Skip to main content

Een tijdje geleden heeft KPN Netwerk bij ons in de wijk glasvezel aangelegd. Een aantal weken geleden is hier ook een monteur voor in huis geweest die het in de meterkast aangelegd heeft.

Volgens de postcode check van zowel KPN Netwerk als KPN zelf is er nu glasvezel beschikbaar op mijn adres, echter kan ik dit nergens selecteren. Vandaag ook gebeld met iemand van KPN en die vertelde dat ik moest wachten tot ik het abonnement kon verlengen en het dan pas kon aanvragen, wat mij een rare optie lijkt.

Is het mogelijk om voor die tijd over te stappen op glasvezel? Zo ja, hoe?

Hallo @IamOverrated als je al klant van KPN bent, kun je bellen met 0800 0402 en vragen om migratie van koper naar glas, dan wordt e.e.a. in gang gezet.

 


Hallo @IamOverrated als je al klant van KPN bent, kun je bellen met 0800 0402 en vragen om migratie van koper naar glas, dan wordt e.e.a. in gang gezet.

 

Dat heb ik dus gedaan, maar daar werd mij verteld dat ik moest wachten tot mijn huidige abonnement bijna afliep. 


Dan nog een keer bellen en hopen dat u iemand anders aan de lijn krijgt. Overigens gebeurt het automatisch maar dan duurt het wat langer. 


Abonnementen staan volledig los van het type aansluiting. Er zijn geen speciale glasvezelabonnementen ofzo.

Ook is er nergens een optie die u aan kunt vinken om glasvezel te krijgen. U kunt bellen zoals Jan voorstelt. Maar eigenlijk is dat helemaal niet nodig en het is ook maar de vraag of het nut heeft. 

De afgelopen tijd is glasvezel bij u aangelegd. Het is nu zo ver dat het aansluitpunt bij u in huis zit. Daar mee is het nog niet klaar. Er moet nog een monteur komen om u over te zetten van koper op glasvezel. Die monteur komt vanzelf een keer. Daar hoeft u niets voor te doen.


Abonnementen staan volledig los van het type aansluiting. Er zijn geen speciale glasvezelabonnementen ofzo.

Ook is er nergens een optie die u aan kunt vinken om glasvezel te krijgen. U kunt bellen zoals Jan voorstelt. Maar eigenlijk is dat helemaal niet nodig en het is ook maar de vraag of het nut heeft. 

De afgelopen tijd is glasvezel bij u aangelegd. Het is nu zo ver dat het aansluitpunt bij u in huis zit. Daar mee is het nog niet klaar. Er moet nog een monteur komen om u over te zetten van koper op glasvezel. Die monteur komt vanzelf een keer. Daar hoeft u niets voor te doen.

 

Ah, ik had juist begrepen dat het nu helemaal klaar was, aangezien ik als ik mijn adres invul met de postcode checker ik dan wel 1gbit/s kan selecteren, maar dat is dus niet het geval?


Ik heb even gekeken. De glasvezelaansluiting in gereed voor gebruik. Dat wil zeggen als je de drager over zet naar glasvezel moet deze gepatched worden in de centrale. En misschien moet er nog een installatiemonteur van ons komen om de NT over het glasvezelkastje te schuiven. Ik kan niet zo zien of je die al hebt. 
Dus ja je kunt de omzetting naar glas in orde maken. Mocht er een monteur moeten komen is het beste om even te bellen. Ik kan het dan niet in orde maken. 


Wel zoals @Bart_Z hier boven benoemd duidelijk aangeven dat je de “drager” gewijzigd wil hebben van xDSL naar Glas. Hierbij blijft je abonnement gelijk zoals het nu is