort voor een afspraak. Die werd vervolgens "bevestigd" in een brief, maar daarin stond dat ik de afspraak zelf ook nog moest bevestigen via hun website. Heb je dat gedaan? Buren van mij hebben die laatste bevestiging niet gedaan en toen kwam er ook niemand. 

Hoi Henk, Ik heb nooit een brief ontvangen van de afspraak, misschien ging het daardoor wel mis...

• Auteur
  • Topper
  • April 5, 2025

the story continues… Ik kreeg een mailtje met een verzoek tot beoordeling van mijn contacten met KPN🤣 🤣🤣Dus vol enthousiasme de vragen beantwoord en mijn verhaal nogmaals verteld.

Tot mijn blijdschap werd ik gebeld door iemand die mijn verhaal echt begreep, en vertelde dat het toch op te lossen moest zijn. Hij zou het uitzoeken en beloofde me een sms met gegevens van zijn afdeling zodat ik zou kunnen bellen om te vragen hoe het ging. Op een vrijdag circa 3 weken geleden belde hij nogmaals en melde dat hij even niet wist hoe hij dit moest aanpakken, maar hij zou er een weekendje over nadenken en dan zou hij weer contact opnemen.

uitkomst: geen smsje met gegevens ontvangen, en niets meer vernomen van deze meneer…..😰

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 5, 2025

the story continues… Ik kreeg een mailtje met een verzoek tot beoordeling van mijn contacten met KPN🤣 🤣🤣Dus vol enthousiasme de vragen beantwoord en mijn verhaal nogmaals verteld.

Tot mijn blijdschap werd ik gebeld door iemand die mijn verhaal echt begreep, en vertelde dat het toch op te lossen moest zijn. Hij zou het uitzoeken en beloofde me een sms met gegevens van zijn afdeling zodat ik zou kunnen bellen om te vragen hoe het ging. Op een vrijdag circa 3 weken geleden belde hij nogmaals en melde dat hij even niet wist hoe hij dit moest aanpakken, maar hij zou er een weekendje over nadenken en dan zou hij weer contact opnemen.

uitkomst: geen smsje met gegevens ontvangen, en niets meer vernomen van deze meneer…..😰

En zo gaat het heel lang duren. Ik ben al van vorig jaar bezig en nog steeds niks. Het interesseert ook mij niks meer. Ze zoeken het er maar mee uit net dat domme glasvezel! 

Ze gillen allemaal, die Glaspoort is 1 grote ellende!! en KPN geeft niks thuis. 

Het is in ons geval fijner om over te stappen. Want de laatste tijden is KPN heel slordig met heel veel! 

@Henk2304 dat Glaspoort geen provider is dat weet ik!  Dat stukje stond verkeerd geschreven. En zoals jij altijd slim wil overkomen? dan had je geweten dat ik het ook niet bedoelde aks provider! 

Maar het is tegenwoordig mode om iedereen maar te moeten verbeteren, tegen beter weten in! 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 5, 2025

Door elke dag te bellen, worden ze helemaal gek van je. Bij ons was het daardoor binnen drie weken aangesloten!

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 5, 2025

Door elke dag te bellen, worden ze helemaal gek van je. Bij ons was het daardoor binnen drie weken aangesloten!

Of wordt je nummer geblokkeerd wegens stalking irritatie 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 5, 2025

Geen last van gehad. Ik belde gewoon om de dag voor een statusupdate en werd netjes te woord gestaan! De medewerker vond mij uiterst gemotiveerd en besloot daarom een extra stap te zetten om het snel te regelen. Niet iedereen staat negatief in het leven ;)

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 5, 2025

Geen last van gehad. Ik belde gewoon om de dag voor een statusupdate en werd netjes te woord gestaan! De medewerker vond mij uiterst gemotiveerd en besloot daarom een extra stap te zetten om het snel te regelen. Niet iedereen staat negatief in het leven ;)

Amen 🫶🙏

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Bijzonder en niet netjes dat je weer niks hoort ​@Inge STE. 😕 Het gaat er nu dus alleen nog om dat de glasvezel naar binnen aangelegd moet worden en dat je geen duidelijkheid krijgt over wanneer dat gaat gebeuren? 

Zo ja, zou je dan je communityprofiel aan willen vullen en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Geen beloftes, maar ik wil in elk geval kijken wat hier te achterhalen valt. 

• Auteur
  • Topper
  • April 15, 2025

Bijzonder en niet netjes dat je weer niks hoort ​@Inge STE. 😕 Het gaat er nu dus alleen nog om dat de glasvezel naar binnen aangelegd moet worden en dat je geen duidelijkheid krijgt over wanneer dat gaat gebeuren? 

Zo ja, zou je dan je communityprofiel aan willen vullen en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Geen beloftes, maar ik wil in elk geval kijken wat hier te achterhalen valt. 

Hoi Sanne, ik heb mijn profiel aangevuld, (staat op naam van mijn partner). Is dit zo voldoende?

Het is inderdaad zo dat het alleen nog naar binnen toe moet worden aangesloten, de kabel ligt tot aan de deur. Alvast bedankt voor je poging!

• Auteur
  • Topper
  • April 15, 2025

Hoi Sanne, ik heb mijn profiel aangevuld, (staat op naam van mijn partner). Is dit zo voldoende?

Het is inderdaad zo dat het alleen nog naar binnen toe moet worden aangesloten, de kabel ligt tot aan de deur. Alvast bedankt voor je poging!

Hoi Sanne, zojuist werd ik terug gebeld door de meneer van de vrijdag 3 weken geleden, hij denkt een oplossing te hebben, en gaat ermee aan de slag!😍

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Yesssss goed nieuws! Laat je weten hoe het verloopt? Ik ben hard aan het duimen. 

• Auteur
  • Topper
  • June 12, 2025

Even een update: De aardige meneer die voor me uitzoekt hoe het opgelost kan worden heeft een afspraak weten in te plannen met een monteur om het aan te sluiten. Hij gaf al aan dat, omdat er alleen een kabel ligt, deze niet zou kunnen aansluiten, maar wel in staat zou zijn om iemand de opdracht te geven om dit te komen regelen.

Vanmorgen stond de KPN meneer voor de deur, en inderdaad kon hij verder niets doen op dit moment, maar hij heeft er serieus werk van gemaakt! Hij heeft veel telefoontjes gepleegd met collega's om te kijken hoe onze situatie opgelost kon worden.

Tot nu toe kreeg ik steeds te horen van alle KPN en Glaspoort mensen dat er nog geen glaskabel zou liggen bij ons, maar inmiddels staan we opeens in het systeem met de status NL6 (dit betekent dat er al een gerealiseerde aansluiting zou zijn) terwijl de status zou moeten zijn NL9 (wel een glasvezelkabel, maar nog niet naar binnen gelegd).

Al het rondbellen heeft geresulteerd in een afspraak volgende week om alles goed aan te sluiten bij ons😃. Als hij geweest is, laat ik weer iets van me horen. Hulde aan de KPN meneer van deze ochtend, hij heeft echt heel veel moeite gedaan!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Heel fijn dat mijn collega's hier nu werk van maken ​@Inge STE en super dat je dit terugkoppelt! Het klinkt alsof het balletje nu gaat rollen dus hopelijk heb je volgende week een werkende glasvezelverbinding. 🤞🏻

• Auteur
  • Topper
  • June 19, 2025

Verslag van deze week:

• Maandag kwam er een monteur, maar die kon niet aansluiten omdat de kabel nog los bij de pui lag, dat wisten we van te voren. Hij constateerde dat er nog veel meer mis was bij ons, onze status stond op aangesloten, kabels onbekend… Hij ging voor me rondbellen om te kijken hoe dit kon worden opgelost, echt top!
  • Dinsdag kwam er een Has+ man, die constateerde nog veel meer fouten in het systeem bij ons, verkeerde foto's etcetera, en hij kon inderdaad geen kabel vinden. Ook hij ging voor me rondbellen, nog zo'n topper!
  • Woensdag kwam er een man van Glaspoort de situatie bekijken.
  • Vanmorgen kwam er een man van Allink nog eens de situatie bekijken en foto's maken. En zowaar… op dit moment zijn ze aan het graven om de kabel naar binnen te leggen! Nog niet aangesloten dus, maar een lekker drukke week😉. De oplossing komt dichterbij. Hopelijk kan ik snel vertellen dat alles naar behoren werkt en kunnen we dit topic sluiten!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jeetje, het heeft flink wat voeten in de aarde al met al. 😅 Heel fijn dat iedereen zich zo inzet en dat het graven inmiddels begonnen is. Het mag nu toch echt niet lang meer duren!

Enorm bedankt in elk geval alvast voor je engelengeduld in dit alles. Ik hoop ook dat er snel goed nieuws is!

• Auteur
  • Topper
  • June 24, 2025

Hopelijk CASE CLOSED…

Afgelopen vrijdag hebben ze het kastje bij ons in huis gemonteerd, en gisteren kwam de monteur om hem aan te sluiten. Alleen bleek dat de aanwezige verbinding op naam van onze buurman stond, dus dat ging niet goed. De monteur sloot ons weer op onze oude koperverbinding aan, want we moesten eerst omgeplugd worden… daar was ik best teleurgesteld over!

Maar even later belde de monteur en liet me de kabels aansluiten (hij had daar vooraf uitleg over gegeven) en ja hoor, na 8 maanden strijd… we hebben glasvezel! Hopelijk staat alles nu goed, en is het klaar.

Vooral heel veel dankbaarheid voor de meneer van de (naar ik meen) spoed en herstel afdeling, Dick liet niet los en vocht met me mee, vanaf het moment dat hij onze zaak kreeg!

Maar ook alle andere mannen die zich hebben ingezet om dit op te lossen: TOPPERS! Heel erg bedankt!!!! 

Groeten Inge

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Yessssssss! 🎉🎊 Fijn dat het er eindelijk ligt en ontzettend bedankt voor je engelengeduld in deze. Ook bedankt voor alle terugkoppelingen! Heel fijn om te weten dat het nu klaar is. 

Geniet van je diensten en mocht je in de toekomst nog ergens vragen over hebben, maak hier gerust weer een topic aan!

• Auteur
  • Topper
  • June 27, 2025

Yessssssss! 🎉🎊 Fijn dat het er eindelijk ligt en ontzettend bedankt voor je engelengeduld in deze. Ook bedankt voor alle terugkoppelingen! Heel fijn om te weten dat het nu klaar is. 

Geniet van je diensten en mocht je in de toekomst nog ergens vragen over hebben, maak hier gerust weer een topic aan!

Jij ook bedankt voor je betrokkenheid!