Skip to main content

Hoe kom ik aan het glasvezelkastje? Glasvezel is aangelegd binnen, ik heb al een KPN abonnement. Onduidelijk hoe nu verder, heb alles al bekeken. Zelf bestellen? waar dan? Of staat het in de planning bij KPN? Welke planning, hoe kan ik dat zien? Contact met KPN? Heeft me in 11 minuten wachtrij al 12 euro buiten belbundel gekost (betaald servicenummer). Graag terugbellen of berichten

KPN is gratis bereikbaar onder nummer 0800 0402 @leeuw10 


Hallo @leeuw10 ,

Kijk eens op de KPN website: Glasvezel internet & abonnement | KPN en vul daar jouw postcode & huisnumer in. Dan zie je de status op jouw adres.

Ik kreeg na de aanleg van het witte KPN Glasvezelaansluitpunt in mijn meterkast een paar weken later vanzelf een e-mail van KPN waarin de migratie koper → glasvezel werd aangekondigd.


hallo superuser, dank voor je antwoord, dat heb ik natuurlijk als eerste gedaan. Daar staat niets in, glasvezel ligt er al, aansluiting in de huiskamer ook. Mijn vraag is hoe nu verder en hoe kom ik aan het glasvezelkastje


Helemaal niets? Er zal toch wel iets staan… 
Bel anders nog eens met KPN. Gebruik dan wel het nummer 0800-0402, dat is helemaal gratis.

Heb je nu dit kastje hangen? 

Zoals gezegd kreeg ik na de aanleg van dit Glasvezelaansluitpunt een paar weken later een e-mail van KPN waarin de migratie koper → glasvezel van mijn KPN abonnement werd aangekondigd.


Zojuist gebeld. KPN doet helemaal geen glasvezel op mijn adres, het kastje is van Open dutch fiber en die werkt alleen met Odido, dan zou ik dus moeten overstappen. Verkeerd voorgelicht door de monteurs, wat schofterig dat er dus niet één aansluiting is voor alle providers. Ik heb nu een lelijk kastje hangen (in het zicht want dat kon niet anders) waar ik niets aan heb. Ik gun Odido het plezier niet om over te stappen


Ai, dat is jammer. In tegenstelling tot de standaard (energie) aansluitingen met één netwerkbeheerder is dat bij glasvezel anders geregeld. Daar zijn een aantal spelers actief (ODF, Delta, KPN en ook lokale glasvezelaanbieders) die al dan niet openstaan voor internet providers.